تشدید بحران درونی رژیم آخوندی در پی موج قطع روابط دیپلوماتیک و محکومیت های منطقه ای و بین المللی

تشدید انزوای رژیم آخوندی و موج محکومیتهای منطقه یی و بین المللی در پی آتش زدن مرکز دیپلوماتیک عربستان درایران، بحران درونی رژیم را تشدید کرده است.

ربستان سعودی کلیه روابط دیپلوماتیک خود با رژیم ایران را قطع کرد. وزیر خارجة عربستان سعودی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض با تشریح جزییات حمله عوامل رژیم ایران به سفارتخانه و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد و به آتش کشیدن آنها گفت:
 کارنامه رژیم ایران مملو از دخالتهای منفی و خصمانه در امور کشورهای عرب است و همواره با خرابی و ویرانی و کشتار بیگناهان همراه بوده است. دولت عربستان نمی پذیرد با حکومتی که پدرخوانده تروریزم است رابطه داشته باشد. رژیم ایران در عربستان سعودی هرج ومرج و فرقه گرایی را ترویج کرده است.
حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری آن در مشهد نقض روشن توافقنامه ها و کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی است این تجاوزات بعد از اظهارات خصمانه رژیم ایران صورت می گیرد که ترغیب روشن و تشویق برای حمله به نمایندگی های عربستان سعودی است. این حملات ادامه سیاست خصمانه رژیم ایران در منطقه است که می خواهد امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار دهد و فتنه انگیزی و جنگ افروزی کند. رژیم ایران از سال 2001 پناهگاه امنی در سرزمین هایش برای سران القاعده بوده است، همچنین رژیم ایران از دست اندرکاران انفجار برج های خوبر در سال 1996 میلادی حفاظت کرده است .
 
عادل جبیر تاکید کرد:‌ ما به رژیم ایران اجازه نخواهیم داد که امنیت ما را تهدید کند و به حمایت خود از کسانی که ثبات منطقه را به خطر می اندازند ادامه دهد.
وزیر خارجه عربستان افزود:‌ در سوریه رژیم ایران نتوانست رژیم بشار اسد را نجات دهد و به همین دلیل دخالتهای روسی را آوردند
عربستان سعودی تلاش کرده که یک ائتلاف اسلامی نظامی برای رویارویی با تروریسم و بنیادگرایی ایجاد کند که بیش از 35 کشور به آن پیوسته اند
هیچ جایی برای رابطه با حکومتی که از تروریزم حمایت می کند و در آن شرکت دارد وجود ندارد و دیدیم که بهترین کار برای ما قطع رابطه است زیرا که ( رژیم ایران )از تروریزم حمایت می کنند
 
آژانس خبرگزاری بحرین اعلام کرد:‌مقامات بحرین از اعضای هیأت دیپلماتیک رژیم خواستند تا ظرف ۴۸ ساعت خاک بحرین را ترک کنند. دولت بحرین همچنین تصمیم گرفت دفتر نمایندگی بحرین در تهران را ببندد و دیپلماتهای خود را از ایران خارج کند .
بحرین اعلام کرد این اقدام در پی شدت یافتن دخالتهای آشکار و خطرناک رژیم ایران در امور داخلی بحرین و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و سایر کشورهای عرب اتخاذ شده است .
 
دولت سودان رابطه دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع کرد ابراهیم غندور وزیر خارجه سودان گفت: این تصمییم به دنبال دخالت های فرقه گرایانه رژیم ایران در منطقه و حملات آن به سفارتخانه و کنسولگری عربستان سعودی در ایران گرفته شد .
وزارت خارجه سودان در یک بیانیه رسمی با اعلام قطع رابطه با رژیم ایران این اقدام را در همبستگی با عربستان سعودی و در مقابله با طرحهای رژیم ایران توصیف کرد.
در همین حال آژانس خبرگزاری عربستان اعلام کرد: رئیس دفتر ریاست جمهوری سودان در یک تماس تلفنی با جانشین ولیعهد عربستان اعلام کرد:‌کشورش تصمیم گرفته تا سفیر رژیم ایران و هیآت دیپلماتیک رژیم ایران را از سودان اخراج کرده و از سفیر سودان در ایران خواسته است به سودان بازگردد.
وی همچنین با محکوم کردن دخالتهای رژیم ایران در منطقه بر حمایت کشورش از اقدامات عربستان سعودی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد
 
امارات متحده عربی روابط خود با رژیم ایران را به سطح کاردار کاهش داد و تعداد دیپلماتهای خود در این کشور را کم کرد.
وزارت خارجه امارات در یک بیانیه رسمی اعلام کرد:در راستای اجرای این تصمیم سفیر امارات در تهران را فراخواندیم. این اقدام به دلیل دخالتهای آشکار و مستمر رژیم ایران در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی صورت گرفت. دخالتهای رژیم ایران اخیرا به سطح بی سابقه ای رسیده است.
 
