حمله موشکی به لیبرتی

بی‌بی‌سی جهانی-حمله موشکی به لیبرتی 7آبان 94
تلویزیون بی.بی.سی جهانی - 30اکتبر 2015:

در یک حمله موشکی به یک پایگاه سابق ارتش آمریکا در عراق که محل سکونت اعضای اپوزیسیون ایران است تعدادی کشته شدند.
سازمان مجاهدین خلق ایران می‌گوید 23نفر از اعضای آن هنگامی که موشکها به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کردند کشته شده‌اند. مخالفان ایرانی می‌گویند رژیم ایران عامل این حمله بوده است.
یادآوری میشود حال سه تن از مجروحان حمله جنایتکارانه موشکی شب گذشته به لیبرتی فوق‌العاده وخیم است. زندگی مجاهدان خلق حسن نورعلی، شهاب اطمینان و سیامک راجی که در جریان موشک باران به‌شدت مجروح شده بودند در معرض خطر جدی قرار دارد.
همچنین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم مریم رجوی حمله موشکی سنگین به لیبرتی را به‌شدت محکوم کرد و گفت: به‌طور رسمی و حقوقی دولت عراق و سازمان ملل که با امضای یک یادداشت تفاهم از پایان سال 2011 تا کنون چیزی تحت عنوان تی.تی.ال ـ مکان ترانزیت موقت ـ ساخته‌اند باید پاسخگو باشند.

اما به نظر ما مانند شش حمام خون قبلی در اشرف و لیبرتی عوامل رژیم ایران در حکومت عراق مسئولیت حمله را برعهده ‌دارند و ایالات متحد و سازمان ملل هم به خوبی بر این حقیقت آگاهی و اشراف دارند.

خانم رجوی افزود: ما از قبل پیوسته در این باره هشدار داده بودیم و اخیراً هم 26 نماینده کنگره آمریکا و 32 شخصیت برجسته سیاسی و نظامی آمریکایی و همچنین 70 نماینده پارلمان فرانسه در این زمینه به دولت آمریکا، ملل‌متحد و اتحادیه اروپا نسبت به مسئولیتشان در این زمینه هشدار داده بودند.
خاطر نشان میشود در ماه اکتبر فراخوان ۷ حزب سیاسی و ۲۸ سازمان حقوق‌بشری و مجتمع مدنی در کشورهای عربی
با صدور بیانیه ای خواهان حفاظت ا ز کمپ لیبرتی شدند . در این بیانیه آمده است:
حمایت از مقاومت مشروع مردم ایران و رفع محاصره از کمپ لیبرتی
یگانه راه‌حل مقابله با توسعه طلبی رژیم ایران در منطقه

