بیانیه بیش از ۲۲۰ نماینده پارلمان اروپا در حمایت از حقوق بشر و تغییر دموکراتیک درایران

-حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از همه گروههای سیاسی و تمامی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا شامل 4نایب رئیس و 16رئیس کمیسیون و رئیس هیأت از برنامه 10 ماده یی مریم رجوی
-بیش از 220 نماینده پارلمان اروپا  اعلام کردند: رژیم ایران باید به قطعنامه های شورای امنیت درمورد برنامه اتمی این رژیم و بازرسیهای سرزده از اماکن مشکوک نظامی و غیرنظامی تن بدهد و به سوالات آژانس  پاسخ دهد
-فراخوان نمایندگان پارلمان اروپا به عراق،  دولت آمریکا و سازمان ملل متحد برای شناسایی لیبرتی  به عنوان کمپ پناهندگی لغو محاصره لیبرتی به ویژه محاصره پزشکی و تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی

در آستانه برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در 13ژوئن ، بیانیه یی ازسوی بیش از 220تن از نمایندگان پارلمان  اروپا در روز اول ژوئن (11خرداد) صادر شد که در آن آمده است:
بنا به اظهارات سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری, تحت ریاست جمهوری حسن روحانی، ایران (تحت حاکمیت آخوندها) به نسبت جمعیت بالاترین تعداد اعدام در جهان را داشته و وضعیت حقوق بشر وخیم تر شده است.
به گزارش خبرنگاران بدون مرز، ایران (تحت حاکمیت آخوندها) بالاترین تعداد روزنامه نگاران زن زندانی را دارد و «فریدوم هاوس» ایران را بعنوان بدترین کشور از لحاظ دسترسی به اینترنت در سال۲۰۱۴ نامیده است. تعدادی از زندانیان اقلیت های قومی و مذهبی اعدام شده اند یکی از این زندانیان به دلیل کمک به سازمان مجاهدین خلق ایران، اعدام گردید.
 زنان و دختران قربانیان اصلی این رژیم محسوب میشوند و بسیاری از آنها به بهانه بدحجابی هدف اسیدپاشی قرار گرفته اند.
تاثیر مخرب دخالتهای رژیم ایران باعث نگرانی روز افزون است. عفو بین الملل گزارشهای متعددی در رابطه با جنایات جنگی شبه نظامیان شیعی در عراق که با رژیم ایران در ارتباط هستند منتشر کرده است.
رژیم ایران در قلب بحران در خاورمیانه قرار دارد و به هیچوجه جزئی از راه حل آن نیست. برای از بین بردن بنیادگرائی و افراطی گرائی در منطقه، باید به نقش مخرب رژیم ایران و دخالت های آن در منطقه خاتمه داده شود.
سرکوب و محاصره مخالفین ایرانی در کمپ لیبرتی در بغداد بدون وقفه همچنان ادامه دارد. تاکنون ۱۱۷نفر از آنان بدستور تهران کشته و بیست و پنج تن دیگر نیز بدلیل محاصره ضد انسانی پزشکی زجرکش شده اند.
حضور فعال نیروی قدس٬ حزب الله و دیگر شبه نظامیان تحت حمایت ایران (در سوریه و حمایت آنها ) از دیکتاتوری اسد تاکنون به ۳۰۰٬۰۰۰کشته منجر شده است. در عین حال رژیم ایران سلطة خود را بر یمن گسترده است.
ما همبستگی خود را با برنامه ۱۰ماده ای مریم رجوی اعلام میکنیم.  این برنامه خواهان یک جمهوری دموکراتیک کثرت گرا بر اساس حق رای همگانی، آزادی بیان، لغو شکنجه و مجازات اعدام، جدایی دین و دولت، یک ایران غیر هسته ای، یک سیستم قضایی مستقل، حقوق اقلیت ها، همزیستی مسالمت آمیز در منطقه، برابری جنسیتی و تعهد به اعلامیه جهانی حقوق بشر است
ما همچنین بر اجرای اقدامات ضروری زیر تاکید میکنیم:
۱ - وضعیت حقوق بشر در ایران باید در رابطه با این رژیم مورد نظر گرفته شود. رژیم ایران باید اعدام ها را متوقف کند، زندانیان سیاسی را آزاد سازد، سرکوب زنان را متوقف کند و به حقوق و آزادی شهروندان خود احترام بگذارد.
۲ – رژیم ایران باید به تمام قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برنامه اتمی خود مقید باشد و به تمامی سئوالات اصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و در عین حال اجازه بازرسی های سرزده به تمامی اماکن نظامی و غیر نظامی اعلام شده و یا اعلام نشده خود را بدهد.
۳- حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی باید توسط عراق، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد تضمین شود . لیبرتی باید بعنوان کمپ پناهندگی برسمیت  شناخته شود. و محاصره این کمپ بخصوص محاصره پزشکی باید به طور کامل برداشته شود.
 
پیامهای نمایندگان و شخصیتهای سیاسی در حمایت از گردهمایی 23 خرداد در پاریس
 پتری سارواما - نمایندة پارلمان اروپا از فنلاند
آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، ارزش‌های بنیادین اتحادیة اروپا هستند. به همین دلیل با این ارزش‌ها است که من می‌خواهم بهترین آرزوهای خود را برای مردم ایران ابراز کنم، در مبارزة مستمرشان علیه ستمگری‌های این رژیم.
در تاریخ بشر، همواره این ارزش‌ها بهتر از هر چیز نه با شمشیر یا سلاح به‌ثمر رسیده، بلکه با تفکر قوی مردم و من می‌دانم شما این‌را دارید، شما آن‌چه را که لازم است دارید. پس لطفاً شجاع بمانید و دل قوی دارید و به مسیری که انتخاب کرده‌اید ادامه بدهید.
امیدوارم بهترین جلسه را در روز ۱۳ ژوئن در فرانسه داشته باشید، زمانی که همة شما در پاریس جمع می‌شوید.

