دادگاه جاسوسی در برلین چهره واقعی حکومت ایران را نشان میدهد

فوکوس آن لاین مقاله ای از خانم زابینه لویت هویزر اشنارن برگر Sabine Leutheusser-Schnarrenberger که در کابینه های هلموت کهل و خانم مرکل وزیر دادگستری بوده است درباره جاسوسی عوامل اطلاعات علیه مقاومت ایران درج کرده است. این مقاله قبل از اعلام حکم دادگاه منتشر شده و در آن آمده است:
دو ایرانی در آلمان در برابر دادگاه قرار دارند. اینها مظنون به کار برای سرویس مخفی ایران هستند. این امر نشان میدهد که نبایستی اجازه بدهیم سیاست به ظاهر تنش زدائی دولت ایران ما را بفریبد.
جاسوسی ایران در آلمان چه از زاویه بهبود روابط بین دو کشور و چه از زاویه حاکمیت قانون، قابل قبول نیست.
این امر نقض فاحش قانون بوده و بصورت هدفمند با حق حاکمیت آلمان در تعارض است. رژیم ایران مکررا و آگاهانه حق حاکمیت کشور ما را، و همچنین حقوق پایه‌ای شهروندان ایرانی را که برای مقاومت علیه رژیم کار میکنند، نقض میکند. اینها همگی بر خلاف فعالیت هایی است که این روحانی ”مدره“ قول داده و تبلیغ میکند، میباشد.
در این زمینه هیچ چیز جدید نیست. تحت تعقیب قرار دادن مرگبار مخالفین رژیم در خارج و بخصوص در آلمان قبلا به اوج خود رسیده بود: سوءقصد در رستوران میکونوس (سپتامبر 1992). قتل خونسردانه نمایندگان اقلیت های کرد یک کشتار بود که رژیم ایران تا آن زمان در آلمان اینگونه عمل نکرده بود.

در دادگاه مشخص شد که دولت ایران در مورد این جنایت تصمیم  گرفته و آنرا سازمان داده بود. بدین وسیله برای اولین بار حکمی صادر شد که روشن میساخت جمهوری اسلامی ایران دستور قتل صادر میکند.
به همان شکل دادگاه کنونی میخواهد کشف کند که تا کجا جاسوسی ایران در آلمان فعال بوده و حقوق پایه‌ای شهروندان آلمانی را نقض میکند. من از موفقیت تعقیب و تحقیقات دادستانی آلمان استقبال میکنم چونکه این امر اکنون بسیار مهم است زیرا در وضعیتی قرار داریم که برای روابط جدید بین جمهوری فدرال آلمان و ایران با شادی و خوشی، تبریک گوئی میشود.
هنوز نمیتوان گفت که اوضاع در ایران بهبود یافته باشد، بلکه بسیار بدتر شده است. رژیم تلاش هایش را برای سرکوب مخالفان در داخل توسط شکنجه و اعدام، و در خارج با ابزاری که بتواند دهان مقاومت را ببندد، تشدید میکند. دیدار رئیس جمهور ایران از وین به این دلیل کنسل شد که اطریش حاضر نشد تظاهرات مجاهدین خلق علیه روحانی را آنگونه که تهران رسما درخواست کرده بود، ممنوع کند.

تنها روشنگری بی دریغ دسیسه های رژیم ایران است که چهره این دولت مذهبی را افشاء میکند. این دولت مذهبی دست به ترور میزند و استراتژی بی ثباتی جهانی را دنبال میکنند. رژیم در این راستا نقض حق حاکمیت ملی و نقض معاهدات بین المللی را کتمان نمی کند.
این یک اشتباه پایه‌ای است که یک چنین اقدام دولتی با بردباری روبرو گردد. آتش بیار مخاصمات خاورمیانه یک دیکتاتوری مذهبی است که از ۳۶ سال پیش دنبال توسعه طلبی بوده و سوریه، عراق، لبنان و یمن را به هرج و مرج کشانده است. موجودیت داعش ناشی از بنیادگرائی مذهبی ایران است.
برای اقدامات پیش گیرانه بایستی اولیای امور و ادارات امنیتی هماهنگی کرده و ارتباطات بین المللی داشته باشند. آنها بایستی با فعالیتهای (رژیم) ایران و داعش که نطفه بنیادگرائی اسلامی هستند، مشترکا مقابله کنند. بنیادگرائی اسلامی بزرگترین تهدید است و در هر جائیکه ظهور میکند، باید مورد مقابله قرار گیرد.
سایت فوکوس آن لاین- 29 ژوئن 2016- از زابینه لویت هویزر شنارنبرگر

