رژیم ایران بالاترین تعداد اعدام را به اجرا می گذارد

انجمن حقوق بشری به‌قابیل دست نزنید در گزارش سالانة خود دربارة وضعیت حقوق بشر و اعدام‌ها در سال 2014 اعلام کرد، رژیم ایران بیشترین تعداد اعدام‌ها را به نسبت جمعیت به اجرا می‌گذارد.

این گزارش سالانه طی کنفرانسی در روز 31 ژوئیه در دفتر حزب رادیکال ایتالیا و انجمن به‌قابیل دست نزنید، ارائه شد.
در این کنفرانس از جمله ساندرو گوتزی معاون نخست‌وزیر و آندرئا اورلاندو وزیر دادگستری ایتالیا و مارکو پانلا رهبر حزب رادیکال و رئیس انجمن به قابیل دست نزنید شرکت داشتند.
سرجو دلیا دبیرکل انجمن به‌قابیل دست نزنید ضمن ارائة گزارش سالانة این انجمن تصریح کرد که روی کار آمدن آخوند روحانی، هیچ چیزی جز افزایش شدید اعدام‌ها را در بر نداشت. از آن زمان یعنی از ژوئن 2013 تاکنون، تقریباً 2000 زندانی در ایران اعدام شده‌اند.
وی افزود: آمار اعدام‌های ثبت‌شده در نیمة اول سال 2015 به‌طور چشم‌گیری افرازیش داشته که این آمار بیشتر در رابطه با (رژیم) ایران است؛ اگر این رقم به همین صورت ادامه یابد، در پایان سال با رکوردی از اعدام‌ها مواجه خواهیم شد.
ساندرو گوتزی معاون نخست وزیر ایتالیا در سخنان خود، نسبت به افزایش اعدام‌ها در جهان ابراز نگرانی کرد و از فعالیت‌های انجمن به‌قابیل دست نزنید جهت لغو حکم اعدام قدردانی کرد.
هم‌چنین سرجو ماتارلا رئیس‌جمهور ایتالیا با ارسال پیامی به این کنفرانس از اقدامات مارکو پانلا رئیس انجمن به قابیل دست نزنید در مبارزه برای لغو اعدام در جهان قدردانی کرد.