درگذشت مادر مجاهد معصومه کوشکی مادر شهید سرفراز مجاهد خلق مسعود دالوند

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که مادر مجاهد معصومه کوشکی مادر مجاهد شهید مسعود دالوند، جمعه شب 27 فروردین در سن 79 سالگی در خرم آباد لرستان، درگذشت.

مادر دالوند پس از انقلاب ضد سلطنتی و از همان ابتدای دوران مبارزات مسالمت‌آمیز علیه رژیم خمینی و آشنایی فرزندانش با مجاهدین، همواره پشتیبان دلسوز و فعال سازمان مجاهدین در مبارزه علیه ارتجاع و استبداد دینی بود و در این راه تمامی خطرها را به جان می‌خرید. وی سالهای دهة 1360 و در جریان تلاش برای ملاقات دو فرزند اسیرش در زندان اوین، بارها تحت اذیت و آزار و فشارهای ضد انسانی دژخیمان رژیم قرار گرفت و پسر مجاهد او مسعود دالوند فرزند دلیر مردم غیور لرستان، در سال 68 به‌دست دژخیمان دیکتاتوری خون آشام آخوندها اعدام شد.
مادر دالوند در سال 1380 پس از دیدار با فرزندان مجاهدش در عراق و بازگشت به ایران، توسط مأموران رژیم دستگیر شد و چند ماه تحت اسارت و آزار و شکنجة دژخیمان قرار داشت.

درگذشت مادر مجاهد معصومه کوشکی مادر شهید سرفراز مجاهد خلق مسعود دالوند

او در دوران پایداری پرشکوه مجاهدان اشرفی نیز برای دیدار با فرزندان مجاهدش و رساندن جوانان خطه لرستان به مجاهدین به اشرف آمد و در این دیدارها کمک‌های مالی خود و خانواده‌اش را که ازجمله حاصل فروش خانه‌اش بود به مجاهدان اشرفی اهدا کرد.
این مادر فداکار و پر تلاش مجاهد در تمامی سالهای پایداری برای پیروزی در داخل میهن اسیر و در خطه قهرمان پرور لرستان بی وقفه به حمایت از مجاهدین و به فعالیت‌هایش برای رهایی ایران ادامه داد.
مادر دالوند در ماه‌های پایانی حیاتش و در بستر بیماری، در تماس با فرزندانش از شوق دیدار مجدد با اشرفی‌ها سخن می‌گفت و همواره برای پیروزی مجاهدین و آزادی مردم ایران از حاکمیت آخوندی دعا می‌کرد
خانم مریم رجوی درگذشت مادر مجاهد معصومه کوشکی را به مردم خرم‌آباد تسلیت گفت و افزود:
پیک و پیام‌آور اشرفی‌ها برای مردم لرستان، مادر بزرگوار خانم معصومه کوشکی، مادر مجاهد شهید مسعود دالوند، به‌سوی رفیق اعلی شتافت.
راستی که او شوق مجسم هموطنان لر برای پیوستن به مجاهدین و ارتش آزادی و یکی دیگر از مظاهر پایداری زن ایرانی در برابر رژیم ولایت فقیه بود.
و راستی که او با به‌خطر انداختن مکرر جان و زندگی خود برای رساندن جوانان لر به اشرف، خانه و خانمان و دارایی‌اش را در مسیر مجاهدت برای آزادی مردم و میهنش، در طبق اخلاص گذاشت و در اوج رستگاری چشم از جهان فروبست.
فقدان مادر مجاهد معصومه کوشکی را به مردم خرم‌آباد‌، به خانواده او به‌ویژه فرزندان‌ مجاهدش عاطفه و سعید دالوند تسلیت می‌گویم و به روان پاکش که اینک در کنار فرزند شهیدش و در جوار رحمت حق آرامش ابدی یافته است، درود می‌فرستم.

درگذشت مادر مجاهد معصومه کوشکی مادر شهید سرفراز مجاهد خلق مسعود دالوند