گردهمایی های سه روزه مقاومت سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی: سرنگونی رژیم آخوندی ضرورت پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه

سخنرانی‌های سمینار شخصیت‌های عربی و بین‌المللی

پائولو کازاکا
 با تشکر فراوان از مقاومت ایران، همواره مایه مسرت فوق العاده برای من است که در کنار دوستان عزیز عرب باشم. اولین بار که به دنیای عرب پا گذاشتم در واقع میهمان سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف(عراق) بودم. به سرعت باید میفهمیدم که چه وقایعی رخ میداد. بعضاً سرعت فراگیری بسیار حیاتی است چرا که به نظرم جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، در ۲۰۰۷، یعنی سالها بعد از اینکه آن اقدامات شرورانه انجام شده بود، فکر کنم بالاخره فهمید چه چیزی در حال وقوع بود. او بالاخره فهمید که راه را به روی اشغال پنهان عراق باز کرد، که در واقع تیتر کتابی است که در ۲۰۰۸ منتشر کردم. در این اشغال هرگز فراموش نخواهم کرد اولین ملاقاتی که با یک شیخ عرب عراقی داشتم که او به من گفت بزرگترین نگرانی من این است که هر جا که نیروی قدس ایرانی وارد میشوند، مواد مخدر هم با آنها فرا میرسد. این یکی از بسیار مواردی است که هیچ کس در غرب فهم نمیکند.
این یک تهاجم است و من هرگز از واژه دخالت استفاده نکردهام. چه دخالتی؟ این یک تهاجم است. در عراق، سوریه، لبنان یا یمن. این چیست؟ اینها نیروهای سپاه پاسداران هستند با شبهنظامیانی که از کشورهای دیگر استخدام میکنند.
اما ما باید متحد بمانیم و روی این موضوع به سختی کار کنیم. باید درک کنیم که اطلاعات بسیار حیاتی است. افراد نمیفهند و فکر میکنند نیروهای رژیم ایران دارند امروز با داعش میجنگند. این یک دروغ بزرگ است. آنها هرگز چنین کاری نمیکردند و آنها خودشان از اول خالق داعش بودند. این را باید درک کرد و در این جبهه هم کار کرد. با تشکر فراوان که گوش کردید و هرجا بتوانم کاری بکنم من آنجا خواهم بود.

جمال العواضی - رئیس مرکز ملی حقوق بشر یمن
قبلا برای حمایت مجاهدین خلق میآمدیم. الان میآییم که با آنها در مقاومت علیه رژیم ایران شرکت می کنیم، رژیمی که در همه مناطق ما همچون سرطانی از طریق سپاه پاسداران و عواملش گسترش یافته است. از این رو ما میخواهیم همراه با مقاومت ایران در ساختن یک مکانیسم بهتر برای مقاومت علیه این رژیم شرکت کنیم.

من معتقدم که این مکانیسم متبلور میشود در افشاگری موارد قانونشکنی این رژیم و مکانیسم کار آن که فرهنگ خشونت و بنیادگرایی و تروریسم را گسترش میدهد. ما یک نمونه بارز آن را طی هفته گذشته در یمن داریم. حوثیها دست به تغییر برنامههای تحصیلی در یمن زدهاند تا هرچه بیشتر به سمت بنیادگرایی و نفرت و حذف دیگران و عدم بردباری بهپیش برود. این برنامهها هم اکنون دارد نسل جدیدی از بنیادگرایان و تروریستها را در منطقه ما آماده میکند. در نتیجه این یکی از راههایی است که رژیم ایران هم اکنون در یمن در پیش گرفته و آن را صادر میکند. وقتی صحبت از ماده قانون اساسی رژیم ایران که به صدور انقلاب فرامیخواند، میکنیم، ما از صدور تروریسم صحبت میکنیم. این چه نوع انقلابی است که رژیم ایران به کشورهای منطقه صادر می کند که چیزی جز تروریسم و بنیادگرایی نیست. داستان موصل کاملا برای همه شناخته شده است که چطور نه تنها از حضور گروههای بنیادگرا چشمپوشی شد، بلکه به آنها کمک مالی شد و برخی الزامات بقایشان تقویت شد تا اینکه اختلافات و جنگهای بیشتری در منطقه ایجاد کنند. آموزش و تربیت یک نسل آینده از بنیادگرایان. تروریسم فقط داعش نیست. تروریسم رژیم ایران است که از داعش حمایت می کند و با همان مکانیسم کار میکند. این رژیم سرنگون خواهد شد. فکر میکنم که در کنفرانس دیروز و امروز ما یک پیشرفت بسزایی را دیدیم و یک حمایت بسیار گسترده و زیاد از سراسر نقاط جهان را دیدیم. واقعیت این است که سال به سال میبینیم که این رژیم خیلی رنج میکشد از کسانی که با آن مخالف هستند. جهان این رژیم را طرد خواهد کرد. تاریخ آن را طرد خواهد کرد. این رژیم سرنگون خواهد شد انشاالله اما با تلاش بیشتر و مکانیسمهای فعالتر.

