نامه دکتر سرهنگ گری مورش به جان کری وزیرخارجه آمریکا - لیبرتی

ضرورت اقدام فوری برای لغو محاصره لجستیگی و پزشکی لیبرتی تأمین الزامهای امنیتی و حفاظتی و شناسایی لیبرتی به عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت ملل متحد

آقای وزیر خارجه، جان کری
من گری مورش بنیانگذارسازمان بین المللی پزشکان قلب هستم و این نامه را به عنوان یک فرمانده ارتش امریکا که در قسمت بهداری ارتش امریکا در سال 2004 در کمپ اشرف عراق خدمت کرده، مینویسم، تا نگرانیم را نسبت به سلامتی و امنیت پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی در بغداد و محاصره پزشکی و لجستیگی آنها ابراز دارم.
کمپ لیبرتی، محل استفرار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بار دیگر در 29 اکتبر 2015مورد تهاجم موشکی سنگین قرار گرفت. در این حمله 80 موشک تقویت شده به کمپ اصابت کرد که باعث ویرانیهای زیادی گردید و منجر به کشته شدن 24تن از ساکنان کمپ و مجروح شدن صدها نفر گردید. این موشکها بسیاری از بنگالها را از بین برد و بخشهای قابل توجهی از زیرساختهای کمپ را نابود ساخت. ابعاد این حمله و نوع موشکهای به کارگرفته شده در این نشان می دهد که چنین حمله یی جز با استفاده شبه نظامیانی تحت فرمان رژیم ایران از تسهیلات دولتی عراق امکانپذیر نبود.
ساکنان لیبرتی افراد مورد نگرانی کمیساریای پناهندگان ملل متحد محسوب میشدند. تمامی این افراد از ایالات متحده استاتوی افراد حفاظت شده را گرفته بودند و به آنها قول حفاظت د اده شده بود. اگر امریکا و سازمان ملل به تعهدات خود در رابطه با حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی عمل کنند، این نوع حملات درآینده قابل پیشگیری است.
من از شما خواستار مداخله عاجل برای حل مشکلات کمپ لیبرتی هستم و شما را به موارد زیر فرامیخوانم:
- لغو محاصره لجستیکی و پزشکی کمپ لیبرتی و تامین نیازهای مبرم ساکنان
-تأمین ابزارها، وسائل و مصالح مورد نیاز برای احداث سرپناه و بازسازی ساختارهای ویران شده
-تأمین الزامهای امنیتی و حفاظتی شامل تی‌والها، ‏‏‏کلاهها و جلیقه‌های حفاظتی و تجهیزات پزشکی
هم چنین بسیار لازم است که لیبرتی به عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان قرار گیرد.
گری مورش-پزشک
مشاور بهداری ارتش امریکا برای سازمان مجاهدین خلق، کمپ اشرف 2004
رونوشت به:
دبیرکل بان کیمون
نخست وزیر العبادی
تاریخ: 11 نوامبر2015