فراخوان کمیسرعالی حقوق بشر ملل متحد به توقف اعدام ها در ایران

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد با صدور اطلاعیه‌یی میزان فزایندة اعدام‌ها توسط رژیم ایران را «هشداردهنده» توصیف کرد و از رژیم خواهان تعلیق تمامی احکام اعدام شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این اطلاعیه نگرانی خود را از صدور حکم اعدام برای زندانی سیاسی محمد علی طاهری ابراز کرد و گفت: صدور این حکم به‌کارگیری فزاینده از حکم اعدام  را توسط رژیم ایران برجسته می‌کند.
زید رعد الحسین، مقام‌های رژیم ایران را فرا خواند که بلادرنگ همة اتهامات علیه طاهری را پس بگیرند و آزادی بی‌قید و شرط وی را تضمین کنند.
در اطلاعیة کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد همچنین آمده است: «به‌کارگیری مجازات مرگ توسط رژیم ایران مشکلی دیرینه است... که با اعدام تعداد بسیاری از افراد که هنگام وقوع جرم (انتسابی) زیر 18 سال سن داشته‌اند و نیز موارد دیگری که طی آن اتهامات کلی و مبهم به اعمال مجازات اعدام منجر شده است، نشان داده می شود».
در همین حال در تهران در مقابل دفتر حقوق بشر سازمان ملل، یک تجمع اعتراضی علیه حکم اعدام محمد علی طاهری برگزار شد تظاهرکنندگان برای آزادی وی شعار می دادند و عکسهای او را همراه داشتند.
یکی از بازجویان و شکنجه گران رژیم، بنام محمدرضا رحیمی از داخل یک اتوموبیل در نزدیک محل تجمع اعتراضی علیه حکم اعدام محمدعلی طاهری،  سرکوب و دستگیری تجمع کنندگان را توسط نیروهای امنیتی و مزدوران سرکوبگر ضدشورش هدایت می کرد.
رژیم ضدبشری در وحشت از گسترش تجمع مردم در اعتراض به حکم اعدام محمد علی طاهری در تهران مزدوران سرکوبگر و یگان های ضد شورش را در نقاط مختلف مستقر کرده بود.
بنا به گزارشهای رسیده امروز در اصفهان نیز در اعتراض به حکم اعدام محمدعلی طاهری یک تجمع اعتراضی برگزار شد.
شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی اصفهان خواهان آزادی محمد علی طاهری شدند و اتهامات نسبت داده به او توسط رژیم آخوندی را رد کرده و محکوم کردند.