سلسله اعتراضات و تجمعات کارگران، دانشجویان و دیگر اقشار مردم در شهرهای میهن

تجمع اعتراضی 100 نفر از مهمانداران شرکت راه آهن رجا مقابل مجلس رژیم

براساس گزارش دریافتی از تهران امروز شنبه 5 دی، ساعت 1100 صبح تعداد 100 نفراز مهمانداران شرکت راه آهن رجا با لباسهای فرم شان در مقابل مجلس رژیم تجمع اعتراضی برگزارکردند. معترضین در دست خود پلاکارهایی داشتند که رویش نوشته بود ماخواهان حق وحقوق خود وامنیت شغلی میباشیم.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت سپرسازی سپهران جوشن زاگرس درکرمانشاه
صبح روزشنبه 5دیماه، گروهی ازکارگران شرکت سپرسازی سپهران جوشن زاگرس در شهرک صنعتی فرامان، برای چندمین بار دراعتراض به عدم پرداخت حقوق آذرماه وسه ماه حق اضافه کاری درمحل شرکت تجمع کرده خواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی از دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی باختر در ایلام
 صبح روزشنبه 5دیماه، تعدادی ازدانشجویان ترم آخر دانشگاه غیر انتفاعی باختردرایلام که به بهانه عدم پرداخت بدهی های دانشگاهی اجازه ورود به جلسه امتحا ن رانداشتند دراعتراض به تصمیم ایادی رژیم درمحل دانشگاه واقع درخیابان مهدیه درایلام تجمع کرده وخواستارحل این مشکل شدند دانشجویان میگفتند که اگربه ما اجازه امتحان داده نشود یک ترم عقب میافتیم.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران درشهرستان دهگلان ازتوابع سنندج
صبح روزشنبه 5دیماه، گروهی ازکارگران شهرستان دهگلان ازتوابع سنندج دراعتراض به نگرفتن حق بیمه و حقوق در محل اداره کاراین شهرستان واقع درمیدان معلم تجمع کرده وخواهان رسیدگی به شکایات و گرفتن حق بیمه عقب افتاده خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی از پرسنل قراردادی اداره صنعت ومعدن وتجارت درسنندج
صبح روزشنبه 5دی، تعدادی از پرسنل قراردادی اداره صنعت ومعدن وتجارت سنندج دراعتراض به عدم پرداخت 6ماه حق اضافه کاری درمحل این اداره تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شهرداری در سنندج صبح
روزشنبه 5دی،  تعدادی ازپرسنل قرارداد معین شهرداری منطقه 2 سنندج دراعتراض به نگرفتن حقوق اذرماه درمحل شهرداری درخیابان موسوم به نمکی تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

اعتصاب صنف لوازم تحریر، لوازم جشن در بازار تهران در اعتراض به افزایش عوارض بیمه کسبه
صبح روز شنبه 5 دی ساعت 9:30، کسبه بازار تهران در صنف لوازم تحریر، لوازم جشن و عروسی، بار دیگر نسبت به افزایش عوارض بیمه مغازه هایشان، اعتصاب کردند.بنا به گفته یکی از این کسبه که از قدیمی های بازار صنف لوازم جشن نیز می باشد، برای این کسبه میزان 10 الی 15 درصد افزایش هزینه بیمه در نظر گرفته بودند که کسبه طی ماه های قبل، اعتراض هایی را نسبت به این موضوع انجام دادند و خواستار لغو این طرح شدند، اما دولت با این موضوع مخالفت کرد و اعلام کرد که در دست بررسی می باشد.اما با شروع زمستان و طبق اعلام دولت، این طرح اجرا خواهد شد و هزینه بیمه سه ماه زمستان برای کسبه لوازم جشن و عروسی، حدود 15 درصد و برای لوازم تحریر 10 درصد افزایش خواهد داشت گفتنی است که کسبه این بازار که معمولاً از ساعت 8:30 فعالیت خود را آغاز می کنند، تا ساعت 10:30 مغازه ها را بسته نگاه داشتند و در میان جمعیت حاضر در این بازار، با نمایندگان شرکت بیمه که برای ابلاغ میزان بیمه و برگه افزایش آن آمده بودند، گفتگو کرده و اعتراض خود را اعلام داشتند.