محمد الشیخلی – حقوقدان از عراق
منتهای افتخار و تقدیر و سپاس من است که در این جلسه پر ارزش و با حضور این برگزیدگان عالیقدر، شخصیتهای پشتیبان آزادی و عدالت در جهان شرکت میکنم. صریح بگویم، علاقه داشتم که گوش میدادم به بحثها و بررسیهایی که به هدف این جلسه بپردازد و به ما راههایی را برای محقق کردن این هدف باشکوه و عالی که خودش را در سرنگونی رژیم آخوندی نشان میدهد، ارائه دهد.

رژیمی که بر گرده مردم ایران و کشورهای عربی و خاورمیانه از سال ۱۹۷۹، نشسته است. یعنی از زمانی که به اصطلاح انقلاب خمینی آغاز شد و شعار صدور انقلاب خمینی را درکشورهای عربی سرداد و این اولین قانون شکنی بود که خمینی به آن دست زد وبه وسیله آن میثاقهای بینالمللی و عرفهای بینالمللی و متون و اسناد بینالمللی در ارتباط با ضرورت دخالت نکردن در امور دیگران را زیرپا گذاشت، اما خمینی این شعار را سر داد و این اولین تخلف بود.
ما به عنوان خلقهای عرب در سنگر حق قرارگرفتهایم و در کنار کسانی که از آزادی و از عدالت در این جهان دفاع میکنند ایستادهایم. ازجمله آنها بیشک سازمان مجاهدین خلق است که با آنها و بهطور مشخص با برادران و خواهران مجاهد خلق و ساکنان اشرف بودیم در عراق بودیم. و من افتخار میکنم که برای سالیان و دهه های طولانی وکیل برادران و خواهران در اشرف بودم.
بنابراین ما خواهان آن هستیم از این همین مکان وتأکید میکنیم که ما آویختهایم به اصول پاک و شرافتمندانه در کار بین کشورهای عربی و خلقهای عرب با مردم ایران و کشور نوین ایران که به خواست خداوند با رهبری برادران و خواهران در سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران فراخواهد رسید.
باید سر افعی در تهران قطع شود که همان رژیم پلید آخوندی است و پس از آن تمامی بازوهای خونریز که این رژیم آنها را در کشورهای عربی کاشته است. پایان خواهد یافت.

مصطفی عمّاره نویسنده وتحلیلگر مصری
در آغاز مایلم واقعیتی را توضیح بدهم که به آن کاملا معتقدم. هیچ دشمنی آنطور که رژیم ایران مدعی آن است بین رژیم ایران و اسرائیل وجود ندارد. چون این رژیم و اسرائیل با هم متحد هستند برای تقسیم منطقه عربی.

