سخنرانی رئیس جمهور برگزیده مقاومت در گردهمایی حامیان فرانسوی مقاومت ایران به مناسبت سال نو میلادی

روز یکشنبه 12ژانویه، به مناسبت سال نو میلادی، یک گردهمایی با شرکت حامیان فرانسوی مقاومت ایران، در اور‌سور‌اواز برگزار شد.

در این جلسه، رئیس جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی طی سخنانی سال نو میلادی را به همسایگان اور‌سور‌اواز و دیگر حامیان و یاران مقاومت در فرانسه تبریک گفت و ضمن مروری بر مهمترین تحولات مربوط به مقاومت در سال گذشته بر اهمیت حمایتها و همراهی حامیان فرانسوی در پیشبرد فعالیت های مقاومت تاکید کرد. قسمتهایی از سخنرانی مریم رجوی در این گردهمایی را در زیر می‌خوانید:
دوستان عزیز، اعضای خانوادة بزرگ مقاومت!
به شما خیر مقدم می‌گویم. سال نو بر شما مبارک. قبل از هر چیز مایلم از پیامهای تبریکی که فرستادید، تشکر کنم. فرا رسیدن سال نو فرصتی شد که یک بار دیگر دور هم جمع شویم و خودمان را برای گام برداشتن مصمم‌تر از همیشه در سال جدید آماده کنیم.

2013سالی بود با انبوه نشیب و فرازها برای ما. در این سال، ما با قتل عام اول سپتامبر در اشرف و چهار حملة موشکی به لیبرتی مواجه بودیم. در جریان آن، دهها تن از خواهران و برادرانمان که هر کدام در قلبهای ما جای منحصر به فردی داشتند، به شهادت رسیدند. زنان و مردانی که هر کدام اسطوره و یا کهکشانی از انسانیت و مقاومت بودند و زندگیشان را تماماً وقف آزادی مردم و میهن در زنجیرشان کرده بودند. چند روز پیش در اینجا خاطره آنها را گرامی داشتیم و با آنها تجدید عهد کردیم.

ولی در ورای این حقیقت دردآور، حقایق دیگری هم هست که می‌خواهم آنها را امروز با شما مرور کنم:
اول این که هدف از این حملات، به زانو در آوردن اعضای مقاومت بود. اما مجاهدین با فداکاری و با استقامت خود چنان حماسه یی خلق کردند که اشرف تبدیل به یک اسطوره در تاریخ معاصر ایران شد. الگویی نه فقط برای مردم ایران بلکه برای مردم به پا خاسته در منطقه.
نکتة دیگر این که دشمن، کشتار اشرف را طوری طراحی کرده بود که مسئولیت دولت عراق را مطلقا کتمان و انکار کند و این دروغ بزرگ را همه جا به ثبت بدهد. متأسفانه آمریکا و سازمان ملل در این پرده‌پوشی نخست‌وزیر عراق، با او همدستی کردند.
اما به یمن کارزار جهانی این مقاومت و 108 روز اعتصاب غذای بی‌سابقة اعضای مقاومت در لیبرتی و یاران مقاومت در سراسر جهان، این توطئه در هم شکست. تصمیم دادگاه اسپانیا با انگشت گذاشتن بر مسئولیت دولت مالکی در این جنایت بین المللی و معرفی مقام دوم دولت و مشاور امنیتی مالکی به عنوان متهم اصلی و احضار او به دادگاه، هم چنین گزارش دو ارگان و 4 گزارشگر ویژه به عنوان بالاترین متخصصین سازمان ملل مضافا بر موضعگیری عفو بین‌الملل و حقوقدانان برجسته و سیاستمداران و پارلمانترها، شکست و رسوایی دولت مالکی و پیروزی مقاومت را در این کارزار عظیم گواهی دادند.
اما واقعیت دیگری هم هست که می‌خواهم امروز با شما در میان بگذارم و آن، تلاش شما حامیان صدیق، پرشور و شجاع مقاومت است؛
شمایی که نه خانواده‌یی در ایران دارید و نه قبل از آشنایی با این مقاومت بستگی و تعلق خاطری به ایران داشتید. اما در این سالها برای آزادی مردم ایران وفادارانه به حمایت برخاستید و این رمز قدرت این جنبش و مقاومت است که چنین انسانهایی را هم با خود داریم. کسانی که آزادانه انتخاب کرده‌اند که از مقاومت مردم ایران حمایت کنند و مثل خانوادة خود به اعضای آن نزدیک هستند. شما شاخصهای قدرت این مقاومتید. مقاومتی که هیچ قدرت حاکمی را پشت سر خود ندارد، اما با اتکا به پایگاه مردمی و پشتیبانان و حامیانش بسیار قدرتمند است زیرا پایه‌اش بر همین روابط انسانی است و اخلاق و آرمان را به سیاست تبدیل می‌کند.


دوستان عزیز
سالی که آغاز شده، برای مقاومت، سالی بسیار تعیین‌کننده و برای رژیم در مسیر سرنگونیش، پرتلاطم خواهد بود؛ در همین راستا بایستی تلاشها و فعالیتهای مبارزاتی مان را گسترش و ارتقا دهیم تا جامعه جهانی را نیز به پایان دادن به سیاست مماشات فرابخوانیم.
به همین خاطر امسال بایستی قدرتها را به قاطعیت در مقابل رژیم وادار کنیم. مماشات و کوتاه‌آمدن در مقابل این رژیم، به‌خصوص در مذاکرات اتمی را افشا و محکوم کنیم.
در مورد مجاهدین اشرف و لیبرتی باید با تمام توان خواسته‌های زیر را دنبال کنیم:
یکم: آزادی گروگانها
دوم انتقال موقت کلیة مجاهدان لیبرتی به آمریکا به عنوان مسئول حفاظت
سوم: تأمین الزامات مبرم امنیتی در لیبرتی در برابر حملات موشکی شامل بازگرداندن تی والهای حفاظتی، تحویل سنگر به ساکنان، انتقال کلاه و جلیقة ایمنی و تجهیزات پزشکی از اشرف به لیبرتی، دو لایه کردن سقفها، سازندگی و گسترش مساحت لیبرتی
چهارم: استقرار شبانه‌روزی ناظران ملل متحد همراه با تیم کلاه آبی در داخل لیبرتی
پنجم: تحقیقات ملل متحد در مورد قتل عام اشرف
ششم: فروش اموال توسط نمایندة قانونی ساکنان برای تأمین هزینه‌های انتقال مجاهدان لیبرتی
بایستی یک حفاظ قدرتمند حول قهرمانان لیبرتی ایجاد کنید و در نهایت بایستی چهره واقعی حکومت ملاها را که در پشت لبخند و مدره نمایی می‌خواهد به اعدام و شکنجه ادامه دهد را در رسانه‌های خبری و افکار عمومی بین‌المللی افشا کنیم.
فراموش نکنید که روزی می‌خواستند جنبش ما را تروریست جلوه دهند و یا به آن مارک سکت بزنند، ولی شما این اتهامات را به سخره گرفتید و گفتید که می‌خواهید عضو جنبشی شوید که دیگران برای خوشایند ملاها آن را سکت و تروریست می‌نامیدند. شما امروز موفق شدید، فردا هم موفق خواهید شد که اهدافی را که در پیش رو داریم به ثمر برسانید، فقط کافی است فراموش نکنید که ما از هدف بر حقی دفاع می‌کنیم.
بار دیگر سال نو را به همه شما و عزیزانتان تبریک می‌گویم و از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنم.
18دی092