در آستانه شروع سال تحصیلی شمار زیادی از معلمان کشور همچنان در زندان به سر می برند

محکومیت مجدد و خودسرانه رسول بداقی معلم زندانی در بیدادگاه آخوندی به سه سال زندان دیگر

تداوم حرکتهای اعتراضی فرهنگیان برای تأمین حقوق و رفع تبعیض از آنها
در آستانه شروع سال تحصیلی جدید شمار زیادی از معلمان کشور از جمله محمود بهشتی لنگرودی، مهدی بهلولی و محمد رضا نیک نژاد که به تازگی دستگیر شده اند و همچنین رسول بداقی، اسماعیل عبدی، علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی و عبدالرضا قنبری که از قبل در زندان بودند، همچنان در زندان به سر می برند. این در حالیست که علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش آخوند روحانی، در روز 24 شهریور با ترفندی فریبکارانه ابراز امیدواری کرده بود که معلمان زندانی تا قبل از اول مهر و بازگشایی مدارس آزاد خواهند شد.
محکومیت زندانی سیاسی رسول بداقی معلم شریفی که به خاطر دفاع از حقوق معلمان شش سال در زندان به سر می‌برد، در روز 13مرداد 94 به پایان رسیده است، اما رژیم آخوندی از آزاد کردن وی سر باز می زند و در یک محاکمه فرمایشی و خودسرانه بار دیگر او را به سه سال زندان محکوم کرد.
 معلمان زحمتکش کشور در رژیم آخوندی حقوقی حدود یک میلیون تومان دریافت می کنند که این یک سوم خط فقر اعلام شده توسط خود رژیم است. معلمان زندانی به خاطر دفاع از حقوق فرهنگیان و تلاش برای رفع تبعیضهایی که از آن رنج می برند و همچنین در دفاع از حق تحصیل رایگان و فراهم کردن امکانات آموزشی برابر برای تمامی دانش‌آموزان ایرانی دستگیر شده و با اتهامهای آخوند ساخته یی چون «تبلیغ علیه نظام» و «فعالیت علیه امنیت ملی» به تحمل حبس در زندانهای رژیم محکوم شده اند.
در روز چهارشنبه 25 شهریور 300تن از فرهنگیان بازنشسته در میدان پاستور مقابل دفتر آخوند حسن روحانی، رئیس جمهوری رژیم تجمع کردند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «ما خواهان آزادی معلمین در بند هستیم، بوداغی- بهشتی- عبدی- باغانی»، «ریشه تبعیض کجاست؟ خط فقر 3 میلیون، حقوق ما بازنشسگان 1 میلیون».
در همان روز صدها تن از مدیران و معلمان اهواز در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. حرکت اعتراضی دیگر در روز 25شهریور، تجمع مربیان پیش دبستانی مدارس مازندران در مقابل اداره کل آموزش و پرورش رژیم در این استان بود که در اعتراض به اجرا نشدن قانون پرداخت حقوق برگزار شد.
معلمان سراسر کشور برای برگزاری یک تجمع در شهرهای مختلف در روز 13 مهر (روز جهانی معلم) در اعتراض به پایمال شدن حقوقشان و در حمایت از معلمان زندانی فراخوان داده اند.
خانم سهیلا صادق، مسئول کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران، از عموم جوانان و دانش آموزان و دانشجویان کشور خواست به حمایت از خواستهای معلمان به ویژه معلمان زندانی برخیزند و از جامعه جهانی و اتحادیه‌های معلمان و فرهنگیان خواست اقدامهای سرکوبگرانه رژیم آخوندی علیه معلمان و فرهنگیان را محکوم نموده و خواهان آزادی معلمان زندانی شوند.

کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت ایران
28 شهریور 1394 (19 سپتامبر 2015)