همه ما بخاطر میآوریم در زمان جنگ ایران و عراق داستان سقوط هواپیمای رژیم ایران که حامل سلاحهای اسرائیلی بود این یک رسوایی بزرگ بود که ثابت میکرد این رژیم به ملتهای عرب در جنگ با اسرائیل کمک نمیکند، بلکه علیه آنها توطئه میکند. در نتیجه مقابله با این طرح، نیاز به یک کار سیستماتیک و نه یک تلاش فردی دارد. وقتی که رژیم ایران سرگرم مشکلات داخلیاش شود، من فکر میکنم که این مسئله آن را تا اندازه زیادی در زمینه فعالیتهایش در خارج محدود میسازد. من هم با گفته نماینده پارلمان (بحرین) جمال بوحسن موافق هستم که بایستی یک کمیته عربی اسلامی برای مقابله با رژیم ایران تشکیل شود که شامل تعدادی از خبرنگاران و سیاستمداران و حقوقدانان باشد که وظیفهشان تدوین یک برنامه سیستماتیک برای رویارویی با این رژیم در آینده باشد. پیشنهاد میکنم که این کنفرانس در آغاز تشکیل یک کمیتهای را بپذیرد که متشکل شده باشد از آقایانی که از مقاومت ایران حمایت میکنند و در این کنفرانس و کنفرانسهای گذشته شرکت داشتهاند و این کمیته هستهیی است برای تشکیل کمیتهیی بزرگتر که هر کسی در کشورش تشکیل میدهد و شامل سیاستمداران، خبرنگاران و حقوقدانان میشود که طرحی را برای مقابله با رژیم ایران تدوین میکند. بعنوان مثال، کمیته حقوقی، تشکیل کمیتهیی را میدهد که مسئولیتش قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی است و همچنین شکایتهایی را به دادگاههای جنایی بین المللی علیه سردمداران رژیم ایران ارائه میدهد و این جنایتها مستند هستند.

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی کاخ سفید
سلام علیکم و تشکر فراوان. وقتی که در کاخ سفید کار میکردم فکر میکردم سه روش برای ساقط کردن رژیم ایران وجود دارد. از طریق زمین، دریا و هوا. بعد از اینکه کاخ سفید را ترک کردم چیزی در مورد اپوزیسیون ایران فرا گرفته و دیدگاههای من تغییر کردند. در جهتی تغییر کردند که تغییر رژیم از درون [کشور] باشد.

در این رابطه من به عراق رفته و با عراقیان دیدار کردم، با همه افراد، یعنی زنان و صدها تن از شیوخ عرب، و اسناد آنها را گرفته و به کنگره و قوه مقننه در دولت آمریکا برده، و تلاش کردم برخی از افکار آنها را عملی کنم.
بنابراین، با این اظهارات حرفهایم را به پایان میرسانم که من دیگر معتقد نیستم که باید عراق یا ایران را اشغال کرد. بلکه باید وارد حیطه تغییر رژیم از درون (کشور) شد.

دکتر کریم عبدیان - مدافع حقوق بشر از اهواز
بسیار متشکرم، بسیار متشکرم بابت این دعوت من یک عربی اصیل ایرانی هستم. یعنی عرب آهواز اما تا به همین امروز تدریس عربی در جمهوری اسلامی ممنوع است. من صدها پرونده حقوق بشری را دنبال میکنم. فعالان عربی در زندان هستند که جرمشان این است که مدارس عربی تأسیس کردها ند. مثل استاد و همکارم صالح القلاب که برخی از تجاربش را بازگو کرد، من هم تجربه ام را با خمینی و خاتمی بگویم. خمینی دروغگو بود. خامنه ای دروغگو بود بگذارید که من تجربه ام را بازگو کنم. من در دهه ۶۰ میلادی در زمان شاه فعالیتم را وقتی که دانشجو بودم در نیویورک در دانشگاه نیویورک شروع کردم،.

