تصویب طرح جدید کنگره امریکا برای جلوگیری از لغو تحریمهای رژیم ایران

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۲۳ دی طرحی را برای ایجاد مانع در مسیر لغو تحریم‌های رژیم ایران از سوی دولت باراک اوباما به تصویب رساند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اعضای مجلس نمایندگان با ۱۹۱ رای موافق در برابر ۱۰۶ رای مخالف این طرح را تصویب کردند.
تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا …در زمینه نظارت بر نحوه اجرای توافق هسته‌ای با رژیم ایران به مجالس قانونگذاری این کشور اختیارات بیشتری می‌دهد.
برخی خبرها حاکی است، بعد از تصویب این طرح، نمایندگان به طور ناگهانی این مصوبه را معلق کردند زیرا یک سوم از نمایندگان در رای گیری شرکت نکرده بودند.
جمهوریخواهان می گـویند بعد از توافق هسته‌ای با رژیم ایران این رژیم موشک‌های بالستیک جدیدی را آزمایش کرده که نقض صریح تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد است و به حمایت از تروریسم در منطقه ادامه داده است. .
اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفته است: «وقتی رژیم ایران این‌گونه رفتار می‌کند، ظرف چند روز دیگر هنگامی که دستانش پر از پول می‌شود... قرار است شاهد چه اقدامات دیگری از سوی سپاه پاسداران باشیم؟».
از سوی دیگر خبر گزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز چهارشنبه ۲۳ دی نسبت به تصویب این طرح واکنش نشان داد و با عنوان ”طرح سخت کردن برداشتن تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد“ نوشت: «تصویب این طرح یعنی اینکه دولت اوباما با فرارسیدن روز اجرا که حاصل پر شدن راکتور اراک از سیمان است، اختیار کافی برای لغو تحریم‌ها را نخواهد داشت و باید دید که آیا اوباما در آخرین سال ریاست‌جمهوری خود زیر فشار جمهوری‌خواهانی که اقبال بلندی برای فرستادن رئیس‌جمهور به کاخ سفید دارند، مقاومت می‌کند یا نه“.