ایران - اعتراضات کارگران، کارکنان، بازنشستگان در شهرهای میهن

تهران - تجمع اعتراضی 500 نفر ازبازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درمقابل مجلس آخوندی
 صبح روز دوشنبه هفدهم اسفند ماه  پانصدنفراز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درمقابل مجلس رژیم تجمع اعتراضی برگزارکردند.
تجمع کنندگان خواهان پرداخت حقوق معوقه خود ازیک تا پنج سال هستند، همچنین آنها خواهان پرداخت ما به التفاوت مستمری پیش ازموعد بازنشستگی خود میباشند.

تهران – ادامه  اعتراض کارکنان قطار توریستی بازار تهران
صبح روز دوشنبه 17 اسفند در ساعات ابتدای فعالیت بازار تهران، نماینده ای برای گفتگو با کارکنان شهرداری در بخش قطار توریستی بازار در جمع آن ها حاضر شد، که گفتگوها نتیجه ای به دنبال نداشت و قطار توریستی بازار تهران در پایان سال، خاموش میماند.
بنا به گزارش شاهد عینی، کارکنان قطار توریستی در بازار تهران خواهان استخدامی رسمی و یا اجاره قطارها میباشند و این درحالی است که شهرداری پیشنهاد دستمزد درصدی را به این کارکنان داده که طبق گفته یکی از این کارکنان، مجموع این درصدها در ماه، حقوق ناچیزی خواهد شد و نوعی بردگی برای شهرداری خواهد بود.
در این اعتراض، کارکنان نگهبانی بازار، کارکنان داخلی بازار تهران از مسجد شاه و نگهبانان طرح ممنوعیت حمل و نقل نیز حضور داشتند که به آن ها قول رسیدگی به دستمزدشان داده شد.

یاسوج - تجمع کارکنان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری
کارکنان اداره منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمدروز دوشنبه 17 اسفند به دلیل عمل نکردن مسئولان استانی نسبت به افزایش 35درصدی حقوق آنان در سال آینده(95) در مقابل استانداری استان تجمع کردند.
اعتراض کارمندان منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به افزایش نیافتن حقوق آنان در سال آینده بودیک تجمع کننده گفت تعدادی از کارمندان منابع طبیعی استان به دلیل عمل نشدن به تعهدات مسئولان استانی نسبت به افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده ابتدا در جلوی سازمان برنامه و بودجه و بعد از آن در جلوی استانداری استان تجمع کردند . طبق دستور رئیس سازمان برنامه ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد و ابلاغ رسمی، تنها حقوق کارمندان استانداری به میزان 35درصد افزایش یافته است

کاشان - تجمع کارگران اخراجی شرکت ها و کارگران بیکار شهرک امیرکبیر
صبح روز دوشنبه 17 اسفند 1394 از ساعت 7:30، جمعی حدوداً 50 نفره از کارگران اخراج شده از ابتدای 94 تا به کنون که موفق به استخدام در جای دیگری نشدند، در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان تجمع کردند.
طبق گفته شاهد عینی، پس از گذشت حدود یک ساعت، جمعیت حاضر به بیش از 150 تن رسید و در ساعت 9، حدود جمعیت نزدیک به 300 تن بوده است
اما علت اعتراض های این کارگران، عدم توجه به خواسته آن ها مبنی بر برگشت به کار و استخدام توسط نماینده های وزارت کار در دفتر مدیریت شهرک و همچنین مطالبات برخی از کارگران که اقدامی برای پیگیری آن نشده است
جمع زیادی از این کارگرها به دلیل رکود بازار ایران و ناتوانی کارخانه ها برای تأمین مزد آن ها، بیکار شدند و برخی هم به دلیل ورشکستگی کارخانه و تعطیلی آن، که همه این ها نیز از سوی وزارت کار، قول رسیدگی به کار و معیشت دریافت کردند. ولی عملا بدون منبع درآمد هستند
گفتنی است که در این میان، کارگران کارخانه پلی استر پرند نیز حاضر بودند که 2 تن از این کارگرها، به دلیل اینکه بنزین برای آتش زدن خود آورده بودند، توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

