وزیر خارجه عربستان:‌ کاسه صبر ما با رژیم ایران به سر آمده

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از پایان اجلاس اضطراری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: اقدامهای بیشتری علیه رژیم ایران انجام خواهیم داد.

عادل جبیر اضافه کرد کشورش طرحهایی علیه رژیم ایران در دست دارد که در آینده نزدیک آنها را به اجرا می گذارد.
عادل جبیر تصریح کرد:‌ این رژیم ایران است که در امور داخلی کشورهای همیسایه دخالت می کند و از تروریسم حمایت می کند و تروریست هایی را که متهم به اعمال تروریستی هستند در خود جای داده است همه تجاوزات از سوی رژیم ایران صورت می گیرد. موضوع ما و هم پیمانهای ما در منطقه در رابطه با رژیم ایران اینست:‌ دیگر کافی است، کاسه صبر ما به سر آمده است نمی شود حکومتی باشد که به سفارت خانه ها حمله می کند و از تروریسم حمایت می کند و نمی توانیم حکومتی را بپذیریم که در امور داخلی کشورهای ما دخالت می کند.
اکثر کشورهای عربی و اسلامی با این رفتار رژیم ایران مخالفت کرده اند و اقداماتی در رابطه با تغییر رابطه شان با رژیم ایران اتخاذ کرده اند.
وزیر خارجه عربستان در این کنفرانس بر موضع ثابت کشورش در رابطه حل سیاسی بحران سوریه بر اساس ژنو یک و تشکیل هیأت انتقالی و اینکه بشار اسد هیچ نقشی در مرحله انتقالی نداشته باشد تاکید کرد و افزود: ما به حمایتمان از اپوزیسیون سوریه در غیاب راه حل سیاسی ملتزم هستیم.
وی اضافه کرد:‌ رژیم ایران نقش بسیار منفی در یمن وسوریه دارد این رژیم با دادن سلاح و نیرو از شبه نظامیان حوثی حمایت کرده و به این کار ادامه می دهم، ما چند کشتی حامل سلاح را  که از ایران برای حوثی ها سلاح منتقل می کرد توقیف کردیم. در سوریه رژیم ایران سپاه پاسداران را برای حمایت از بشار به سوریه اعزام کرده است و شبه نظامیان فرقه گرا مانند حزب الله لبنان وشبه نظامیان عراقی و دیگر کشورها را برای حمایت از بشار اسد به سوریه گسیل کرده است.
آژانس خبرگزاری الاخباریه - ۱۹ دی ۹۴