حمله موشکی به لیبرتی - بیانیه محکومیت استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق

حمله موشکی به لیبرتی - بیانیه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق:‌ حمله شوکه کننده به کمپ پناهندگان ایرانی محکوم است.

چهار درخواست فوری از سازمان ملل و دولت امریکا
در حمله ظالمانه دیگری علیه پناهندگان بی دفاع در کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد، بیش از ۵۰ موشک به داخل این محوطه از منطقه امنیتی پیرامون کمپ که تحت کنترل کامل دولت عراق است شلیک شد.
بنیاد اروپایی آزادی عراق این حمله را قویا محکوم می کند و خواستار اقدام فوری سازمان ملل و ایالات متحده برای حفاظت ساکنان و تضمین انتقال و امنیت آنهاست.
استرون استیونسون گفت: سازمان ملل و امریکا واقعا دارند چکار میکند؟ در حالی که آنها مکررا به طور کتبی تضمین هایی برای ایمنی و انیتی ساکنان داده بودند، مامورین رژیم ایران با چشم پوشی دولت عراق، ماموریت های شناسایی مکرری از کمپ را انجام دادند،‌ آنها به بهانه اینکه خانواده این پناهندگان هستند و در حالیکه مشغول دشنام دادن به ساکنان بودند به گرفتن عکس های دقیق از کمپ مبادرت کردند و ما بارها هشدار داده بوده ایم که این کارها، پیش درآمد واضحی برای یک حمله دیگر موشکی بوده است. در هشت روز گذشته سوخت و دارو توسط نیروهای عراقی که به دستورات رژیم ایران عمل میکنند، محاصره و بلوک شده است. این محاصره باعث درد و رنج بی حد و حصر ساکنان در طول رمضان شده است، آنهم در حالیکه حرارت به بیش از ۵۰ درجه رسیده و آنها هیچ مواد غذایی تازه ای ندارند و یا هیچ راهی برای تامین سوخت ژنراتور ها ندارند تا سیستم تهویه هوا راه بیندازند و داروهای حیاتی برای بیماران را تامین کنند. ساکنان، نمایندگان و هواداران آنها به طور مکرر هشدار داده بودند که این اقدامات راه به اقدام دیگری برای حمله و کشتار خواهد برد.
بنیاد اروپایی آزادی عراق خواستار مداخله فوری سازمان ملل و سفارت امریکا در بغداد است تا:
یک: عاملان این جنایت را مورد حسابرسی قرار داده و به پای میز عدالت بکشانند.
دو: ایمنی و امنیت ساکنان کمپ را تا زمانیکه آخرین نفر به ایمنی پرواز کند را تامین کنند.
سه: سازمان ملل و امریکا باید بلادرنگ از دولت عراق بخواهند تا هر اقدام سرکوبگرانه دیگری علیه ساکنان کمپ را متوقف بکند بخصوص جلوگیری از ورود سوخت، غذا، دارو و کامیون های خدماتی به کمپ باید متوقف شود.
چهار: دولت عراق نباید به مامورین اطلاعاتی رژیم ایران تحت هر بهانه ای اجازه دهد تا ماموریت های شناسایی دیگری در کمپ لیبرتی را انجام بدهند.