کاشان - اعتصاب کارگران کارخانه سیمان در کاشان
صبح روز دوشنبه 17 اسفند ساعت 8، کارگران کارخانه سیمان کویر کاشان واقع در کیلومتر 25 جاده ورکان (قمصر)، به دلیل عدم توجه کارگزاران کارخانه به معوقات مزدی آن ها در پایان سال، دست به اعتصابی گسترده زدن.
بنا به گفته یکی از این کارگرها، آن ها پیش از این در اعتراض های خود، خواهان پرداخت معوقات 5 ماهه خود بودند که 2 ماه از آن پرداخت شد، اما حالا حقوق دی ماه آن ها به تعویق افتاد و حقوق بهمن ماه نیز با تأخیر یک هفته ای پرداخت شد این کارگران خواهان پرداخت معوقات 4 ماهه خود هستند و همچنین نگران از پرداخت نشدن حقوق اسفند نیز هستند که مبادا در ایام نوروز و بعد از آن، با بی پولی دست و پنجه نرم کنند گفتنی است که کارگران این کارخانه در تمامی شیفت ها در کارخانه حاضر شدند که مجموعاً 100 نفر بودند

تهران - فروش وسایل چهارشنبه سوری توسط مردم
صبح روز دوشنبه 17 اسفند از ساعت 8، چند تن از نیروی انتظامی در بازار تهران، سربازهایی جهت جلوگیری از تجمع فروشنده های وسایل چهارشنبه سوری، مستقر کردند.
 طبق گفته شاهد عینی، فروشنده ها در داخل بازار تهران و بطور مخفیانه به فروش وسایل چهارشنبه سوری پرداختند و در این میان، تعقیب و گریزی هم میان پلیس و چند فروشنده رخ داد که مأمورین در دستگیری این افراد ناکام بودند...

گفتنی است که فروش این اقلام در چندین نقطه دیگر از شهر تهران از جمله، میدان انقلاب، مولوی، تجریش، بهارستان، جمهوری و چندین نقطه دیگر گزارش شده که نیروی انتظامی نیز در سطح شهر به دنبال دستگیری این افراد می باشد.

عسلویه - اعتراض کارگران شرکت پناه سازفاز بیست و یک پارس جنوبی
کارگران شرکت پناه ساز فاز 21 پارس جنوبی در اعتراض به نپرداختن حقوق ماه های آذر و دی و بهمن سال جاری ساعت 7 صبح روز دوشنبه 17 اسفند  در مقابل این شرکت تجمع کردند. آنها خواستار حقوق های عقب مانده شان شدند و اعلام کردند تا زمانی که حقوق شان پرداخت نشود از تجمع دست برنخواهند داشت. کارگران همچنین خواستار عیدی و سنوات خودشان هستند.

عسلویه - تجمع جمعی از کارگران شرکت ای پی ام ای 
صبح روز دوشنبه 17 اسفند  کارگران شرکت ای پی ام ای در عسلویه دراعتراض به عدم دریافت حقوق چند ماه خودشان در مقابل درب نفر رو این شرکت تجمع کرده و وارد نشدند.

مشهد - اعتراض طرفداران محمدعلی طاهری
روز شنبه 15 اسفند  جمعی از طرفداران محمدعلی طاهری در مشهد نسبت به تمدید بازداشت غیرقانونی وی تجمع اعتراضی برگزار کردند. محمدعلی طاهری می بایست 18 بهمن آزاد می شد ولی رژیم آخوندی ابتدا اعلام کرد، 18 اسفند آزاد می شود و بعد اعلام کرد که تا 18 فروردین وی در زندان خواهد بود.

ایلام - تجمع اعتراضی گروهی ازبازنشستگان اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام
صبح روزدوشنبه 17 اسفند  گروهی ازکارکنان اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات عقب افتاده سال  درمحل این اداره واقع درتقاطع خیابان رسالت درشهرستان ایلام تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات عقب افتاده خودشان شدند.

