تقدیر خامنه ای از مالکی به خاطر حمله به اشرف و دستور حمله به استان الانبار

خامنه ای در ملاقات با مالکی به خاطر حمله به اشرف تقدیر کرد و او را موظف به سرعت بخشیدن به بستن پرونده مجاهدین کرد
خامنه ای خواستار پاکسازی استان الانبار در عراق و فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای کمک به بشار اسد شد

بر اساس مدارک و گزارشهای دقیق از درون رژیم آخوندی، خامنه ای در ملاقات با مالکی در روز 14 آذرماه 1392، از او به خاطر حمله به اشرف و اعدام جمعی مجاهدان تقدیر کرد و مالکی را موظف کرد بر فشارها و حملات بر مجاهدان لیبرتی بیفزاید و امکانات و آزادی عمل بیشتری برای پاسداران و نیروی قدس در عراق ایجاد کند. وی به مالکی گفت باید به پرونده سازمان مجاهدین در عراق هر چه سریعتر خاتمه دهد.
مالکی ضمن تأکید بر اینکه حمله 10شهریور (اول سپتامبر2013)به اشرف نتایج بسیار مثبتی برای هر دو کشور در پی داشته، متعهد شد دستورات خامنه ای در این زمینه را به اجرا در آورد.
خامنه ای همچنین در این ملاقات به مالکی دستور داد تا به استان انبار لشکرکشی نموده و آنجا را پاکسازی کند. وی تأکید کرد دولت عراق باید «با تروریسم در الانبار بجنگد» و «میدانهای تحصن را جمع کند». مالکی پاسخ داد برای این کار آمادگی کامل دارد اما نیازمند کمک همه جانبه رژیم ایران در این زمینه است. خامنه ای تأکید کرد در این جنگ از او حمایت کمک خواهد کرد و از جمله سلاحهای پیشرفته و کمکهای اطلاعاتی در اختیار او قرار خواهد داد و فرماندهان نیروی قدس برای طراحی و فرماندهی این حمله به او کمک خواهند کرد.
دراین ملاقات مالکی گزارشی از سفرش به امریکا و ملاقاتش با رئیس جمهور و مقامات این کشور ارائه کرد. خامنه ای در این باره گفت: دولت عراق نباید به هیچ وجه به آمریکا اتکا کند، «آینده عراق در ارتباط با ایران و سوریه بشار اسد تضمین می شود». مالکی تأکید کرد رژیم ایران پشتوانه اصلی دولت عراق است و حفاظت و بقای حاکمیت شیعه در عراق تنها با اتکا به رژیم ایران و شخص ولی فقیه امکانپذیر است و از همین رو خواستار گسترش همکاریهای نظامی و امنیتی و اقتصادی با این رژیم است.
خامنه ای ضمن تشکر از حمایت همه جانبه مالکی و دولتش از بشار اسد خواستار افزایش کمکهای عراق به سوریه و همچنین تسهیلات بیشتر برای انتقال نیرو و سلاح از خاک و هوای عراق به سوریه شد. وی بر ضرورت دستاوردهای نظامی بشار اسد قبل از کنفرانس ژنو 2 تأکید کرد و گفت پیروزی بشار اسد لازمه استمرار نخست وزیری مالکی بعد از انتخابات ماه آوریل است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
30 دی 1392(20 ژانویه 2014)