اعتراض بین المللی به اعدام سامان نسیم و جنایتهای رژیم آخوندی

در حالی که رژیم آخوندی درباره وضعیت سامان نسیم و پنج تن دیگر از زندانیان سیاسی  با ترفند وحیله  گری سکوت کرده است، خبر اعدام جنایتکارانه دو تن از زندانیان سیاسی به نامهای علی و حبیب افشاری از سوی دوستان و بستگانشان مورد تأیید قرار گرفته است. این دو تن سحرگاه روز پنجشنبه 30 بهمن به دست دژخیمان رژیم اعدام شده‌اند.

در همین حال جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نگرانی عمیق این کشور را در باره گزارشهای اعدام احتمالی قریب‌الوقوع سامان، نسیم، که در سن 17سالگی دستگیر شده است، ابراز داشت.وزارت خارجة فرانسه نیزبا صدور بیانیه‌یی نسبت به «اعدام قریب‌الوقوع» سامان نسیم ابراز نگرانی، و تصریح کرد: «سامان نسیم، در زمان وقوع اتهاماتی که به او زده شده، (زیر 18 ساله) بوده است. حق اساسی او به یک روند عادلانه و منصفانه رعایت نشده است.
وزیر خارجه سوئد هفته پیش درمورد  وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها گفت در دوران آخوند حسن روحانی وضعیت حقوق‌بشر در ایران به ویژه در زمینه اعدامها بدتر شده و سوئد خواهان تمدید دوره احمد شهید، گزارشگر ویژه امور حقوق‌بشر است.
وی در پاسخ به سوال نماینده مجلس سوئد در مورد وضعیت زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: وضعیت در زندانها برای زندانیان سیاسی و فعالین سندیکاها اغلب غیرقابل تحمل است. در پائیز امسال  احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای دیداری بدعوت سندیکای حمل و نقل و سازمان سراسری « ال او»  به سوئد آمد که من با او در مورد حقوق اتحادیه‌ها در ایران گفتگو داشتم.
30بهمن93