اعتصاب کسبه در بازار مبل ارضی یافت آباد تهران

صبح روز شنبه 5 دی،  ساعت 9، کسبه بازار مبل ارضی واقع در یافت آباد تهران، به دلیل افزوده شدن بر هزینه عوارض خروجی گمرک برای این صنف، پاساژ را تا ظهر بسته نگاه داشتند بنا به گفته یکی از کسبه این پاساژ، سازمان گمرک کشور اعلام کرده که هزینه عوارض گمرک برای خروج اجناس وارداتی برای صنف مبلمان، بسته به میزان واردات اجناس، افزایش پیدا کرده اما کسبه که نسبت به این موضوع ناراضی اند و تا به حال اعتراضاتی را ترتیب داده اند و نامه های متعددی را به سازمان مبنی بر علت این افزایش ارائه کردند، مغازه ها را تا ظهر بسته نگاه داشتند و در داخل راهروهای پاساژ و بیرون از پاساژ حضور یافتند طبق گفته های کسبه این پاساژ، علت این افزایش، حمایت از تولید داخلی و ملی و ترغیب کسبه برای صادرات تولیدات داخلی کشور عنوان شده، که این موضوع نیز به اعتقاد کسبه، نوعی حربه برای دریافت باج بیشتر از کسبه می باشد.

تأخیر چند ساعته در پروازها، موجب اعتراض مردم در فرودگاه موسوم به خمینی شد
 صبح روز شنبه 5 دی، ساعت 7، مردم حاضر در فرودگاه موسوم به خمینی تهران که از ساعاتی قبل از این ساعت در فرودگاه حاضر بودند، به دلیل تأخیر در حرکت پروازهای فرودگاه، در گیت های خروجی تجمع و اعتراض کردند بنا به گفته شاهد عینی، برخی از پروازها برای تایم های 5 صبح و 6 بوده که تأخیرهای یک ساعته داشتند و برخی دیگر هم در ساعت 7 قرار به پرواز داشتند که در بلندگوهای سالن اعلام شده تأخیر خواهند داشت اما در پی اعتراضات پیاپی مردم در گیت های خروجی فرودگاه، نیروهای امنیتی در بین مردم حاضر شدند و سعی در آرام کردن مردم را داشتند و علت این تأخیرات را شرایط بد هوای تهران و آلودگی عنوان کردند که امکان پرواز را برای هواپیما، غیر ممکن ساخته است گفتنی است که شایعاتی مبنی بر شرایط امنیتی و اعلام اقدام تروریستی بین مردم وجود داشته و علت آن هم در ساعت 6 به وقوع پیوسته که طبق گفته مردم، نیروهای امنیتی به سمت هواپیماها دویده اند و ساعاتی را در داخل آن ها بوده اند پروازها از ساعت 8 آغاز شده و اعتراض مردم و ایجاد همهمه و درگیری با مأمورین، تا لحظه آخر ادامه داشته است.

اعتراض و تحصن کارگران کارخانه سیگار بهمن ادامه دارد
 صبح روز شنبه 5 دی از ابتدای شیفت کاری صبح کارخانه سیگار بهمن تهران، به دلیل عدم توجه به معوقات مُزدی خود از سوی مدیریت و مسئولین کارخانه و وزارت کار، به اعتراض و تحصن پرداختند بنا به گفته یکی از این کارگران، حدود 200 تن از این کارگران که برخی نیز از شیفت های بعدی کارخانه بودند، از ساعت 8 در این کارخانه حضور یافتند و در سالن اصلی این کارخانه بدون باز کردن انبارها و آماده سازی دستگاه ها برای کار، در داخل این سالن به تحصن پرداختند وی افزود: آن ها طی ماه های گذشته اعتراض هایی را انجام دادند و نماینده هایی را از میان خود برای رسیدگی به 4 ماه حقوق و اضافه کاری پرداخت نشده خود به وزارت کار و بنیاد مستضعفین که این کارخانه و شرکت دخانیات زیر نظر آن می باشند، ارسال کردند اما هنوز توجهی به این موضوع نشده گفتنی است که اعتصاب کارگران این کارخانه تا زمان رسیدگی به خواسته شان، ادامه خواهد داشت.

