ادامه اعتراضات در شهرهای میهن

تهران‎ ‎ تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی
دوشنبه 6 اردیبهشت حدود 50 نفر از رانندگان تاکسی تهران از روز گذشته 5 اردیبهشت دراعتراض به اخاذی سرکردگان رژیم درچهارراه غیاثی واقع در خیابان 17 شهریور جنوبی دست به تجمع اعتراضی زده اند. این تجمع امروز تا زمان ارسال خبر همچنان ادامه دارد.
حدود یکماه قبل سازمان تاکسیرانی از هرراننده تاکسی یک میلیون تومان اخاذی کرده تا به آنها اتیکت مربوط به افزایش کرایه تاکسی را به ازای هرمسافر 200 تومان بدهد واسم این اخاذی را مالیات برارزش افزوده گذاشته است

تهران‎ ‎- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده تجسمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
این تجمع روز یکشنبه 5 اردیبهشت مقابل ساختمان دانشکده تجسمی آغاز شد و سپس با اضافه شدن دانشجویان باقی رشته‌ها به سمت حیاط مرکزی و مقابل دفتر ریاست پردیس ادامه یافت. سپس بیانیه‌ای قرائت شد و به امضای جمع کثیری از حاضران رسید. از این بیانیه سه نسخه تهیه و به دفتر ریاست پردیس، معاونت دانشجویی و ریاست دانشکده‌ تجسمی ارسال شد. در ادامه پس از موافقت جمع، 8 نفر از حاضرین از رشته‌های نقاشی، عکاسی و مجسمه‌سازی و یکی از اعضای شورای صنفی، برای طرح اعتراض و خواسته‌هایشان به دفتر عزیزی ریاست پردیس رفتند.
دانشجویان پس از گفتگو و طرح خواسته هایشان اعلام کردندکه با توجه به این‌که وعده‌ها به‌صورت شفاهی بوده است، با آگاهی از وضع موجود، برای تحقق این وعده‌ها و برداشتن گام‌های بعدی همچنان پیگیر این موارد خواهند بود

تهران‎ ‎- برخی از کسبه ناصرخسرو و سرای روشن در اعتراض به اخاذی مالیاتی
صبح روز دوشنبه 6 اردیبهشت، کسبه ساختمان تاریخی سرای روشن واقع در خیابان ناصرخسرو و همچنین برخی از مغازه داران و کسبه ناصرخسرو تا بازار مروی، به دلیل صدور برگه های رسیدگی به جرایم مالیاتی که پیش از این منجر به اعتراض این کسبه شده بود، باری دیگر به اعتراض پرداختند و مغازه خود را بستند.
بنا به گفته های یکی از کسبه ناصرخسرو، پیش از این جریمه هایی در شش ماه دوم سال 94 برای کسبه این محدوده و مغازه داران بسیاری در بازار تهران ثبت شده بود که با سوبسید های سازمان مالیات در ایام مختلف اعم از اظهارنامه ها و پیش پرداخت مالیات، این جریمه ها بخشیده شده بود دوباره به جریان افتاد که کسبه نیز زیر بار حرف زور سازمان مالیات نخواهند رفت اعتراض تا ساعت 11 ادامه داشته است.

پیرانشهر - دومین روز اعتصاب یکپارچه مغازه داران بازارچه های مرزی
از صبح روز دوشنبه 6اردیبهشت مغازه داران بازارچه های مرزی پیرانشهر برای دومین روز متوالی در اعتراض به بسته بودن معابر مرزی که قرار بود از اول اردیبهشت ماه جاری بازگشایی شود و بازاریان پیرانشهری در این مدت نسبت به وارد کردن کالاهای اساسی خود که چندین ماه است در آنسوی مرز انبار شده است، اقدام کنند و این کار عملی نشده است، با بستن یکپارچه مغازه های خود در بازارچه های تجاری این شهرستان،اعتراض خود را نسبت به ادامه این وضعیت نشان دادند.
لازم به توضیح است که در راستای این اعتراضات تنها در روز یکشنبه 5 اردیبهشت ماه مجوز ورود چند کالا از جمله ( قفل، دستکش و قابلمه) صادر شد که با توجه به اینکه کالاهای اساسی مغازه داران را در بر نمیگیرد، طی دیروز وامروز کسبه و مغازه داران پیرانشهری دست به اعتصاب زدند.

