علی نجاتی: اقرار عقرب زهر خورده

می گویند عقرب هم از آب می ترسد و هم از آتش وهنگامی که در محاصره قرار می گیرد و راه گریز ندارد، خودش به خودش نیش می زند و می میرد.

شیوه زهرخوردن دوساله سیدعلی خامنه ای از شروع معامله اش با «شیطان بزرگ»، ازطریق یکی از «محترمین منطقه» نیز به نوعی سرنوشت عقربی را تداعی کند که تنگنای محاصره زهرخورده یا ناگزیر شده به خودش نیش زهر آگین بزند. با این تفاوت که عقرب بیچاره اینقدر شهامت دارد که وقتی راه فرار را بسته می بیند به یکباره کار را تمام می کند ولی این خلیفه درمانده ارتجاع و فاشیسم دینی زهر را با اعمال شاقه خورده و شاید تصمیم گرفته باشد که در شعله های آتش بمیرد تا این که شهامت خودکشی و ترک قدرت را داشته باشد.
آخر خامنه ای بعد از سکوتی طولانی ومعنی دار در مورد توافق اتمی، درنمایش آخوندی به مناسبت عید فطر حرفهایی زد که رسانه های خارجی آن را در دوکلمه خلاصه کردند: «آری به توافق اتمی، نه به گرم شدن روابط با غرب». مقاومت ایران نیز اعلام کرد: تاکید خامنه ای بر صدور تروریسم و بنیادگرایی، سرپوش گذاشتن بر عقب نشینی اتمی».
خامنه ای به صراحت بعد از چوب لای چرخ گذاشتن نفس گیر، ناگزیر شد درمقابل باند رقیب کوتاه آمده و جرعه زهر را رسما قبول کند و بگوید: «نکته اول تشکر از دست اندرکاران این مذاکرات طولانی و نفس‌گیر، است رئیس جمهور محترم، هیئت مذاکره کننده بالخصوص که حقیقتا زحمت کشیدند»
کمی هم برای به دست آوردن دل دلواپسان رم کرده، دبه در آورد و شک و تردید القا کرد، ولی آخرش اضافه کرد که «برای تصویب این متن یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد، انشاالله».
اما هم چنان که اقتضای طبیعت عقرب عمامه دار است، برای جان دادن به کالبد فاشیسم دینی که قلب رأکتور آب سنگین آن را بیرون کشیده اند، نیش های زهر آگین خود را متوجه خلقهای منطقه کرد و گفت: «نکته بعدی این است که چه این متن تصویب شود چه نشود از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید».
که ترجمه واقعی آن یعنی صدور تروریسم وفرقه گرایی و بحران و بمب گذاری و امثال پاسدار قاسم سلیمیانی به عراق و سوریه و یمن ولبنان تا به قول کارگزاران ولی فقیه در مجلس آخوندی با انفجار هر بمب در خیابانهای بغداد و بیروت یک تا چند ماه برعمر حکومت آخوندی افزوده شود.
مسخره تراز همه این بازیها، اینکه سیدعلی روضه خوان که یک شبه در خمره خبرگان از روضه خوانی به آیت اللهی رسیده است، برای توجیه جرعه زهر اتمی، که خواه و ناخواه برای خلیفه ارتجاع و تروریسم مرگبار است، مدعی شد که توافق تحمیلی به رژیم همان فتوایی است که خودش درمورد حرام بودن بمب صادر کرده بود!
اما عقرب زهر خورده در محاصره آب و آتش، به خصوص وقتی که رسما اعتراف می کند، هر بازی هم که در بیاورد، مرگ محتومش اگر دیر و زود داشته باشد، ولی سوخت و سوز ندارد.