خبرگزاری آلمان ( 19 ژوئیه 2016 ) : جاسوس در ماموریت برای ایران حدود دو و نیم سال زندان
یک ایرانی که هموطنانش در آلمان را در ماموریت برای یک سرویس اطلاعاتی ایران مورد جاسوسی قرار میداد، به دو سال و چهار ماه حبس محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر برلین این فرد 32 ساله را به علت مامور در فعالیت سرویس مخفی مجرم شناخت.
متهم طی ماهها اطلاعات اعضای انجمن های مخالف ایرانی را جمع آوری و منتقل کرده  و  تنها در سال 2015 اجرتی بالغ بر 22000 یورو دریافت کرده است.
این ایرانی که در سال 2012 به آلمان آمده و اخیرا در کلن زندگی میکرد، به میزان زیادی اعتراف کرده بود.
قاضی گفت که متهم پس از بریدن از یک جنبش اپوزیسیون ایرانی در سال 2012 به استخدام سرویس مخفی اطلاعات ایران در آمده بود. وی ماههای کمی بعد از آن به آلمان آمده است. وی بعنوان مامور مخفی در شهر کلن و برلین قبل از همه، جنبش اپوزیسیون ایران ”سازمان مجاهدین خلق ایران“ و ”شورای ملی مقاومت ایران“ را هدف جاسوسی قرار داده است.
این ایرانی که اخیرا در کلن زندگی میکرد، در اکتبر 2015 دستگیر شد ودر پروسه دادگاه به میزان زیادی اعتراف کرد. قاضی محکمه استدلال کرد که متهم از اعتماد هموطنان خود سوء استفاده کرده و اطلاعات بسیاری را منتقل کرده است. ”او برای به دست آوردن پول به این  امر دست یازیده است.“ وی از سال 2013 از سرویس مخفی ایران در مجموع 28600 یورو پول دریافت کرده است.
خبرگزاری آلمان ( 19 ژوئیه 2016 )

نمایندگی شورای ملی مقاومت در آلمان از حکم استقبال و اعلام کرد: پیگرد قانونی جاسوسان رژیم ایران در آلمان ضرورتی برای تامین امنیت مخالفان رژیم ایران و اعضاء و هواداران مقاومت ایران در آلمان میباشد.  
دفترنمایندگی شورای ملی مقاومت ایران  دربرلین-19 ژوئیه 2016

خبرهای مربوط به محکومیت دو مزدور وزارت اطلاعات در دادگاه برلین هم‌چنین در شمار دیگری از رسانه‌های آلمانی منتشر شد؛ از جمله: دی ولت، فوکوس، بیلد، برلین آن‌لاین، برلینر سایتونگ و نورد وست سایتونگ.
برلین آن لاین، دی ولت ، برلینر زایتونگ ، بیلد نورد وست زایتونگ و بقیه رسانه های آلمانی نشان داده شوند

مصاحبه اتو برنهارد رییس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد 
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد که ریاست آن را از چند سال پیش من برعهده دارم، از اینکه بالاخره یک جاسوس ایران در آلمان نه تنها دستگیر بلکه محکوم شده است استقبال میکند. با دو و نیم سال حبس بعنوان مجازات تازه خیلی به او ارفاق شده است. این جاسوس اعتماد شهروندان و بطور خاص ایرانیان مقیم اینجا را مورد سوء استفاده قرار داد تا برای رژیم ظالم حاکم بر ایران جاسوسی کند. من براین عقیده هستم که برخی از این اطلاعات که نهایتا در اختیار [رژیم های] ایران و عراق قرار گرفته موجب شد تا ساکنان کمپ های اشرف و بعدا لیبرتی تهدید شوند و مورد حمله قرار بگیرند، حملاتی که منجر به کشته های زیاد شده است. ما نگران این هستیم که خیلی اطلاعات در مورد آن ساکنان از طریق این جاسوسها به [رژیم] تهران رسیده باشد.
برای ما این قضیه یک دلیل اثباتی است که رژیم حاکم بر ایران که به عنوان یک رژیم معتدل تبلیغ میشود، کمافی السابق از ابزارهای سخت و خشن استفاده میکند. اپوزیسیون را در داخل کشور – جایی که اپوزیسیون رسما اجازه حضور ندارد – تعقیب، محکوم و اعدام می کند و همزمان اعضای اپوزیسیون در خارج کشور از جمله در آلمان مورد جاسوسی قرار میگیرند تا فعالیتهای این مخالفان را با مانع مواجه کنند.
ما مطئنیم که ده ها جاسوس دیگر در آلمان حضور دارند و ما امیدواریم که این تحول یک علامت به همه آنها بفرستد که افراد اجازه ندارند تصور کنند میتوانند در آلمان دست به اقدامات غیرقانونی بزنند و مجازات نشوند. با این زمینه میخواهم یکبار دیگر آنچه را که در ابتدای صحبت گفتم تکرار کنم: ما استقبال میکنیم از محکومیت این جاسوس. این تحول برای ما دلیل برای این هست که رژیم ایران رژیمی است که نمیخواهد با دمکراسی سر و کار داشته باشد بلکه حاکمیتی است که میخواهد با استفاده از هر ابزاری خود را در قدرت نگه دارد.
کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد 20ژوئیه 2016