کارگران خدمات شهری شهرداری شیراز تجمع کردند
 روز شنبه 5 دی ماه کارگران خدماتی شهرداری شیراز در مقابل شهرداری مرکز تجمع کردند. این تجمع برای سومین بار طی یکماه اخیر برگرارشد. کارگران خدمات شهری شیراز سه ماه است حقوقی دریافت نکرده اند. بنا به گفته شاهدان علیرغم تجمع پی درپی کارگران و اعلام وضعیت اسفبار معیشتی شان در ماههای اخیر ؛مقامات شهرداری هیچ اقدامی تا کنون برای پرداخت حقوق شان نکرده است. یکی ازکارگران در این تجمع گفت: مسئولین شهرداری می گویند دولت به شهرداریها بدهی زیادی دارد ولی تاکنون نپرداخته ما هم نداریم به شما بدهیم.

نوزدهمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارژنگ داودی و افشین بایمانی در زندان گوهردشت کرج
زندانیان سیاسی ارژنگ داودی و افشین بایمانی روز شنبه 5 دیماه نوزدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشتند. وضعیت جسمی ارژنگ داودی بدلیل دیابت و همچنین افت فشار خون بحرانی است. روز چهارشنبه گذشته، این زندانی را به بیمارستانی در خارج از زندان بدلیل وضعیت بحرانی اش منتقل کرده بودند، اما بدون هیچ درمانی وی را به زندان برگشت داده اند. افشین بایمانی نیز از بیماری جدی قلبی رنج میبرد و دچار افت فشار خون گردیده است. رژیم ضد بشری اخوندی با اعمال فشار بر زندانیان سعی در به سکوت کشاندن آنان دارد.

اطلاعات آخوندی در یورش به خانه یکی از هواداران مجاهدین دو نفر ازساکنین را دستگیر و به نقطه نامعلوم منتقل کرده است. بر اساس اخبار دریافتی دوشنبه شب 30 آذر جمعی از خانواده های مجاهدین ساکن لیبرتی و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بمناسبت شب یلدا در منزل یکی از خانواده های مجاهدین، دور هم جمع شده بودند که از طرف مزدوران اطلاعات مورد یورش قرار گرفتند. حداقل شش مزدور اطلاعاتی بدون اجازه وارد منزل مسکونی این خانواده گردیده و اقدام به بازرسی همه میهمانان و خانواده ها که حدودا 30 نفر در آنجا حضور داشتند، نمودند. آنان با برهم زدن میهمانی تمامی شماره تلفن های موبایل نفرات را ضبط کرده و با نوشتن صورتجلسه برای ایجاد فضای رعب و وحشت برای نفرات پرونده سازی کردند در این یورش وحشیانه ضد مردمی، حداقل دو نفر از خانواده های مجاهدین، فاطمه رضوانی ( خواهر مجاهد شهید قاسم رضوانی از شهدای قتل عام اشرف) و آذر کروندی زندانی سالهای 60 و همینطور مادر یک مجاهد ساکن لیبرتی (بهادر کیامرزی) را دستگیر و به نقطه نامعلوم منتقل کردند. مأموران جنایتکار، بعد از بازداشت این خانمها مجددا به منازل شخصی آنان نیز یورش برده و البوم عکسهای خانوادگی بازداشت شدگان و سایر وسایل انان را به یغما برده اند. هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت بازداشت شدگان و دلیل بازداشت آنان در دست نیست. گزارشات تأیید ناشده ای حاکی از آن است که خانمها فاطمه رضوانی و آذر کروندی هم اکنون در اوین محبوس هستند.

وضعیت جسمی و بطور خاص بینایی علی مشهدی کاظم در زندان گوهردشت کرج بحرانی است
زندانی سیاسی علی مشهدی کاظم که در باصطلاح اندرزگاه 2 گوهردشت کرج، محبوس میباشد، با مشکلات جدی بینایی و چشم روبرو گشته است، مزدوران برای تحقیر این زندانی خواسته اند که وی را با دستبند و پا بند به بیمارستان خارج از زندان منتقل کنند که وی چنین وضعیتی را نپذیرفته و از رفتن به بیمارستان خارج از زندان خود داری کرده است. این زندانی هم اکنون حدود سه سال است که به اتهام هواداری از مجاهدین در زندان گوهردشت کرج محبوس میباشد. دژخیمان برای تحقیر زندانان موقع انتقال آنان به بیمارستانهای خارج از زندان اقدام به زدن دستنبد و پا بند به زندانیان میکنند که این عمل ضد انسانی، بیشتر بخاطر اعمال فشار و شکستن روحیه زندانیان است.