کارشکنی مأموران عراقی در درمان ساکنان لیبرتی

محاصره ضد انسانی پزشکی لیبرتی و ایجاد تأخیرهای عمدی در رفت و آمد بیماران به بیمارستان ادامه دارد و در روزهای اخیر باعث شده است شماری از افراد قرارهای پزشکی خود را از دست داده و بی نتیجه به کمپ برگردند. قرارهایی که در برخی موارد ماهها در انتظار آن بوده اند.

در روز 10 اردیبهشت (30 آوریل 2015) مأموران عراقی بدون هیچ دلیلی آمبولانس بیماران را بیش از دو ساعت در ورودی کمپ معطل کردند. این امر موجب شد یکی از زنان بیمار قرار پزشکی خود را از دست بدهد.
در روز پیش از آن، مأموران عراقی بیماران را بیش از یک ساعت و نیم در ورودی کمپ نگه داشتند. در نتیجه یکی از بیماران قرار درمانی خود را از دست داد. در هنگام برگشت نیز بدون هیچ دلیلی بیماران را یک ساعت در ورودی کمپ معطل کردند که بر اثر آن حال دو نفر از بیماران زن وخیم شد.
در روز 8 اردیبهشت (28 آوریل)، هنگام برگشت آمبولانس بیماران، به دنبال معطل کردن عمدی بیماران به مدت یکساعت در ورودی کمپ حال سه تن از بیماران از جمله دو بیمار قلبی به وخامت گرایید.
در روز 6 اردیبهشت (26 آوریل)، زمانیکه بیماران از کمپ خارج می شدند، مأموران عراقی یکی از بیماران را مورد آزار و اهانت قرار دادند. یکی از مأموران هنگام چک کارتهای شناسایی، بیمار مزبور را تهدید کرد که کارتش را از بین خواهد برد و گفت این کارت شناسایی «منافقین» است. منافقین ترمی است که رژیم ایران برای مجاهدین به کار می برد.
سیاست زجرکش کردن بیماران لیبرتی سیاست ضد انسانی شناخته شده مأموران عراقی است. اذیت و آزار بیماران و ایجاد تأخیرهای عمدی در رفت و آمد به بیمارستان، بخشی از این سیاست است. جلال سید عابدینی بیست و پنجمین مجاهد خلقی بود که بر اثر محاصره پزشکی و نداشتن دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی در روز 28 فروردین 94 (17 آوریل 2015) جان خود را ازدست داد.
مقاومت ایران با توجه به تعهدات دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری برای خاتمه دادن به زندان سازی و محاصره پزشکی کمپ و دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات درمانی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
12 اردیبهشت 1394 (2 مه 2015)