در آغاز دهه هفتاد میلادی پیش خمینی بصورت یک هیئت آمدیم و من در رهبری دانشجویان ایرانی در آمریکا بودم. صحبت از سرنگونی شاه بعنوان یک ضرورت تاریخی بود. بگذارید که یک ائتلاف علیه شاه تأسیس کنیم. اولین حرف ما این بود که ما یک سری خواسته داریم. ما آزادی میخواهیم و یک رژیم کثرت گرای دموکراتیک و من بعنوان یک عرب و همکارم از آذربایجان گفتیم که ما همچنین خواستار یک دولت غیر متمرکز در ایران هستیم. چونکه ایران از قومیت های مختلف تشکیل شده است. ما خواستار خودمختاری هستیم و تمام. من از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و به ایران رفتیم و به زندان افتادیم قبل از انقلاب از زندان بیرون آمدیم. به گفتگو با بازرگان و خمینی و غیره ادامه دادیم. همان حرفها را گفتند که بعد از سرنگونی رژیم شما شرکت کنید و ما به قم برمیگردیم. دوباره دروغ گفتند. یعنی که میخواهم بگویم که این دولت جمهوری اسلامی بر دروغ بنا شده است. در دهه ۸۰ میلادی (از ایران) خارج شدیم و تا امروز علیه جمهوری اسلامی میجنگیم. تاریخ امروز تکرار میشود و تکرار شده. امروز یک ضرورت تاریخی هست. همانطور که خانم مریم رجوی گفت سرنگونی رژیم. چرا و این مضمون و این پیام چیست؟ پیام این است: اولا همه جریانات سیاسی ایران معتقدند که این رژیم یک رژیم سرکوبگر و مرتجع عقبمانده است که علیه مردم میجنگد و هیچ اصلاح طلبی هم وجود ندارد. این رژیم در تمامیتش یک رژیم مرتجع است. این نکته اول. اما نکته دوم: یک باور و اقراری وجود دارد که ما خواستار یک آلترناتیو دموکراتیک هستیم همانگونه که خانم مریم رجوی دیروز در سخنانش گفت. یک آلترناتیو فراگیر. چونکه همانگونه که گفتم ایران تشکیل شده از قومیتهای زیاد. ما خواستار یک آلترناتیو دموکراتیک فراگیر هستیم و جدایی دین از دولت.

و انشاالله همانطور که برادرمان گفت انشاالله این پایان سرطان در منطقه است. چونکه تهدید جمهوری اسلامی است که تنها علیه مردم خودش تهدید نیست. بلکه امروز مردم سوریه و مردم عراق و مردم یمن همه توسط رژیم آخوندها اشغال شدهاند. بسیار متشکرم.

پیتر مورفی - رئیس کمیته استرالیایی های حامی دمکراسی در ایران
به عنوان افراد استرالیایی ما نگران احترام به قانون انساندوستانه بینالمللی و حقوق بشر، و مخالف با تروریسم هستیم. برای ما بسیار دلگرم کننده است که در اینجا در پاریس بسیاری از نمایندگان پارلمان علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران بصورت بسیار واضح صحبت میکنند، و ما در استرالیا برای چنین دیدگاه روشنی تلاش میکنیم. این باعث تعهد بسیار بهتری از سوی منابع مدنی یا نظامی استرالیایی خواهد شد تا از خواسته بزرگ صلح و دمکراسی در ایران و کل منطقه خاورمیانه حمایت کنیم.

جاسلین اسکات – نویسنده و استاد دانشگاه کمبریج استرالیا
جاسلین اسکات – به عنوان حامیان دمکراسی در ایران، ما معتقدیم که صلح، عدالت، حقیقت، آزادی، برابری و عشق آرزوها و خواستههای همه انسانها هستند، ما میدانیم که این موارد حق هر انسان و حق هر ایرانی است، چه در داخل یا خارج ایران. این حقوق از همه ایرانیان دریغ شده که علت آن، وجود یک رژیم سرکوبگر و تروریستی است. رژیمی که همه ایرانیان را در داخل و خارج کشور سرکوب کرده، باعث ایجاد تروریسم شده و در واقع یک رژیم تروریستی است. باید که در این مبارزه بزرگ که دههها ادامه داشته است به یکدیگر بپیوندیم، مبارزهیی که ما به آن پیوستیم، و از آن حمایت میکنیم و به عنوان حامیان استرالیایی دمکراسی در ایران معتقدیم همه افراد باید در این رابطه شرکت داشته باشند، تا همه انسانها در سراسر جهان بتوانند از این حقوق بهره مند شوند. آزادی، صلح، حقیقت، عدالت، برابری و عشق.