ایلام - تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان اداره کل تعاونیهای استان ایلام
صبح روزدوشنبه 17 اسفند  گروهی ازکارکنان اداره کل تعاونیهای استان ایلام دراعتراض به نگرفتن حقوق بهمن ماه،وحق عیدی ولباس درمحل این اداره واقع درمیدان موسوم به دفاع مقدس درایلام تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق عقب افتاده ومطالبات مربوط به عید خودشان شدند.

هرسین - تجمع اعتراضی گروهی ازکارکنان شرکت تعاونی مواد غذایی صدف درهرسین
صبح روزدوشنبه 17 اسفند  گروهی ازکارکنان شرکت تعاونی مواد غذایی صدف درهرسین استان کرمانشاه دراعتراض به نگرفتن 2ماه حقوق وحق عیدی وسنوات درمحل این شرکت درروستای چهر تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق ومطالبات عقب افتاده خودشان شدند.

پاوه - تجمع اعتراضی گروهی ازمعلمین حق التدریسی شهرستان پاوه
صبح روز دوشنبه 17 اسفند  گروهی ازمعلمین حق التدریسی شهرستان پاوه دراعتراض به نگرفتن 6ماه حقوق درمحل اداره آموزش وپرورش شهرستان پاوه تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

پاوه - تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان اداره راه شهرستان پاوه
صبح روزدوشنبه 17 اسفند گروهی ازکارکنان اداره راه شهرستان پاوه دراعتراض به نگرفتن 4ماه حق اضافه کاری درمحل این اداره واقع درخیابان امام محمد غزالی پاوه تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان قبل ازعید شدند.

بوشهر -سومین روز اعتصاب کارگران و کارکنان شرکت کشتی سازی صدر
روز دوشنبه 17 اسفند کارگران وکارکنان شرکت کشتی سازی صدردر بوشهر که نسبت به پرداخت نشدن حقوق شان اعتراض دارند، سومین روز اعتصاب خودرا ادامه دادند.

تهران - اعتراضات و پرتاب نارنجک های دستی در جریان مسابقه فوتبال در استادیوم آزادی
عصر روز یکشنبه 16 اسفند  مسابقه بین تیم های استقلال و تراکتورسازی در استادیوم آزادی در تهران، توسط جوانان و تماشاچیان به میدان جنگ تبدیل شد. علت اعتراض فوتبال دوستان و تماشاچیان اعتراض نسبت به سیاست فوتبال در ایران بود. ممانعت رژیم از خصوصی کردن باشگاه ها موجب این اعتراضات شد. تماشاچیان نارنجک های زیادی به سمت میدان بازی پرتاب کردند.
قابل توجه اینکه این وضعیت در برابر بعضی مقامات فیفا صورت گرفت.

ارومیه - ضرب و شتم شدید خبرنگار منتشر کننده صحبت های نادر قاضی پور در ارومیه
مطابق خبر دریافتی (یکشنبه 16 اسفند 94) حامد عطایی خبرنگار و مدیر مسئول سایت آینانیوز ارومیه، کسی که فیلم سخنرانی نادر قاضی پور در مورد سر بریدن 200 اسیر عراقی در دوران جنگ ضد میهنی را منتشر کرده بود، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. پرده گوش حامد عطایی پاره شده است مردم میگویند این کار توسط چماقداران ولباس شخصی های رژیم درارومیه و حامیان قاضی پور انام شده است

تهران - بیانیه حمایت از فراخوان چهارشنبه سوری جمعی ازفروشندگان لوازم الکتریک لاله زار جنوبی
بنام خدا وبنام خلق قهرمان ایران
مردم شریف و مبارز، جوانان، دختران وپسران اشرف نشان
جشن ملی چهارشنبه سوری نماد ازبین بردن پلیدی و نحوست در شعله های آتش برای استقبال ازبهاراست
امسال جشن چهارشنبه سوری را در شرایطی جشن میگیریم که خلیفه مفلوک در اثر خورد زهراتمی تعادل داخلی ومنطقه ای خود را از دست داده است باشعار مرگ بر اصل ولایت فقیه، زنده باد آزادی، در هرکوی وبرزن، میدان شراره های آتش خشم خلق رابرعلیه ضحاک زمان برفروزیم جمعی ازفروشندگان لوازم الکتریک لاله زار جنوبی