تاکید احمد منتظری بر لزوم تحقیق پیرامون قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷

احمد منتظری پس از حکم بیدادگاه خامنه‌ای علیه وی، بار دیگر بر لزوم تحقیق پیرامون قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ تأکید و تصریح کرد: در صورت رفتن به زندان چه بسا اسناد دیگر آیت الله منتظری سریعتر منتشر شود.

فرزند آقای منتظری در مصاحبه‌ای درباره محتوای هشت جلسه دادگاه خود گفت: دلیل این محکومیت انتشار فایل صوتی دیدار حسینعلی منتظری است. اما بیشتر درباره فایل‌های آینده مطرح می‌کردند حالا که این فایل منتشر شده، چطور این را به قول خودشان جمع کنند. من گفتم نظام غیر از شفاف‌سازی هیچ راهی ندارد. همان پیشنهادی که علی مطهری داد و گفته بود هیات حقیقت‌یاب تشکیل شود و مشخص کند چه چیزی رخ داده، بهترین پیشنهاد است. چون اگر تجاوزی به حقوق دیگران شده و یا زیاده‌روی در قتل شده، به طور شرعی و قانونی راهش مشخص است. همچنین باید دیه این افراد از بیت المال داده شود و حق آن‌ها جبران شود.
احمد منتظری درباره فشارهای رژیم برای گرفتن مدارک مربوط به آقای منتظری و جلسه با هیأت مرگ گفت: در این جلسه آیت الله منتظری به اعدام‌های دسته جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ اعتراض می‌کند. من این را خیانت می‌دانم که بخواهم فایل‌ها را در اختیار دادگاه ویژه قرار دهم. چیزهایی که اصلا در دادگاه مطرح نبود در متن حکم است. متن حکم دقیقا مثل مقاله‌های کیهان بود.
وی در مورد انتشار سایر فایلها و اسناد مربوط به آقای منتظری گفت: من اگر وظیفه‌ای احساس کنم انجام می‌دهم و چه بسا که اگر ما زندان برویم، فایل‌ها زودتر توسط جایی که هست منتشر شوند. زمان مشخص می‌کند که چه تصمیمی گرفته شود.
احمدی منتظری درباره حکم بیدادگاه رژیم گفت: این حکم واقعا غیر عادلانه است. مساله خیلی ساده است. آیت الله منتظری در جلسه‌ای صحبت کردند، من نوار این جلسه را بعد از بیست و هشت سال منتشر کردم.
وی افزود: فکر می‌کردم دادگاه حکم برائت بدهد، ولی الان در حکم چیز دیگری نوشته‌اند. مثل اینکه اصلا قاضی کاره‌ای نبوده و از جای دیگری دستور آمده و دیکته شده و حکم صادر شده است.
پسر آقای منتظری در باره ادعای رژیم در مورد تخفیف حکم خود به خاطر برادرش گفت: کدام قانون نوشته برادر شهید را ۱۵ سال تخفیف بدهید. اینها مسائل «من درآوردی» است. اگر قضاوت اسلامی این باشد واقعا خیلی عجیب است. جوان‌هایی که بی دین می‌شوند واقعا حق دارند ؛ می‌گویند اگر دین این است که ما چنین دینی را نمی‌خواهیم.