ایران: تأیید حکم اعدام یک زندانی سیاسی جوان که در هنگام بازداشت 17ساله بود

قضاییه رژیم آخوندی حکم اعدام یک زندانی سیاسی 19ساله کرد به نام سامان نسیم، را تأیید کرد. سامان که اهل مریوان است، اکنون در زندان مرکزی ارومیه در اسارت به سر می برد. وی در تیرماه 90 در حالی که بیش از 17سال نداشت، دستگیر شد و به اتهام عضویت در سازمان پژاکبه «محاربه» و اعدام محکوم گردید.

شمار زیادی از زندانیان که در هنگام ارتکاب جرم انتسابی کمتر از 18سال داشته اند، در زندانهای شهرهای مختلف کشور در نوبت اعدام قرار دارند و بخشی از آنها مخفیانه اعدام می شوند. حمید طبخی که در روز 14 دی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد، یک نوجوان زیر 18سال بود. در روز 18 دی نیز امید حسینی ٢١ساله، همراه با دو زندانی دیگر در همین زندان مخفیانه اعدام شدند.
نظام پوسیده ولایت فقیه در سراشیب سرنگونی، در هراس از گسترش اعتراضات سراسری، بر ابعاد سرکوب به ویژه مجازات وحشیانه اعدام می افزاید. صرفاً در دو هفته اول سال نو میلادی 40زندانی در شهرهای مختلف کشور به دار آویخته شدند.
مماشات با این رژیم ضدبشری و پراکندن توهم اعتدال و میانه روی در بین جلادان حاکم بر ایران هیچ نتیجه‌یی جز جریتر شدن آنها و گسترش فزاینده سرکوب در ایران نداشته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول بهمن 1392 (21ژانویه2014)