دمکراتها فشار بر اوباما را برای تحریم فوری رژیم ایران افزایش می دهند

فاکس نیوز با این عنوان در شماره روز پنجشنبه ۱۷ دی خود نوشت: ”برخی از متحدین دمکرات نزدیک به باراک اوباما در حال پیوستن به جمهوریخواهان برای فراخوان دادن به دولت، برای تغییر مسیر و تحریم رژیم ایران به دلیل آزمایشهای موشکی غیر قانونی می باشند“.

بنا به این گزارش جمهوریخواهان سریعا روی این تصمیم تأکید کردند که این یک پاسخ ضعیف و سست به رژیمی است که بصورت افزایش یابنده ای مهاجم میشود، اما دمکراتهای برجسته از جمله یک خانم رئیس حزب دبی واسرمن شولتز Debbie Wasserman Schultz در حال پیوستن به آن هستند و از دولت اوباما میخواهند سریعا رژیم ایران را تنبیه کند“.
وی که دمکرات و از ایالت فلوریدا است، به همراه شش دمکرات دیگر کنگره آمریکا، طی نامه یی در روز چهارشنبه ۱۶ دی به اوباما نوشتند ”امریکا و متحدین ما بایستی یک اقدام تنبیهی فوری انجام دهند و یک پیام واضح به رژیم ایران بفرستند که نقض قوانین بین المللی و پیمانها و توافقات نتایج جدی در پی خواهد داشت“.
آنها از دولت اوباما خواستند اقدام به تحریم بدون هیچ تاخیر بیشتری کند و در مورد این تهدید که در قبال برنامه هسته ای رژیم ایران عقب بنشینند و سکوت کنند، هشدار دادند.
آنها در این نامه تأکید کردند ”بی عملی آمریکا ممکن است یک پیام اشتباه به رژیم ایران بدهد که در سایه قرارداد هسته ای، جامعه بین المللی اراده خود را برای حسابرسی از این رژیم ، به دلیل حمایتش از تروریسم و اقدامات تهاجمی در منطقه، را از دست داده است“.
به گزارش فاکس نیوز، سناتورها، مارک کرک، جمهوریخواه از ایلینویز، کلی آیوت، جمهوریخواه از نیوهمپشایر، ریچارد بر، جمهوریخواه از کارولینای شمالی، لیندزی گراهام، جمهوریخواه از کارولینای جنوبی، در این هفته طی بیانیه یی اعلام کردند: ”دولت اوباما میتواند یک سری از تحریمها را به دلیل آزمایشهای موشکهای بالستیک که قادر به حمل سلاحهای هسته ای هستند اعمال کند”.
آنها تأکید کردند تا زمانی که پایان قابل تأییدی برای تمامی ابعاد نظامی برنامه هسته یی رژیم ایران، ازجمله گسترش موشکهای بالستیک، وجود نداشته است، دولت نباید کاهش تحریمها بر اساس قرارداد هسته ای را اجرا کند”.
روز دوشنبه ۱۴ دی، جاش ارنست وزیر مطبوعاتی کاخ سفید روی اینکه تحریمها اعمال خواهد شد تأکید کرد و گفت؛ ”نهایتا ما این تنبیهات را اعمال خواهیم کرد، ما در زمان و مکانی که انتخاب میکنیم و کارشناسان ما فکر کنند ماکزیمم تاثیر را خواهد داشت اعمال خواهیم کرد و این تصمیمات تحت تاثیر مذاکرات با رژیم ایران، و یا هر کس دیگری که موضوع به او ربط پیدا کند قرار نخواهد گرفت”.
منبع: فاکس نیوز - ۱۷ دی ۹۴