تحولاتی از ۲۴ ساعت گذشته ایران - بحران انتخابات فرمایشی در راس حاکمیت آخوندی

بحران انتخابات فرمایشی در رأس حاکمیت آخوندی بالا می گیرد.

دریک تحول جدید، سخنرانی انتخاباتی رفسنجانی در تلویزیون تحت امر خامنه ای سانسور شد.
در این سخنرانی، رفسنجانی، به شورای نگهبان به خاطر حذف کاندیداهای باند رقیب، حمله کرده بود.
درمورد سانسور سخنرانی رفسنجانی، که روز جمعه 23 بهمن از تلویزیون رژیم پخش شد، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: «پس از ضبط سخنرانی رفسنجانی، تدوین آن با حفظ تمام محورهایش 18دقیقه شد، اما هنگام پخش این سخنان، بخشهایی از آن سانسور شده بود».
رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: متن کامل و سانسور نشده سخنان رفسنجانی در روزنامه‌ها و سایتهای این باند قابل دسترسی است.
 
رفسنجانی در سخنرانی خود که متن آن درسایت خودش درج شده گفت: «متأسفانه در سالهای اخیر هر دو بُعد اسلامیت و مردمیت (نظام)، یک مقدار تضعیف شده...
در بُعد مردمی، اشکالاتی در انتخابات از لحاظ تبلیغات، تأیید صلاحیت‌ها، ردّ صلاحیت‌ها و امثال اینها دیده می‌شود و در بُعد اسلامی هم ، متأسفانه الان فسادها و بداخلاقی های فراوانی را می‌بینیم».
وی درمورد نظرات خودش که در بحران انتخابات و به خصوص بر سر حذف حسن خمینی، رو در روی  نظرات خامنه ای  قرار گرفته است، گفت: نظرات من همان نظرهایی است که جمهوری اسلامی برای آن شکل گرفت ...رفسنجانی حرفهایش را درمورد شورایی بودن  ولایت فقیه و بحث آن در اولین جلسه خبرگان بعد از خمینی مطرح و تصریح کرد که خامنه ای خودش طرفدار شورایی بودن رهبری بوده،  ولی این نظریه در آن زمان رأی لازم را  نیاورد.
 
آخوند علی سعیدی نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران، گفت: ”برخی با مطرح کردن موضوعاتی همچون شورای رهبری به دنبال فتنه جدیدی هستند که باید بسیار مراقب این جریان خاص بود.“  
یک روزنامه باند خامنه‌ای نیز نوشت: رفسنجانی که روزگاری از رفتارهای منتظری و خوراک‌سازی او برای رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب انتقاد می‌کرد امروز در همان مسیر حرکت می‌کند“.

حرکتهای اعتراضی:‌
حرکتهای اعتراضی مردمی علیه سرکوب و چپاول رژیم آخوندی، در نقاط مختلف کشور، ادامه دارد.
روز شنبه سومین  روزاعتصاب 800 کارگرمعدن در شهرپابدانا در5 کیلومتری کرمان علیه چپاول4ماه حقوق شان ادامه یافت. کارگران اعلام کردند تازمانی که حقوقشان پرداخت نشود به اعتصاب ادامه خواهند داد.
در یک اعتراض دیگر کارگری در  استان کرمان  300 کارگر معدن ”اصلی” نیز در اعتراض به چپاول حقوقهایش دست به اعتصاب زده اند.
درکرمانشاه نیز گروهی ازکارگران شرکت سوله سازی کاویان غرب دراعتراض به نگرفتن سه ماه حقوق درمحل این شرکت تجمع  اعتراضی برپاکردند.
 
در تهران جمعی از طرفداران، زندانی سیاسی محمد علی طاهری در امام زاده صالح ، از روز جمعه دست به تحصن و اعتصاب غذا زده اند.
درحرکت اعتراضی دیگری، مردم فیروز کوه، علیه وضعیت وخیم جاده ها و بدرفتاری ماموران رژیم دست به اعتراض زدند.  
استان کرمانشاه نیز شاهد حرکتهای  اعتراضی مردمی بود. ازجمله  تجمع اعتراضی آهن فروشان، تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت تولید لبنیات دربیستون و گروهی ازسهامداران عدالت.
هم چنین درسنندج گروهی از کارکنان شرکت فجرشاهو، بدلیل چپاول حقوقشان تجمع اعتراضی برگزار کردند و در ساری جمعی از کسبه، به خاطر تخریب اماکن عمومی و اخاذی از مردم توسط ماموران رژیم به یک حرکت اعتراضی مبادرت کردند.

یک سرکرده دیگرسپاه خامنه ای در سوریه به هلاکت رسید.
پاسدار رضا فرزانه سرکرده سابق لشکر عملیاتی ۲۷ ضدمحمد رسول‌الله تهران  بود و ۴۰ روز پیش برای شراکت در کشتار مردم سوریه به حلب اعزام شده بود.