تاکید سناتور تام‌کاتن بر ادامه و تشدید تحریمها علیه رژیم ایران

سناتور تام کاتن طی مقاله یی در وال استریت ژورنال با عنوان «در حالی که مذاکرات هسته یی (با رژیم) ایران به درازا می کشد، کنگره باید اقدام کند»، می نویسد: «دو الزام ضروری عبارتند از: تأیید هرگونه توافقی توسط کنگره و تحریم های جدید در صورت شکست مذاکرات».

سناتور کاتن با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا و کشورهای پنج به علاوة یک در مذاکرات با رژیم آخوندی، می نویسد: «برای پایان دادن به این مماشات، کمیتة بانکی سنا روز پنجشنبه لایحه یی را تصویب کرد که در صورت شکست مذاکرات، تحریم های جدیدی را علیه (رژیم) ایران اعمال خواهد کرد. این لایحه... هم چنین به تأیید هرگونه توافق هسته یی از سوی کنگره فرا می خواند.

سناتور تام کاتن، تأکید کرد: «کنگره می بایست، آمریکا را در مقابل یک توافق بد، یعنی هر چیزی کم تر از خلع سلاح هسته یی کامل (رژیم) ایران، حفاظت کند».
وی افزود: «باصطلاح شریک مذاکرة ما، یعنی (رژیم) ایران، یک بازیگر معقول و مسالمت آمیز نیست؛ بلکه یک استبداد افراطی اسلامی است».
سناتور کاتن با اشاره به نمونه هایی از اَعمال تروریستی رژیم از جمله انفجار در سفارت آمریکا در بیروت و بمب گذاری در برج خوبر عربستان و هم چنین مداخلات تروریستی رژیم در عراق و افغانستان، اضافه کرد: « رژیم ایران به گفتة وزارت خارجة اوباما، بدترین حکومت حامی تروریسم در دنیا است.. ماهیت (رژیم) ایران کشتن آمریکایی ها، صدور تروریسم، بی ثَـبات کردن خاورمیانه و ترویج افراطی گری اسلامی در سراسر جهان است.