بمبارانهای وحشیانه مناطق مسکونی و بیمارستانهای سوریه توسط هواپیماهای روسیه و محکومیت های بین المللی

بمبارانهای جنایتکارانه مناطق مسکونی و مردم بی گناه حلب که اکنون درصدر خبرهای جهان قرار گرفته است، وجدان بشریت معاصر را جریحه دار کرده و موج محکومیت بین المللی را برانگیخته است.

گزارشگر: هواپیماهای روسی به بمباران مناطق مسکونی ادامه می دهند امروز منطقه الأطرجی در شرق شهر حلب را بمباران کردند و  جنایتی علیه مردم غیر نظامی مرتکب شدند. در حال حاضر مردم و تیم‌های نجات دفاع مدنی در اینجا هستند و تلاش می‌کنند مردم را از زیر آوار نجات دهند؛ الان با ابوفضل مرزوقی از تیم های نجات و اورژانس حلب مصاحبه خواهم کرد، تا از آخرین اتفاقات انجام گرفته در اینجا با خبر شویم.
برادر ما اکنون در کدام محله از شهر حلب هستیم؟
ابوفضل المرزوقی : ما در محله الطرجه هستیم، امروز هواپیماهای روسی اقدام به شلیک یک موشک ایجاد خلع به منطقه کردند که یک ساختمان 3 طبقه را منهدم کرد. بعد از پانسمان مجروحین و نجات آسیب‌دیدگان، یک خانواده کامل شامل پدر، مادر و 4 فرزند هم‌چنان زیر آوارند و جوانان، خدا حفظشان کند، تلاش می‌کنند آنها را بیرون بیاورند. خدا کند که زنده بمانند.
سؤال: چه مناطقی در حلب امروز هدف قرار گرفت؟

بمبارانهای وحشیانه  مردم سوریه توسط هواپیماهای روسیه
ابوفضل المرزوقی: مناطق متعددی امروز در حلب مورد هدف قرار گرفت، کوی الأطرجی، زبدیه و 2 بار هم شهر قدیم هدف قرار گرفت.
افضل المرزوقی: خدا را شکر می‌کنیم که به‌رغم تمام چیزها اما حداکثر تلاش خودمان را به‌کار می گیریم تا تمام ضربات را پوشش دهیم اما مسلماً ما نمی‌توانیم همه را پوشش دهیم و تلاش می‌کنیم به‌لحاظ توزیع خودروها در نزدیک‌ترین زمان ممکن در محل ضربه حضور پیدا کنیم، ولی در رابطه با گفتة روس‌ها که می‌گویند ما مرتکب هیچ کشتاری نشدیم، فیلم‌ها هست، تصاویر موجودند وگزارشگران و خبرنگاران از سراسر جهان هم جضور دارند، نیاز به گفتن روس‌ها نیست که جنایتی مرتکب شدند یا نشدند؛ اسناد خود گواه این مدعا است و همه‌چیز روشن است، به روشنی روز، بیشتر از این دیگر حرفی نداریم و خدا برای ما بس است که بهترین حامی و وکیل است.
گزارشگر: با تشکر ازشما،  تیم های نجات برای نجات کسانی که در زیر آوار باقی ماندند تلاش می‌کنند که در جاهای مختلف کودک، مرد یا زنی را نجات دهند. هواپیماهای روسی با بمباران خود یک خانة 5 طبقه را با خاک یکسان کردند و چه بسا اکنون یا در ساعت‌های دیگر تیم‌های نجات بتوانند نفر دیگری را از زیر آوار بیرون بیاورند و نجات دهند.

حمله هواپیماهای روسی به تعدادی از بیمارستانهای ادلب در سوریه که منجر به کشته ومجروح شدن دهها تن از شهروندان وکادرهای پزشکی شد، با محکومیت بین المللی مواجه شد.
به گزارش سی ان  بان کیمون دبیرکل سازمان ملل متحد حملات موشکی متعددی که روز دوشنبه به مراکز درمانی و مدارس در سوریه صورت گرفت و منجر به کشته شدن حداقل 50 تن از مردم بیگناه، منجمله زنان و کودکان گردید را محکوم  کرد.
دبیرکل سازمان ملل این حملات را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

بمبارانهای وحشیانه  مردم سوریه توسط هواپیماهای روسیه

ژان مارک ایرو وزیرخارجه جدید فرانسه حمله به بیمارستانهای مربوط به ”سازمان پزشکان بدون مرز“ را محکوم کرد و آنرا جنایت جنگی دانست.
 یونیسف سازمان  حمایت از  کودکان وابسته به سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد از حملات هوایی و بمبارانها در سوریه شوکه شده است هم چنین.سازمان عفو بین الملل تاکیدکرد که این تهاجمات نقض آشکار قانون انساندوستانه بین المللی است و جنایت جنگی محسوب میشود..آمریکا نیز این آتشباری را محکوم واز وحشی گری رژیم بشار اسد انتقاد کرد.

سازمان پزشکان بدون مرز حملات هوایی به بیمارستانها را عمدی توصیف کرد.
یک عضو سازمان پزشکان بدون مرز، درباره حملات روسیه و رژیم اسد به 5بیمارستان و دو مدرسه  در سوریه گفت: «این حملات عمدی است و ما  آن را به شدت محکوم می‌کنیم».

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا گفت افزایش بمبارانها در شمال سوریه با التزامات توافق شده در اجلاس مونیخ مغایرت دارد
 مشاور امنیت ملی کاخ سفید  اضافه کرد:  ما با شدیدترین عبارات ادامه این بمبارانها را محکوم میکنیم. ما معتقدیم  این بمبارانها   بر روی  توافقات اجلاس مونیخ تاثیر منفی  دارد.
وی تاکید کرد که ادامه بمبارانها تأثیرات خود را بر روی دست یابی به راه حل سیاسی در  بحران سوریه خواهد داشت

ارتش آزادی سوریه طی بیانیه یی  از عملیات نظامی جدیدی برای  باز کردن یک جبهة نبرد در جنوب سوریه ، خبر داد.
به گزارش اورینت، این عملیات در منطقه یی موسوم به مثلث مرگ  که حومه های دمشق، درعا و القنیطره را به هم متصل میکند، صورت می گیرد و” هدف  اصلی  آن “گشودن مسیر غوطة غربی است که تحت محاصره قرار دارد.

یک سخنگوی رزمندگان سوری درباره نبرهای طراحی شده در جنوب سوریه گفت: ” آنچه که در این نبرد جدید است، این است که تمامی گروهها برای عبور از درگیریها، زیر پرچم و شعار ارتش آزاد سوریه گرد آمده اند“.
به گزارش اورنیت ، دست کم 12تیپ و نیروی رزمی مختلف در  این نبردها ، که عملیات «باز می آییم» نام دارد شرکت دارند.