سنندج‎ ‎ - تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان شرکتی شهرداری منطقه یک سنندج
صبح روزدوشنبه 6اردیبهشت گروهی ازکارکنان شرکتی شهرداری منطقه یک سنندج دراعتراض به عدم پرداخت حق پاداش و حق سنوات وهمچنین نگرفتن حقوق فروردین ماه درمحل شهرداری منطقه یک سنندج واقع درخیابان 17شهریورتجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

ایلام - تجمع اعتراضی گروهی ازنیروهای قرارداد انبوه هلال احمر رژیم
صبح روزدوشنبه 6 اردیبهشت گروهی ازنیروهای قرارداد انبوه جمعیت هلال احمررژیم درایلام که مدت 6 ماه است حقوق نگرفته اند دراعتراض به این موضوع ازحاضرشدن درمحل کارخودداری کرده ودرمحل این ارگان واقع درمیدان 22بهمن تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

نقده -اعتصاب کارکنان و کارگران شهرداری نالوس
به گزارش رسیده ؛ کلیه کارکنان و کارگران شهرداری شهرستان نالوس دراستان ارومیه دراعتراض پرداخت نشدن 7 ماه حقوق معوقه ؛ روز یکشنبه 5 اردیبهشت در مقابل شهرداری تجمع کردند.
کارگران و کارکنان شهرداری نالوس در این تجمع اعلام کردند تا پرداخت نشدن حقوق خودشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

اهواز -تظاهرات اهواز در اعتراض به جمع آوری دستفروشان خیابان نادری
روز شنبه 4 اردیبهشت تظاهرات دست فروشان در خیابان شیخ(نادری) شهرستان اهواز ضد دستور فرمانداری و شهرداری مبنی بر جمع آوری دکه های آنها در بازار عبدالحمید که تعدادی از آنان توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

یزد -تجمع اعتراضی بازنشستگان راه آهن یزد
صبح یکشنبه 5 اردیبهشت جمعی از بازنشستگان راه آهن که اکثرا سالمند بودند و عیدی سال گذشته را نگرفته و بیمه آنها نیز تمدید نشده و دفترچه آنها اعتبار زده نشده، مقابل استانداری یزد تجمع کردند. آنها که موفق به دیدار با استاندار نشدند درخواست پیگیری صدور اعتبار دفترچه های بیمه خود را داشتند.

تهران -هفدهمین روز از اعتصاب غذای امیر امیر قلی در زندان اوین
زندانی سیاسی امیر امیر قلی روز دوشنبه 6 اردیبهشت هفدهمین روز از اعتصاب غذای خود را ادامه میدهد.این زندانی دچار ضعف جسمی گردیده و از افت شدید فشار خون و ضعف جسمانی رنج میبرد.
دژخیمان زندان توجی به خواسته این زندانی ندارد.و از سردرد رنج میبرد.
صبح روز دوشنبه 6 اردیبهشت گروهی ازاهالی شهرستان پاوه دراستان کرمانشاه،دراعتراض به قطع ناگهانی سهمیه ناچیزیارانه خودشان درمحل فرمانداری پاوه واقع درمیدان موسوم به شهدا جنب کتابخانه عمومی تجمع کرده وخواهان گرفتن حق یارانه خودشان شدند.

تهران‎ ‎ - اعتصاب غذای معلم زندانی بهشتی لنگرودی در زندان اوین
به گزارش دریافتی روز دوشنبه اعتصاب غذای زندانی سیاسی محمود بهشتی لنگرودی دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران بهشتی لنگرودی پنجمین روز را پشت سر گذاشت و وارد ششمین روز خود شد.
اعتصاب غذای این معلم از روز جهارشنبه اول اردیبهشت در اعتراض به احکام ظالمانه‌یی که توسط قضات بیدادگاههای حکومتی و قاضی صلواتی و مقیسه صادر و 14سال حبس محکوم کرده‌اندصورت گرفت.