ائتلاف ملی سوریه با اعلام حمایت و تأئید قطع رابطه عربستان سعودی با رژیم ایران از سایر کشورها عربی و اسلامی خواست در پاسخ به جنایت های رژیم ایران در سوریه، عراق و یمن و دخالتهای این رژیم در امور داخلی کشورهای منطقه، با رژیم ایران قطع رابطه کنند
ائتلاف ملی سوریه از اتحادیه عرب خواست به تجاوزات رژیم ایران پاسخ دهد و این رژیم را به دلیل حمایتش از تروریسم و دهها گروه شبه نظامی فرقه گرا که به قتل و کشتار مردم سوریه مشغول هستند از شورای همکاری اسلامی اخراج کنند.
 
ائتلاف ملی سوریه تأکید کرد: ‌رژیم ایران که به جنایت و سرکوب مردم ایران و اعدام هزاران مخالف این رژیم شناخته می شود در امور سایر کشورها دخالت کرده و مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.
باید با قدرت و با قاطعیت در مقابل این رژیم ایستاد و پروژه فرقه گرایانه آن را به شکست کشاند و در صدر آن با حمایت از مردم سوریه و ارتش آزاد آن، سر افعی را قطع کرد و سوریه و کشورهای منطقه را از اشغال کینه توزانه رژیم ایران آزاد کرد.
 
موج محکومیتهای بین المللی و منطقه یی علیه حمله لباس شخصیهای خامنه ای به سفارتخانه عربستان در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد، هم چنان ادامه دارد.

دولت آمریکا حمله به سفارت عربستان در تهران را قویا محکوم کرد
 وزارت خارجه آمریکا از رژیم ایران خواست حفاظت از سفارت عربستان در ایران را تأمین کند
امارات متحده عربی سفیر رژیم آخوندی در این کشور را احضار کرد. این اقدام در اعتراض به حمله و آتش زدن سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد صورت گرفت.
امارات متحده عربی خواستار تأمین امنیت مراکز دیپلوماتیک از سوی رژیم ایران شد.
شورای همکاری خلیج فارس نیز حمله رژیم ایران به سفارت عربستان سعودی را محکوم کرد و از این رژیم خواست در امور داخلی کشورهای عربی دخالت نکند.
دکتر عبداللطیف الزیانیALZIYANI دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد:‌ کشورهای عضو این شورا در محکوم کردن اعمال تروریستی علیه نمایندگی های عربستان سعودی در ایران باهم متحد هستند و مقامهای رژیم ایران را مسئول کامل این حملات می دانند
کویت تاکید کرد در کنار عربستان سعودی است و تمامی اقدامات این کشور در حفاظت از امنیت و ثباتش را تایید می کند. اردن اشغال سفارت عربستان سعودی در تهران را محکوم کرد و آنرا نقض آشکار قوانین بین المللی و کنوانسیون وین در مورد حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک دانست.
دولت قطر با محکوم کردن و ابراز انزجار از به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران اعلام کرد:‌ما از تمامی تلاشهای عربستان برای مقابله با تهدیدات مختلفی که این کشور و منطقه با آن روبرو هستند به طور کامل حمایت می کنیم و با آنچه که عربستان برای تقویت امنیت و ثبات منطقه انجام می دهد اعلام همبستگی می کنیم
دکتر نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد با تندترین عبارات حملات علیه سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در ایران را محکوم می کند و آنرا نقض آشکار میثاقها و عرف بین المللی می داند.
دبیرکل اتحادیه عرب همچنین از رژیم ایران خواست دخالت در کشورهای عربی را متوقف کند.
دبیرخانه هیأت علمای ارشد اسلام با صدور بیانیه یی اظهارات و موضعگیریهای آخوندهای حاکم بر ایران علیه عربستان سعودی را محکوم کرد در این بیانیه آمده است: رژیم ایران یک روز هم در خدمت آرمانهای مسلمانان نبوده است. بخصوص اولین آرمان که آرمان فلسطین است و فقط به ادعاهای پرهیاهوی تبلیغاتی دست میزند. دبیرخانة هیأت علمای بزرگ تمامی دنیای اسلام بخصوص مؤسسات دینی و دولتمردان آنرا به محکوم کردن دخالت رژیم ایران فرا خواند
در موضعگیری مشابهی هیأت علمای عالی پاکستان اظهارات آخوندهای حاکم بر ایران علیه عربستان سعودی را محکوم کرد و آنرا خصمانه توصیف کرد

