پاریس - گرامیداشت میلاد عیسی مسیح در کلیسای سن - ژرمن دپره

پنجشنبه شب سوم دی ماه94(24دسامبر) به‌مناسبت سالروز میلاد عیسی مسیح (ع)، پیامبر بزرگ خدا، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت در مراسم دعا و نیایش کریسمس در کلیسای سن-ژرمن دپره ازکلیساهای قدیمی و مشهورپاریس شرکت کرد.

کشیش کلیسا، از حضور مریم رجوی و هیأت همراهش در این مراسم استقبال کرد.
سپس مراسم کریسمس در کلیسای سنت ژرمن دپره پاریس با نیایشها، خواندن اشعار و سرودهای مذهبی و نواختن ارگ ادامه یافت. در این مراسم، مریم رجوی در برابر نماد میلاد حضرت مسیح (ع)، سبد گل گذاشت. رئیس جمهور برگزیده مقاومت سپس از نمادهای تاریخی کلیسا ازجمله محل یادبود فیلسوف بزرگ فرانسوی رنه دکارت بازدید کرد.

مراسم دعا و نیایش هیات مقاومت ایران با حضور مریم رجوی در کلیسای سنت ژرمن پاریس

کشیش کلیسا در آغاز نیایش خود، ضمن تبریک و خیر مقدم به حضار، از حضور خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران و هیأت همراه ایشان در مراسم کریسمس تشکر کرد و عید میلاد مسیح را تبریک گفت.
او درپایان مراسم کریسمس نیز با تاکید بر همبستگی پیروان ادیان و مذاهب مختلف و با اشاره به حضور هیأت مقاومت، مقاومت ایران گفت: ما همزمان با مسلمانان دعا میکنیم ویاد آور می شویم که آنها هم تولد پیامبرخود را جشن میگیرند.
سخنرانی کشیش کلیسا:
برادران و خواهران در این کلیسا گردهم آمده‌ایم تا شادی کریسمس را جشن بگیریم.
جهانی مملو از تلاطم و خشونت و جنگ و بدبختی، ما شاهدان نور کریسمس هستیم. خوب است که امشب می‌توانیم دعا کنیم، به‌همراه هم، برای صلح و عدالت در کشور ما و نیز در همة کشورهای جهان و خوب است که آن‌را به‌همراه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران انجام می‌دهیم، او خواست امشب به کلیسای ما بیاید و با ما دعا کند، به‌همراه هیأتی از ایرانیان در تبعید. به نام شما، به آنها درود می‌فرستم. به همراه هم، برای کشورهایمان دعا کنیم و برای همة کسانی که در این جهان زندگی می‌کنند. هم‌چنین به‌یاد همة برادران مسیحیمان در خاورنزدیک و خاورمیانه باشیم، به‌همراه هم خودمان را زیر نظر خدا قرار بدهیم که از ما، همة ما همان‌طور که هستیم، استقبال می‌کند

مراسم دعا و نیایش هیات مقاومت ایران با حضور مریم رجوی در کلیسای سنت ژرمن پاریس

مریم رجوی ضمن تهنیت میلاد مسیح گفت: من برای دعا در پیشگاه مسیح(ع) به اینجا آمده‌ام. دعا برای نجات مردم سرکوب شده ام در ایران. دعا برای نجات مردم خاورمیانه از چنگال استبداد و افراطی‌گری تحت نام اسلام. و برای شما پیام ایرانیان و مسلمانان و به خصوص پیام زنان و مردانی را که در لیبرتی پایداری می‌کنند، به‌همراه آورده‌ام.
وی گفت: در نخستین عید پس از جان باختن شمار کثیری از مردم پاریس در حمله تروریستی ۱۳ نوامبر، آرامش روح آنان و تسلی خانواده‌هایشان را از خدای بزرگ مسألت می‌کنم و به عنوان یک زن مسلمان تأکید می‌کنم که روح اسلام از خشونت و تروریسمی که به نام خدا صورت گرفته بیزار است.
بنیادگرایان اسلامی و در رأس همه آخوندهای حاکم بر ایران، هم دشمن مسیح و پیام او و هم دشمن محمد و اسلامند. حال آن که اسلام مبشر رحمت و آزادی است و برادری با پیروان سایر ادیان را ترویج می‌کند.
مریم رجوی افزود: پیام مسیح، پیام رهایی و یگانگی و مقاومت تمام عیار علیه ستم و دجالیت است و مقاومت ما نیز در همین امتداد است.
مریم رجوی از مسیحیان خواست برای آزادی و پیروزی مردم تحت ستم ایران و زندانیان سیاسی ایران دعا کنند.
بعد از پایان مراسم، رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت در میان مشایعت گرم شرکت‌کنندگان، کلیسای سنت ژرمن را ترک نمود.