رژیم مذهبی حاکم بر ایران که به‌دنبال شکست و عقب نشینی در پروژه اتمی، خود را در چنبره بحرانهای خفه‌کننده داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌یابد، کماکان راه‌حل را در صدور بیشتر بحران به خارج از مرزها و به‌ویژه ادامه سیاستهای خصمانه و مداخله جویانه‌اش در کشورهای عربی و همچنین سرکوب اپوزیسیون اصلی خود در داخل و خارج کشور می‌یابد. سیاستی که انزجار و محکومیت گسترده دولتهای عربی و احزاب و جریانهای ملی این کشورها را موجب شده است، و آنها نیز متقابلاً راه‌حل را در خلع‌ید از این رژیم توسعه‌طلب و حمایت از مقاومت مشروع مردم ایران می‌دانند.
در همین راستا حزب تونس سبز، حزب صواب موریتانی، حزب توسعه و پیشرفت در مصر، حزب انقلاب مصر، حزب جوانان مصر، حزب اتحاد مردمی برای جمهوری در تونس، حزب مردمی دموکراتیک در مصر، اتحادیه سراسری کارگران فلسطین و 28 سازمان حقوق‌بشری و مجتمع مدنی در کشورهای مختلف عربی طی بیانیه‌های مختلف حمایت خودشان از مقاومت ایران و ساکنان کمپ لیبرتی را اعلام کرده‌اند. شبکه منطقه‌ای برای پیشرفت دموکراسی متشکل از سازمانهای حقوق‌بشری و مجتمع مدنی درکشورهای عربی به‌عنوان مبتکر این کمپین در بیانیه مطبوعاتی می‌نویسد:
«بیش از سه دهه از جنایتها و اعدامهای روزانه و قهر و خشونت توسط رژیم آخوندها علیه مردم ایران می‌گذرد. حملات عوامل این رژیم در عراق علیه مجاهدان اشرفی کشته‌ها و مجروحان بسیاری به جای گذاشته و اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در لیبرتی هم‌اکنون در محاصره لجستیکی و پزشکی قرار دارند. محاصره‌یی که تا کنون باعث جان باختن شماری از آنها شده است و همه اینها، درحالیست که آنها، پناهندگان ثبت شده نزد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هستند و طبق قوانین بین‌المللی افراد حفاظت‌شده مشمول کنوانسیون 4 ژنو محسوب می‌شوند.
در بیانیه‌های این احزاب و سازمانها تأکید شده است: وقت آن است که کلیه خلقها و کشورهای منطقه یکپارچگی و همبستگی خود را با مردم و مقاومت ایران اعلام کنند و نقطه پایانی بر فجایع این رژیم که تمامی منطقه را در برگرفته است، بگذارند. در این راستا ما از دولتهای عربی و سازمان ملل‌متحد و آمریکا خواستار اجرای این موارد هستیم:
1. خلع‌ید از رژیم ایران در کشورهای عربی به‌عنوان یک اصل بنیادین.
2. حمایت از اپوزیسیون اصلی این رژیم به‌عنوان مهمترین سد سیاسی و فرهنگی در مقابله با بنیادگرایی ناشی از رژیم آخوندها.
3. تأمین حفاظت و امنیت و احترام به حقوق ساکنان کمپ لیبرتی، اعلام لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت سازمان ملل، پایان دادن به محاصره ظالمانه و ضدانسانی، و احاله اداره کمپ به طرفهای مستقل عراقی غیروابسته به رژیم ایران.
4. بازگرداندن اموال غارت شده مجاهدین در اشرف و پرداخت غرامت
شبکه منطقه‌ای برای دفاع از پیشرفت ودموکراسی
 
اسامی امضاء کنندگان بیانیه‌ها به شرح زیر است:
احزاب: حزب توسعه و پیشرفت ـ مصر حزب دموکراتیک مردمی ـ مصر حزب اتحاد مردم برای جمهوری ـ تونس حزب صواب موریتانی ـ حزب تونس سبز ـ حزب جوانان مصر ـ حزب انقلاب مصر

سازمانهای حقوق‌بشری ومجتمع‌های مدنی:
از کشور مصر: اتحادیه وکلا برای مطالعات قانونی و دموکراتیک، مرکز فجر جدید برای مطالعات حقوق‌بشر، سازمان حقوق‌بشر کلمه، مرکز ماعت برای بررسیهای قانونی و دموکراتیک، سازمان دفاع از اصلاح جنایی، جمعیت دفاع از عرب، شبکه منطقه‌یی برای دفاع از پیشرفت و دموکراسی در کشورهای مصرـ مراکش ـ لبنان ـ سوریه ـ فلسطین و الجزایر
 
 از کشور سوریه: مرکز دفاع از حقوق‌بشر، تجمع لیبرالی دموکراتیک، مرکز سوریه برای دموکراسی و پیشرفت حقوق‌بشر، سازمان سوریه‌ای برای دفاع از حقوق‌بشر، شورای همکاری بین خلقها، مرکز سوریه برای پیشرفت پایدار
 
از کشور یمن: معتمدین دانشگاهی برای حفاظت از حقوق‌بشر، مرکز یمنی برای حقوق شهروندی، سازمان تخصصی حقوق‌بشر، مؤسسه شورای ملی در عدن، مؤسسه ملی مبارزه با قاچاق انسان، جمعیت خیریه حکمت شاخه حضرموت، انجمن خیر اندیشی و بهداشت حقوق‌بشر سازمان همبستگی برای یمن جدید، اکادمیستهای صلح و حقوق‌بشر هیأت ملی برای دفاع از حقوق و آزادیها مرکز حقوق‌بشر
 
مراکش ـ مراکش تجمع ملی برای اصلاح وپیشرفت درموریتانی سازمان (تلاش) برای موریتانی- شعبه اسپانیا مرکز دفاع از حقوق‌بشر -لبنان اتحادیه سراسری کارگران فسطینی