بدنبال قطع رابطه عربستان سعودی با رژیم، صالح القلاب وزیر تبلیغات اسبق اردن به تلویزیون العربیه گفت:‌ در کوتاه ترین جمله باید گفت که این دارویی برای درمان است . در واقع تمامی صحنه هایی که می بینیم امتداد رویدادهای یمن، سوریه،عراق و لبنان است . دخالت های رژیم ایران به گامبیا، سنگال و دیگر کشورهای آفریقایی رسیده است
تهاجمی که به کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و سفارت عربستان در تهران شد امتداد این جنگ است . در ایران چیزی بنام ولی فقیه وجود دارد. ولی فقیه از طرف تمامی مرجعیت های عرب مردود است چه مرجعیت نجف و چه لبنان . ولایت فقیه استبداد دینی است
 
سخنگوی وزارت خارجه رژیم به دنبال قطع روابط دیپلوماتیک عربستان با رژیم آخوندی با غلط کردم گویی، مدعی شد: جمهوری اسلامی به وظایف خودش در این زمینه اقدام کرده و متعهد به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی است.
 سردژخیم دستگاه قضایی رژیم نیز گفت: تعرض به سفارت عربستان ناصحیح و برخلاف مصالح بود.
آخوند محسنی اژه‌ای، معاون دستگاه قضایی رژیم نیز گفت: اقدامات انجام شده نسبت به سفارت عربستان خلاف قانون بود
 آخوند پناهیان، مهره خامنه‌ای نیز گفت: اساساُ با تجمع در مقابل سفارتخانه موافق نیستیم.

تشدید انزوای رژیم آخوندی و موج محکومیتهای منطقه یی و بین المللی در پی آتش زدن مراکز دیپلوماتیک عربستان درایران، بحران درونی رژیم را تشدید کرده است.
کیهان خامنه ای با حمله به باند روحانی و رفسنجانی نوشت: از حسن ظن به اردوگاه شیاطین جز زیان و هزینه بیشتر برنمی‌آید. برخی از سیاسیون بد عمل ما سرخوش از نامه‌ها، مشغول خام کردن مخاطبان خود بودند.
سپاه پاسداران در خبرگزاری خود نوشت: حق این بود که دولت روحانی در قطع روابط با سعودی پیش دستی کند.
روزنامه سپاه پاسداران نیز نوشت: تحرکات مختلف و دست به دامن شدن به برخی از شخصیتهایی که ادعا می‌کردند معمار روابط با سعودیها هستند نیز فایده‌ای نکرد

از سوی دیگر، باند رفسنجانی ـ روحانی حمله به سفارت عربستان را به جناح رقیب نسبت داد و از آن به عنوان «دسته گل جدید خودسرها» یاد کرد.
آخوند روحانی که آتش زدن سفارتخانه را مایه بی اعتباری حکومت آخوندی توصیف کرده بود، دستور برخورد با حمله کنندگان به سفارت راصادر کرد.
رفسنجانی نیز گفت: حمله به اماکن دیپلوماسی بحرانهای منطقه‌یی را تشدید می‌کند .
یک کارشناس روابط خارجی رژیم از باند رفسنجانی – روحانی گفت: پیش‌تر نیز برخی افراد و نهادها با اقدامات خود هزینه‌هایی را بر وزارت خارجه تحمیل کرده‌اند؛ چون افرادی که با فوران احساس خود دست به اقداماتی مانند حمله به سفارتخانه‌ها می‌زنند، هیچ‌گونه اطلاعی از روابط بین‌المللی و آداب کنسولی ندارند.