ابعاد تکان دهنده پدیدهٔ شوم گورخوابی بی‌خانمانها درسوزسرمای زمستان

در بحبوحه چپاولهای نجومی و فساد حکومتی و هزینه های کلان خامنه ای برای کشتار و قتل عام درسوریه، در حاکمیت پلید آخوندی، زخم جانکاه و بزرگ دیگری جامعه ایران را تکان داده است. علاوه بر فجایع کودکان کار و کارتن خوابی و بحران محیط زیست، در فصل زمستان و سوز سرما، محرومان و بی‌خانمانهای میهنمان، به گورهای خالی برای خواب پناه برده‌اند. این موضوع به یک رسوایی دیگر برای نظام ضدمردمی و چپاولگر آخوندی تبدیل شده و نفرت و انزجار عمومی را برانگیخته است.

روزنامه حکومتی شهروند، در گزارش تکان دهنده ای درباره بی‌خانمانها نوشت که ۵۰ نفر از افراد بی خانمان، برای پناه گرفتن از سرما در گورهای خالی در شهریار می‌خوابند. فرماندار رژیم در شهریار در گفتگو با خبرگزاری رسمی رژیم، این پدیده شوم و تکان‌دهنده در حاکمیت آخوندها را مورد تأیید قرار داد. در عین حال، مأموران سرکوبگر رژیم روز سه شنبه با ضرب و شتم، گورخوابها را از گورستانی در شهریار بیرون کردند.
روزنامه شهروند در ادامه گزارش خود نوشت: گورخواب‌ها برگشته‌اند. هر کدام به داخل یک قبر سر می‌خورند. سکوت گورستان سنگین و هوا سرد است. یکی‌یکی، بنرهای پاره، تکه پتو‌های مندرس و تخته‌چوبهای نیمه‌سوخته روی گورها کشیده می‌شود. خیلی که هوا سرد می‌شود، دنبال چوب می‌گردند برای درست‌ کردن آتش و گرم‌شدن در گور‌ها. زن، مرد و کودک، کارتن‌خواب‌هایی که در قبر، نشسته می‌خوابند. یکی از گورخوابها می‌گوید: «دیگر اینجا چوب هم برای آتش‌زدن، پیدا نمی‌شود»  یک ماهی می‌شود که سرما کارتن‌خواب‌ها را راهی اطراف و درون گورستان بزرگ نصیرآباد باغستان در حومه شهریار کرده است. در درون گورستان، ٣٠٠ گور از پیش آماده وجود دارد که ٥٠‌کارتن‌خواب دست‌کم ٢٠ گور را اشغال کرده‌اند. در هر گور یک نفر و گاهی هم سه تا چهار نفر زندگی می‌کنند.


بنر سفیدی که روی یکی دیگر از گور‌ها کشیده شده، کنار زده می‌شود و مردی به سرعت خودش را بالا می‌کشد. سن و سالش به‌سختی به ٣٠‌سال می‌رسد. سرما پوست روی بینی‌اش را برده و تبدیل به زخم بزرگی کرده است.
یک زن گورخواب نیز می‌گوید: پنج روز پیش آمدم اینجا، دیدم کسانی که در این‌جا هستند همزبان هستند، تصمیم گرفتم بمانم. همسرم هم قرار است به این‌جا بیاید».
پخش خبرهای مربوط به پدیده شوم گورخوابی در ایران تحت حاکمیت آخوندی آنچنان نفرت و انزجار مردم ایران را برانگیخته که تلویویون حکومتی با پخش گزارشی تلاش کرد به رفع و رجوع آن بپردازد


گورخوابی در حالی به پدیده های دیگری همچون کارتن خوابی و بی خانمی در نظام آخوندی اضافه شده که علاوه بر دزدیها و چپاولهای میلیاردی که در تاروپود این رژیم تنیده شده، رژیم آخوندی میلیاردها دلار از سرمایه های این مردم محروم را صرف حفظ مزدوران گوش بفرمانش در سوریه و لبنان و کشورهای دیگر می کند  تا حاکمیت ننگینش را همچنان پابرجا نگه دارد.