ابراز وحشت رژیم از بازرسیهای اتمی و اجرای پروتکل الحاقی

آخوند صدیقی، امام جمعه خامنه‌ای در تهران با اشاره به تبدیل فردو به مرکز تحقیقاتی، دستاورد فعلی رژیم از مذاکرات را انرژی هسته‌یی بی‌یال دم و بی‌خاصیت توصیف کرد.

وی گفت:‌ « بر اساس توافق لوزان آژانس می‌تواند بیت خامنه‌ای و روحانی و همه نهانخانه‌ها را با دست باز مورد بازرسی قرار دهند. هم از نظر قانون اساسی ایشون خطوط اصلی نظام رو تعیین می‌کنند و هر کسی خلاف خطوط ترسیم‌شده از ناحیه ایشون رو بخواهد پیش بگیره، قانونی نیست. از نظر قانون اساسی قانونی نیست و هم از این جهت که حاکم شرع است و حکم ایشون حکم امام زمان است، مخالفت با او مخالفت با امام عصر اروحنافدا است. خطوط رو که ایشون ترسیم فرمودند همه را به وضوح گفتند، مردم هم به وضوع شنیدند، نکنه که انرژی هسته‌یی یک شیر بی‌یال و دم و بی‌خاصیت که ما دیگه غنی‌سازی نداشته باشیم، و از نظر تأمین نیازهای داخلیمون محتاج به بیگانه باشیم،
نکته دوم مسأله ـ حالا به تعبیر آقایون ـ دسترسی به مراکز نظامی و امنیتی ما و به تعبیر دیگر بازرسی، حالا هم این عنصر فرانسوی و دیگران در رسانه‌هاشون در همه جا میگند ما به هر حال ما در این معاهده، ما آزادیم در هر وقتی، یعنی پروتکل الحاقی مفادش اینه دیگنه، هر زمان و هر مکانی رو بخواهند دسترسی داشته باشند، بیت مقام معظم رهبری باشه، محل استقرار ریاست جمهوری باشه، مجلس باشه، هر جا، ادعا بکنند که ما بوی هسته‌یی از اونجا می‌شنویم، مراکز موشکی ما باشه، مراکز تسلیحاتی ما باشه، به تمام نهانخانه‌های ما میتونند به بهانه هسته‌یی به قول آقایون دسترسی داشته باشند.
اینها هشت تحریم رو بعد از آنی که بنا شد، تحریم نداشته باشیم، هشت بار هی تحریمها رو اضافه کردند. هم در منابع اقتصادی، هم در اشخاص هر کشوری که زور نداشته باشد، اینها این بلایی رو که سر لیبی درآوردند با گرفتن هسته‌یی، بلایی که الان سر یمن درمیارند بدون هیچ بهانه‌یی، بلایی که سر عراق درآوردند به بهانه‌ این که اینها سلاحهای غیرمجاز داشتند در این قضیه فردو هم که بنا بود، مسأله غنی‌سازی باشه، حالا تبدیل شده است به مرکز تحقیقات، در همین بیانیه لوزان عدد سانتریفیوژهایی که گفته بودند دبه درآوردند، میگن نه اون عدد نه، عدد کمتر».

امام جمعه خامنه ای تصریح کرد که مداخلات رژیم در عراق و سوریه برای دفاع از موجودیت نظام است و وحشت زده گفت: «بازرسیهای آژانس ممکن است به قدرتهای بزرگ مجوز قانونی حمله نظامی  به رژیم را بدهد.

ما چاره‌یی جز دفاع نداریم، در عراق، در سوریه ما با جانمون با هستی‌مون داریم از حرمهای شریف و از موجودیت خودمون دفاع می‌کنیم، ولی راه حل نظامی نداره.
امید به آمریکا در مذاکرات اولاً خوب می‌بینید، هر روز دبه درمیارند، ثانیا فردا اینها اومدند گفتند در فلان جا میخواهیم بازرسی بکنیم، شما ادعا کردید که ما میخواهیم مدیریت بکنیم میخواهیم چشم شما رو ببندیم، باید رضایت آژانس برای دنیا معتبره، اونا میگن ایران با ما همکاری نکرد و عملاً مجوز حمله نظامی قانونی به قدرتهای بزرگ دادنه. باید روی این مسائل فکری جدی بکنید، هم افکار عمومی رو توجیه بکنید ».

آخوند نوری همدانی از مراجع حکومتی قم به تیم مذاکره کننده رژیم هشدار داد: بازدید از مراکز هسته‌ای و نظام قابل قبول نیست. اجازه صحبت به آمریکاییها درباره دانشمندان هسته ای ندهید.
آخوند مصباح یزدی نیز تأکید کرد: نظام هیچ نیازی به مذاکره ندارد.
پاسدار محمدرضا نقدی، سرکرده بسیج ضدمردمی، بازرسی از مراکز اتمی را رد کرد و خطاب به تیم مذاکره کننده رژیم گفت: «اگر میخواهید ذلیل شوید با آمریکا رابطه برقرار کنید».
هم‌چنین باند دلواپسان در قم و مشهد علیه مذاکرات اتمی تظاهرات برگزار کردند. در قم شماری از آخوندهای حکومتی تجمع کرده از مواضع خامنه‌ای در زمینه مذاکرات اتمی حمایت کردند.
در مشهد باند دلواپسان هسته یی به همراه سرکردگان سپاه پاسداران علیه  دولت آخوند روحانی و روند فعلی مذاکرات تظاهرات کردند.