نامه لرد اسقف جان پریچارد اسقف آکسفورد به وزیرخارجه بریتانیا - 7گروگان اشرفی

آقای وزیرخارجه، ویلیام هیگ،

من این نامه را از طرف شمار قابل توجهی از اسقفها در مجمع اسقف ها و مقامات مذهبی کلیسای انگلستان به شما می نویسم تا نگرانی عمیق خود را از نحوه برخورد دولت بریتانیا و جامعه جهانی نسبت به قتل عام 52 نفر از پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف و به گروگان گرفته شدن 6 زن و یک مرد از کمپ اشرف در اول سپتامبر امسال ابراز کنیم.
نظر ما این است که نه وزارت خارجه انگلستان و نه ایالات متحده و نه حتی سازمان ملل نخست وزیر عراق را به اندازه کافی تحت فشار نگذاشته اند تا به این امر که این نیروهای عراقی بوده اند که چنین جنایت وحشتناکی را مرتکب شده اند پاسخ دهد.
همانطور که می دانید دولت بریتانیا براساس کنوانسیون ژنو، از بابت حصول اطمینان از اینکه این مخالفان به نحو درست و مناسب مورد حفاظت قرار گیرند، بخشی از مسئولیت را به عهده دارد.
این پناهندگان به صورت مستمر در هر دو کمپ اشرف و لیبرتی تحت حمله قرار گرفته اند که منجر به از دست رفتن جانهای بسیاری شده است.
آنها همچنین از دسترسی داشتن به وکلایشان و بستگان و  پزشکان و خبرنگاران منع شده اند.
دولت عراق باصطلاح قرار است دست به تحقیقاتی بزند، اما چنین پروسه یی هیچ پیشرفتی نداشته و چنین احتمالی نیز وجود ندارد که حکومت عراق ماشین نظامی خود را مسئول و مسبب این حمله بداند.
بطلان این سیاست رسمی که وزارت خارجه انگلیس قادر نیست تأیید کند که نیروهای عراقی دست به حمله به اشرف و گروگانگیری زده اند یا بطلان این ادعا که گویا رهبران کمپ لیبرتی مانع دسترسی به کمکهای آماده در خارج از کمپ می شوند، نیازمند هیچ گونه موشکافی و بررسی نیست.
این موضوع نیز قابل تکذیب  نیست که این رژیم ایران است که پشت بسیاری از این حملات قرار دارد.
من از کسانی که در لندن در اعتراض علیه اقدامات دولت عراق و بی عملی سازمان ملل، دولت انگلستان و دولت ایالات متحده دست به اعتراض و اعتصاب زده اند، بازدید کردم و شاهد بودم که اعتصاب غذا کنندگان در هشتاد و سومین روز اعتصاب غذای خود ضعیف شده بودند، اما آنها مصمم و پایدار هستند و هر کدام از آنها  یک داستان تراژیک و دردناک از اعضای خانواده و دوستانشان که در ایران به قتل رسیده اند یا  در کمپ لیبرتی تحت محاصره هستند برای گفتن به ما دارند.
سفارت انگلستان در بغداد یک طرف حساب جدی است و اسقف هایی که من نمایندگی آنها را به عهده دارم از شما مصرانه می خواهند اعضای سفارت را برا نگیزید تا به صورت یک هیأت و گروه ارشد از کمپ لیبرتی بازدید به عمل آورند.
من همچنین محترمانه از شما میخواهم که مالکی را وادار کنید تا 7 گروگان را آزاد  کند تا  بتوانیم صدها تن از اعتصاب غذا کنندگان را، که در لیبرتی و در سراسر جهان مصم هستند به اعتصاب غذای خود ادامه دهند، نجات دهیم.
اسقف جان پریچارد