سفیان خصاونه - رئیس هیئت عربی برای دفاع از ساکنان لیبرتی
هیئت ما از 6500 وکیل از 13 کشور مختلف عربی تشکیل شده که دفاع از ساکنان لیبرتی را بر عهده دارند. من 4 تا 5 سال است که مسئولیت دفاع از این ساکنان را بر عهده دارم و تا محقق‌شدن تمامی حقوق قانونی آنان، این کار را ادامه خواهم داد.
گردهمایی پاریس که در تاریخ 13 ژوئن 2015 برگزار می‌شود. دارای اهمیت خاصی است، زیرا با مجموعة تلاش‌هایی که به‌منظور آگاه‌کردن جهانیان به‌عمل آمده هم‌زمان است که در آنها سازمان مجاهدین خلق ایران توانسته به‌وسیلة خانم مریم رجوی موضوع ایران را در صدر موضوعاتی مطرح کند که در سطح بین‌المللی وجود دارد و همین باعث شده که با افشای ابعاد خطری که از ناحیة این رژیم متوجه جهانیان و منطقه می‌شود اعتماد زیادی را در منطقه کسب کنند.
این کنفرانس دارای اهمیت دیگری است که به حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ لیبرتی بر می‌گردد که  تحت فشارها و محاصرة ظالمانه‌یی قرار دارند. زیرا اعضای سازمان مجاهدین توانسته‌اند ابعاد ظلم و جنایتی را که در حق آنان روا داشته می‌شود افشا کنند.
این امر باعث شده هیئت‌ها و سازمان‌های حقوق بشری و وجدانهای بیدار و آزادیخواه، متوجه این واقعیت در مورد لیبرتی شده و در جهت برطرف‌کردن آن تلاش کنند.
افشای این فشارها باعث می‌شود، در این گردهمایی یک تصویر روشن از وضعیت لیبرتی به جهانیان نشان داده شود و این گردهمایی به آزادگان جهان که شرکت‌کنندگان و یا  شنوندگان آن هستند پیام خواهد داد که چگونه باید در مقابل این رژیم جنایتکار ایستاد و آن‌را افشا کرد و به آنها خواهد  گفت، در حال حاضر این سازمان مجاهدین و ساکنان لیبرتی هستند که به تنهایی در مقابل این رژیم ایستاده‌اند.
ما از برگزاری این گردهمایی بسیار خوشحال و خرسندیم پیام من به مجاهدین قهرمان و با شرف و آزادیخواه در کمپ لیبرتی، با سایر پیام‌هایی که تاکنون به آنها داده‌ام تفاوت می‌کند و با دو کلمة کوتاه آنها را مخاطب قرار داده و می‌گویم، شما با مقاومت و پایداری‌تان، به نمونه و شاخصی برای مبارزه با ظلم  تبدیل شده‌اید و من به‌سهم خودم، دستم را در دست‌های آنها قرار داده و اعلام می‌کنم، زمان پیروزی نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است.

دکتر ولید فرحات - هماهنگ‌کنندة جمعیت وکلای مصری در دفاع از اشرفی‌ها
اعضای این جمعیت همه از حقوقدانان، قضات و وکلا در دفاع از اشرفی‌ها هستند که به‌صورت داوطلبانه از ساکنان لیبرتی در مقابل تعرض‌هایی که به آن صورت می‌گیرد دفاع می‌کنند و این هدف جمعیت ما است.
گردهمایی سالانه که در پاریس توسط اعضای مقاومت ایران و پشتیبانان آنها برگزار می‌شود، یک امر بسیار مهم است. دلیل اهمیت آن به‌خاطر آن‌چه الآن در عراق، یمن، سوریه و سایر حوادثی است که در منطقه اتفاق می‌افتد. زیرا اینها وقایعی است که رژیم آخوندی (حاکم بر) ایران در آن دست دارد، لذا این گردهمایی اهمیت بسیار ویژه‌یی دارد، چرا که این گردهمایی برای تغییر رژیم آخوندی در ایران است و بسیاری از شخصیتها را می‌بینیم که در آن شرکت می‌کنند. لذا رژیم آخوندی ترس زیادی از این موفقیت‌ها و پشتیبانان مردمی بزرگی دارد که مقاومت ایران در خارج و داخل ایران محقق کرده است.
در این شرایط شرکت‌کنندگان می‌دانند که اگر رژیم آخوندی در ایران سرنگون شود، یک دنیای بسیار با صلح و آرامش خواهیم داشت و بدون این سرنگونی، این هدف هرگز محقق نخواهد شد و امنیت در سطح دنیا برقرار نخواهد شد.
هدف از شرکت شما محقق‌شدن اهداف این گردهمایی است که عبارتند از:
کمک در تلاش برای فراهم‌آوردن امنیت برای ساکنان لیبرتی
اخراج رژیم آخوندی از عراق و پایان‌دادن به هژمونی آن بر عراق
و کمک به اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در محقق‌شدن اهدافشان علیه رژیم آخوندی.