جواد لاریجانی: مذاکرات ژنو بدتر از جهنم است

جواد لاریجانی، تئوریسین شکنجه و اعدام در دستگاه قضایی رژیم ، مذاکرات ژنو را بدتر از جهنم توصیف کرد و پیشبینی کرد مذاکرات اتمی در موعد 10تیر به نتیجه نمیرسد.

وی در عین حال نیاز رژیم به رفع تحریمها را تا آنجا دانست که حاضر است با شیطان در جهنم مذاکره کند.
تلویزیون رژیم:‌

لاریجانی: من به شوخی در مورد یکی از دیپلوماتهای کشورمون گفتم که این همیشه تیر اول رو ول میکنه هر جا خورد دورش رو خط میکشه میگه هدف ما همین جا بود  این نوع هدف گذاری خیلی بده...
بنظرم چشمانداز من این هست که تحریمها آویزون میمانه در بخشهای بسیار وسیعش اما درآمد نفتی ما رو یک درصدی چیزی حدود 60 درصدش رو می گذارند بیاد به جوری که احساس کنیم ما یک اکسیژنی به صنایع مون به بودجه مون داده شده و بعد از اونطرف اون سقفی که برای فعالیتهای ما می گذارند بهشدت دوام بدهند...
... پیشبینی من این هست که یک قدم بعدی ما تیر ماه نخواهد بود و ما باید مثلاً در مهر یا آبان منتظر یک نتیجهیی باشیم...
مجری: شما پیش از این گفته بودید که اگر منافع ملی اقتضا بکنه حاضرید با شیطان در جهنم یا دوزخ مذاکره کنید فکر میکنید ژنو همون جهنمی است که صحبتش رو کردید؟
لاریجانی: بدتر از جهنمه... ابهام شبیه پرانتزهایی است که آقای ظریف میگند اگر ما دیدیم تعداد چیزهایی که به توافق میرسیم کمه و ممکنه مذاکرات شکست بخوره شروع میکنیم یک لغتهایی توش بگذاریم که هر دو مون حال کنیم به تفسیر خودمون منتهی این جا یکطرف داره حال میکنه یعنی از این ابهامات به محضی که جلسه تمام میشود آمریکایی ها سریع نظر خودشان را میدهند و ما چون ساکت میشیم، تقریبا همان نظر میشه نظر رسمی که این چیز خیلی بدی است.
۲۶ خرداد ۹۴