کرج‎ ‎-نهمین روز از اعتصاب غذای زندانی سیاسی سعید پور حیدر
روز یکشنبه پنجم اردیبهشت سعید پور حیدر در زندان گوهردشت کرج،نهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت. وی دچار افت فشار خون گردیده و از سر درد شدید رنج میبرد

تهران‎ ‎ -بیانیه ی کانون صنفی معلمان البرز در حمایت از بیانیه ی مشترک آقایان اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده
به نام خداوند جان و خرد.
پیامبررحمت میفرماید:الملک یبقی مع الکفرولایبقی مع الظلم.
پیشرفت و ترقی هر کشوری بر اساس مشارکت آزاد در فعالیت های صنفی و مدنی و مطالبه ی حق و حقوق قانونی اصناف و گروههای مختلف می باشد. بر این اساس که قانون اساسی نیز بر آن صحه گذارده است. معلمان خواستار پیشرفت همه جانبه ی کشور و رفع فضای امنیتی از ایشان و فعالان این عرصه است. معلمان ضمن اعلام وفاداری به قانون اساسی و نیز با توجه به سخنان ریاست جمهوری در سال گذشته که تاکید فرمودند، تجمع برای اعتراض به وضعیت معیشتی حق معلمان است، معتقدیم
برخوردهایی که امروز شاهد آن هستیم برگشت به عقب بوده و نتیجه ای جز پسرفت و عقب ماندگی برای جامعه در بر نخواهد داشت. وضعیتی که به هیچ وجه زیبنده ی جمهوری اسلامی ایران نمی باشد، زیرا که با اصل قانون اساسی ودموکراسی و جمهوریت آن و برقراری مدینه ی فاضله, منافات چشمگیری دارد. چرا که از بزرگان دین آموخته ایم اگر کسی ظلمی که بر او روا داشته شده را بپذیرد مسلمان نیست و خود همراهی کننده ظالم است.
لذا ما فرهنگیان البرز حمایت قاطع خود را از بیانیه ی مشترک جناب آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران و آقای جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ی آزاد کارگران ایران را اعلام می نماییم و خواستار رفع فضای امنیتی از اصناف مختلف و رفع فشار از ایشان و آزادی بی قید و شرط همه ی فعالان صنفی فرهنگیان دلسوخته و فداکار (از آن جمله اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی، رسول بداقی و ... ) و جامعه ی مظلوم و زحمتکش کارگری و پیگیر مطالبات به حق خود در خصوص معیشت و ارتقا سطح زندگی و شأن اجتماعی فرهنگیان کشور و ارتقأ سطح آموزشی کشور عزیزمان هستیم و و همواره بر آن اصرار داریم تا محقق شود.
فشاروخفقان وسرکوب شیوه مناسبی برای اقشار مظلوم جامعه نیست.
فاعتبروا یا اولی الابصار
 کانون صنفی معلمان البرز
یکشنبه ششم اردیبهشت

اعدام قریب الوقوع ۱۰ زندانی در کرج و زاهدان
 رژیم آخوندی روز یکشنبه 5اردیبهشت، هفت زندانی را برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت کرج منتقل کرد.
در زاهدان نیز سه زندانی زیر اعدام را به سلولهای انفرادی منتقل کردند.
این سه زندانی صادق ریگی، محمد سنجرانی و جمشید دهواری نام دارند. آنها از بند سه و هفت زندان مرکزی زاهدان به قرنطینه زندان منتقل شدند.
روز پنچشنبه دوم اردیبهشت ماه یک زندانی به نام “جواد سنجی” اهل رفسنجان را در زندان مرکزی زاهدان اعدام کردند، در ساری نیز صبح یکشنبه 5اردیبهشت یک زندانی حلق آویز شد.