رد پای تروریسم ابوداعش اینبار در اردن

در آستانه ضرب الاجل توافق احتمالی میان کشورهای 5 بعلاوه یک با دیکتاتوری خامنه ای، ابوداعش طلسم شکسته در تهران طی توطئه  تروریستی دیگری تلاش نمود تا اینبار کشور اردن را هدف حملات خود قرار دهد. از تاریخچه مملو از بلوا، جنگ و ترور نظام آخوندی نیک می دانیم که صدور تروریسم، به موازات سرکوب خونین مردم در داخل کشور و صدور بنیادگرایی به خارج از مرزها، همواره یکی از پایه های اصلی حاکمیت ولایت فقیه را تشکیل داده است.

ولی فقیه که اکنون در ضعیف ترین موقعیت ممکن قراردارد، به یقین با سیاست صدور تروریسم تلاش دارد تا با چنین اهرم پوسیده و شکست خورده ای  بر سر میز مذاکره به تعادل رسیده و بدین سان  از سیاست مماشات امتیاز بگیرد.
به گزارش روزنامه الرای (سایت مجاهدین خلق 15 تیر 1394) تازه ترین نمونه آن دستگیری یک تروریست وابسته به نیروی تروریستی قدس بهمراه 45 کیلو مواد منفجره بوده است. بنا براین گزارش : « نیروهای امنیتی اردن فردی را دستگیر کرده‌اند که به گروه موسوم به بیت‌المقدس متعلق به رژیم ایران وابسته است. این فرد قصد داشته تا در اردن دست به‌عملیات تروریستی بزند.
الرأی اضافه می‌کند فرد دستگیر شده دو هویت عراقی و نروژی دارد و پرونده آن به دادگاه امنیت اردن ارجاع شده است. روز دوشنبه جلسه محاکمه این فرد به اتهام در اختیار داشتن مواد منفجره و طراحی برای عملیات تروریستی در داخل اردن شروع شد».
همچنین خبرگزاری سپاه پاسداران فارس ( 15 تیر 1394)  ضمن تائید این خبر رد پای سیاست صدور تروریسم ولی فقیه را با سس و نمک و فلفل  سیاست شانتاژ و خشم و غیظ از کشورهمسایه اردن این چنین برملا می نماید: « دستگاه‌های رسمی سیاسی و اطلاعاتی اردن از ابتدای بحران عراق نقش سازنده ای در همزیستی و همسایگی با عراق نشان نداده اند که این اقدام انان در حمایت از خانواده صدام و باقی مانده بعثی های عراق ارزیابی می شود. علاوه براین حمایت سیستم های اطلاعاتی اردن از برخی از جریانهای سیاسی عراق که صراحتا اعلام شده اقدامی در جهت مداخله در امور و سرنوشت ملت‌های دیگر است».
16 تیر 1394