تایید رسمی اجرای برجام توسط خامنه ای به آخوند روحانی

ولی فقیه ارتجاع طی نامه‌یی‌ به رئیس جمهور رژیم، اجرای توافق اتمی وین را به طور رسمی تأیید کرد.

تلویزیون حکومت آخوندی،29مهر94، ضمن انتشار متن این نامه، اعلام کرد: «خامنه ای در نامه‌ای به روحانی، با اشاره به بررسیهای دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی...، مصوبه جلسه ۶۳۴ مورخ ۱۹/۵/۹۴ شورای عالی امنیت ملی را تأیید کرد».
خامنه ای، در نامه خود به روحانی، با اذعان به خسارتهای بزرگ زهر اتمی برای نظام آخوندی، تصریح کرد: «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود».
ازسوی دیگر، ولی فقیه ارتجاع برای بالانس تن دادن ناگزیر به برجام، با ذکر شرط وشروطی، جای نقض توافقات را هم باقی گذاشت و در چند جای نامه اش نوشت که درصورت نقض این شروط توسط کشورهای 1+5: «دولت موظف است اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند».

خامنه ای در تلاش برای مهار بحران شدیدی که با شروع اجرایی شدن برجام و لغو شماری از قوانین حفظ دستاوردهای اتمی رژیم درمصوبه مجلس آخوندی، در درون رژیم بالا گرفته است؛ از یک سو به تقدیر از مذاکره کنندگان توافق زهر آلود اتمی پرداخت و ازسوی دیگر برای تسکین دلواپسان اتمی، شرط و شروطی را برای اجرای برجام تعیین کرد.
ولی فقیه ارتجاع به این ترتیب، جای نقض توافق اتمی را هم برای رژیم باقی گذاشت و ازجمله نوشت: در اعلام اتحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور امریکا باید تصریح شود که تحریم‌ها به‌کلی برداشته شده و هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، به منزله‌ی نقض برجام است.
وی هم چنین نوشت: در دوره۸ ساله، وضع هرگونه تحریم (از جمله به خاطر تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است طبق بند ۳ مصوبه‌ی مجلس اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.

خامنه ای همچنین، اجرای تعهدات رژیم مبنی بر تخریب قلب نیروگاه آب سنگین اراک وکاهش ومحدود کردن ذخایر اورانیوم غنی شده را به برخی درخواستها مشروط کرد و نوشت: «از هم‌اکنون تا ۱۵ سال و منتهی به ۱۹۰ هزار سو است، ‌تهیه و با دقت در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند».
ولی فقیه ارتجاع درعین حال تصریح کرد: «مصوبه‌ی جلسه ۶۳۴ مورخ ۱۹/۵/۹۴ شورای عالی امنیت ملی با رعایت موارد یاد شده تأیید می‌شود».

خامنه ای، که در خاتمه نامه اش به روحانی تاکید کرده،« از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از امریکا جداً پرهیز شود» ؛  به نامه نگاریهای خودش با اوباما نیز اذعان کرد و نوشت: «اظهارات رئیس جمهور امریکا در دو نامه به این جانب مبنی بر اینکه قصد براندازی جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرفداریش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله نظامی ـ و حتی هسته‌ئی که می‌تواند به کیفر خواست مبسوطی علیه وی در دادگاه‌های بین‌المللی منتهی شود پرده از نیت واقعی سران آمریکا برداشت».