شروع دهمین دوره مجلس رژیم آخوندی و جنگ باندها بر سر کرسی ریاست - کشمکش باندها بر سر حذف کاندیداهای باند مغلوب

دهمین دوره مجلس ارتجاع که صبح روز شنبه با حضور سران رژیم از جمله رفسنجانی، روحانی، لاریجانی، جنتی شد، شاهد جدال در رأس رژیم بر سر رابطه با غرب، جنگ باندها بر سر حذف برخی از کاندیداهای برنده نمایش انتخاباتی و دعوا بر سر تصاحب هژمونی ریاست بود.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، تعیین رئیس مجلس به ده روز دیگر موکول شده است. عارف و لاریجانی دو کاندیدای اصلی ریاست مجلس رژیم هستند.
وزیر کشور دولت آخوند روحانی در سخنرانی خود، وضعیت مینو خالقی کاندیدای برنده نمایش انتخاباتی را مطرح کرد و گفت: اقدامات لازم انجام شده و منتظر حل و فصل قانونی موضوع است. در حال حاضر سه کرسی مجلس رژیم خالی است و تکلیف پنج کرسی نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است.
خامنه‌ای طی پیامی در مراسم افتتاحیه دوره جدید مجلس رژیم برای مقابله با پیامدهای شکست فضیحت‌بار در نمایش انتخابات مجلس رژیم، نسبت رویارویی باند رقیب با باند خود هشدار داد و «پرهیز از سرگرم شدن به زایده‌های جناحی و غالب‌ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی» به عنوان یک وظیفه عنوان کرد. وی افزود: وظیفه‌ی قانونی شما آن است که مجلس را سنگری در برابر فزون خواهی استکبار بسازید. ولی فقیه ارتجاع هم‌چنین با ابزار وحشت از وضعیت منطقه گفت: شرایط طوفانی منطقه و جهان و ماجراجویی‌های بین‌المللی، (نظام) را با اوضاع پیچیده‌تری از گذشته روبه‌رو ساخته است...»
آخوند روحانی نیز در سخنرانی خود در مجلس ارتجاع بر خلاف تأکید خامنه‌ای بر استکبارستیزی، خواستار تعامل با کشورهای غربی شد. وی گفت: در دو دهه اخیر کشوری را سراغ نداریم که بدون تعامل با جهان به رشد اقتصادی مناسب و اشتغال مناسب دست یافته باشد... یکی از الزامات رشد ۸ درصدی سرمایه‌گذاری ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری از منابع خارجی است.
آخوند روحانی هم‌چنین با به رخ کشیدن شکست جناح رقیب در نمایش انتخابات گفت: روزهای ملال‌آوری در مجلس گذشته داشتیم.