تسخیر مواضع تروریست های اعزامی رژیم آخوندی در حومه حلب توسط ارتش آزادی سوریه

تلویزیون اورینت، گزارش داد رزمندگان سوری در دفتر رئیس شبه نظامیان «داعش» در حومه حلب به تعدادی پاسپورت ایرانی و عکس و اسناد مزدوران خارجی  دست یافتند. رزمندگان به یک پاسپورت ایرانی دارای ویزا نیز دست  پیدا کردند که ثابت می کند فرمانده این تشکیلات یک عضو وزارت اطلاعات رژیم ایران است. رزمندگان همچنین پاسپورتهای دیگری با عکس زنان ایرانی نیز پیدا کردند.

رزمندگان ارتش آزادی سوریه در حومه ادلب بعد از تسخیر کامل شهرک دانا توانستند تمامی زندانیان زندان داعش در این شهرک را آزاد کنند. مرکز اصلی داعش در استان ادلب در شهرک دانا می باشد. رزمندگان ساختمان شهرداری را به عنوان آخرین مرکز این گروه به تصرف خود در آوردند. آنها همچنین توانستند بیش از 100 تن از مزدوران داعش را به اسارت در آورند بقیه آنها مجبور به فرار شدند.   
19دی92

تلویزیون الجزیره با نشان دادن فیلمی گفت، گردانهای ارتش آزادی دو شهرک را در حومه غربی حلب تصرف کرده و محاصره خود بر نیروهای داعش و همچنین گردان 46 وابسته به ارتش اسد را بیشتر کردند.
20دی92

احمد داوود اغلو وزیر خارجه ترکیه گفت رابطه القاعده و داعش با رژیم سوریه علنی شده است. او به رابطه‌های پشت پرده میان این سازمانهای تروریستی و رژیم سوریه اشاره کرد و از تمامی نیروهای تروریستی که در سوریه می جنگند، خواست تا این کشور را ترک کنند. احمد داوود اوغلو تاکید کرد ترکیه مطلقا از سازمانهای بنیادگرا حمایت نمی کند. وی نسبت به برخورد سازمان ملل متحد با مسائل  انسانی در سوریه انتقاد کرد.
العربیه-20دی92

روسیه مانع تصویب بیانیه شورای امنیت علیه جنایات بشار اسد در شهر حلب شد. انگلستان برای محکومیت حملات جنایتکارانه نیروهای رژیم سوریه با بشکه های انفجاری به حلب، بیانیه یی ارائه کرده بود. که با مخالفت روسیه روبرو شد.

به گزارش تلویزیون العربیه؛ به منظور رسیدن به یک موضع مشترک، قبل از گفتگوهای صلح ژنو2، گروههای مختلفی از اپوزیسیون سوریه به همراه نمایندگان اپوزیسیون داخل کشور در شهر قُرْتُبه اسپانیا گرد هم آمدند.
20دی92