آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه رژیم ایران تدارک می بیند

به نوشته وال ستریت ژورنال؛ دولت آمریکا در حال تهیه تحریمهای جدیدی علیه مقامات و شرکتهایی از سه کشور ایران، هنگ کنگ و امارات متحده عربی به دلیل نقض تحریم های بین المللی اعمال شده علیه رژیم ایران است.

وال ستریت می نویسد:‌ این تحریمها به برنامه موشکی رژیم ایران مربوط می شود. وزارت خزانه داری آمریکا در حال آماده کردن تحریمهایی علیه دو شبکه مربوط به رژیم ایران است که به توسعه برنامه موشکی رژیم ایران کمک می کنند. این تحریمها در صورت اجرایی شدن اولین نمونه تحریمها پس از امضای توافق اتمی در تیرماه 94 خواهد بود. وال ستریت ژورنال می افزاید؛ خامنه ای در نامه یی که در مهرماه 94 در رابطه با توافق اتمی به آخوند روحانی نوشت تهدید کرده بود اعمال هرگونه تحریم جدید در هر سطح و به هر بهانه یی نقض توافق اتمی وین خواهد بود.
 
بنا به این گزارش: حدود 12شرکت و شخصیت، در این رابطه مورد تحریم قرار می گیرند. اتهام این افراد، ایفای نقش در توسعه برنامه موشکی رژیم ایران عنوان شده است.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقامهای آمریکایی افزود: این افراد و شرکت‌ها در ایران، هنگ‌کنگ و امارات مستقر هستند. شرکت بازرگانی «مبروکه» (Mabrooka) مستقر در دوبی و «حسین پورنقش‌بند» بنیانگذار این شرکت به دلیل کمک به رژیم ایران برای تهیه فیبر کربن برای استفاده در برنامه موشکی، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
به نوشته وال استریت ژورنال همچنین شرکت دیگری در هنگ‌کنگ با نام «آنهوی لند گروپ» (Anhui Land Group Co.) که آن هم با پورنقش‌بند در ارتباط بوده، برای ایجاد خط تولید فیبر کربن استفاده شده است. فیبر کربن از جمله مواد مهم مورد استفاده در موشک برای ایجاد مقاومت در برابر گرمای شدید است.
علاوه بر این، 5 مقام وزارت دفاع رژیم ایران در فهرست تحریم قرار می‌گیرند. اسامی برخی از این افراد عبارتند از «جواد موسوی» مدیر اقتصادی گروه صنعتی همت، «مهدی فرحی» و «محمد هاشمی»
این اقدام آمریکا پس از آن عنوان شد، که رژیم ایران اعلام کرد موشک جدیدی موسوم به عماد را آزمایش کرده است. ناظران تحریم‌های رژیم ایران در سازمان ملل متحد، گفتند آزمایش موشک عماد یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.