سخنرانی های شخصیت های برجسته سیاسی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

باب بلکمن- نماینده پارلمان انگلستان
همة ما اینجا گردهم آمده‌ایم تا آن روز بزرگ را نزدیک‌تر کنیم، روزی که ایران آزاد خواهد شد.

ما چه می‌خواهیم؟ چه موقع خواهان تحقق آن هستیم؟
من باب بلکمن عضو پارلمان انگلستان هستم و بارها در آن پارلمان در حمایت از ایران سخت گفته‌ام. بسیار خوشحالم که ما دوستان زیادی داریم که متولد ایرانند، اما در تبعید به‌سر می‌برند. من در انتظار روز بزرگی هستم که در آن دموکراسی و آزادی به ایران بازگردد،خانم‌ها و آقایان من افتخار معرفی افراد بسیار مهمی از سراسر جهان را دارم که برای ابراز حمایت از شما امروز به اینجا آمده‌اند. اولین میهمان برجسته سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر است.


سید احمد غزالی-نخست وزیر پیشین الجزایر
این گردهمایی مرا به یاد ۱۴ سال پیش انداخت. از ۱۴ سال پیش این افتخار را دارم که هر سال در این گردهمایی شرکت کنم. بعضی از شماها که قیافه‌تان برایم آشناست ۱۴ سال پیش هم اینجا بودید. تعداد شرکت‌کننده‌ها چقدر بود؟ 5 تا 6 هزار نفر. و هر سال من شاهد این بودم که تعداد شرکت‌کننده‌ها هر سال و هر سال و هر سال افزایش پیدا کرد و از سال ۲۰۱۵ رقم شما به صدهزار نفر رسید، صدهزار نفر!

سازمانهای زیادی را در جهان نمی‌شناسم که اینقدر پایگاه اجتماعی داشته باشند که توان بسیج صدهزار نفر در خارج از کشور و در میان تبعیدیان را داشته باشند. این مرا بیاد سال ۱۹۸۰ می‌اندازد. در آن سال مسعود رجوی میتینگهایی را در تهران برگزار می‌کرد که ۵۰۰۰۰۰ ایرانی را گرد هم می‌آورد.

در این ۲۰ سال چه راه طولانی‌ پیموده شد! عجب راه طولانی پیموده شد! چه مشکلاتی پشت سر گذاشته شد! و چه پیروزیها و موفقیتهایی که توسط مقاومت ایران بدست نیامد! ۲۰ سال پیش در غرب فقط برخی از افراد، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران را می‌شناختند. از آن به بعد تعداد فعالین و هواداران

اهداف مقاومت ایران افزایش یافت و امروز اکثریت بی‌چون و چرای پارلمانهای ۲۸ کشور اروپا و کانادا و ایالات متحده در طرف مقاومت ایران قرار دارند.
۲۰ سال پیش دولت آمریکا سازمان مجاهدین خلق را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده بود و خودشان می‌گفتند این اقدام برای مماشات با حکومت آخوندها صورت گرفته است. غربیها نتوانستند مانع تکرار اشتباه بزرگ دولت فرانسه و دولت انگلستان در سال ۱۹۳۹ شوند. آنها به مونیخ رفتند تا با هیتلر مماشات کنند. با دیکتاتورها مماشات نمی‌کنند؛ دلیلش هم این است که برای بدست آوردن صلح، دو قدرت غرب به بهای آبروباختگی رفته بودند صلح را بدست بیاورند. وقتی وینستون چرچیل به حکومت رسید و آلمان وارد جنگ با لهستان شد، وی گفت شما صلح را به بهای آبرویتان می‌خواستید، هم آبرویتان را از دست دادید، هم صلح را، و جنگ را بدست آوردید.

دوستان عزیز، این سازمان اولین قربانی تروریسم آخوندها بود. این بی‌عدالتی بزرگی بود که این سازمان را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دادند. من همراه صدها و صدها شخصیت سیاسی شاهد تلاشهای قابل ملاحظه‌ای بودیم که سازمان مجاهدین خلق ایران با حمایت حقوقدانان بین‌المللی و همه پارلمانترها به عمل آورد تا در نبرد حقوقی پیروز شود و در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ن سازمان را از لیست سازمانهای تروریستی خارج کنند.

و حالا در حالیکه ما گردهم آمده‌ایم، فقط یک حکومت کماکان سازمان مجاهدین خلق ایران را یک سازمان تروریستی تلقی می‌کند. این حکومت، حکومت تروریستی آخوندها است. بنابراین، صحبت از پیروزی بزرگی است؛ اما پیروزیی که منابع زیادی از این سازمان را صرف خود کرد؛ و این امر ناعادلانه‌ای بود برای سازمانی که اولین قربانی بود. ۱۲۰ هزار تن از فعالین سازمان مجاهدین خلق ایران توسط حکومت آخوندها قتل عام شدند. در سال ۱۹۸۸  فقط با یک فتوای خمینی، ۳۰ هزار زندانی سیاسی طی سه ماه قتل عام شدند.

باید توطئه سکوت به پایان برسد. زمان آن فرارسیده است که کسانی که مسئول کشتار ۱۲۰ هزار شهروند ایرانی طی سی سال و (کشتار) سی هزار نفر در سال ۱۹۸۸ بوده‌اند حساب پس بدهند.

و بالاخره آخرین پیروزی، آزادی ساکنان اشرف بود. ساکنان اشرف بین سالهای ۲۰۰۸و ۲۰۱۶ هر روز مورد تعرض قرار می‌گرفتند، با محاصره، با شکنجه، با حملات زرهیها به افرادی با دست خالی، افرادی که خلع سلاح شده بودند و صدها تن از آنها کشته شدند و تعدادی از ما دچار این نگرانی بودیم که آنها از بین بروند.
و حالا مسیر بدون پیچ و خمی در پیش داریم. حالا منابع سازمان مجاهدین خلق ایران آزاد شده‌اند. همانطور که خانم رجوی، خانم مریم رجوی گفت باید دست به تهاجم زد! تهاجم همان مسیری است که مستقیما راه خواهد برد به آزادسازی مردم ایران از چنگ دیکتاتوری حاکم. مسیر دشوار است ولی به آخر آن نزدیک شده‌ایم. نزدیک هستیم

بارونس ورما - عضو مجلس اعیان انگلستان
بسیار متشکرم برادران و خواهرانم. میدانم که روز خیلی طولانی برای همه ما بوده است اما هر یک از سخنرانی ها بسیار معنی دار بود برای مردم ایران و ما که اینجا هستیم و از مردم داخل ایران و شما که سالهای زیادی را در مبارزه برای حقوق بشر مردم ایران سپری کرده اید حمایت میکنیم
شما همه مصمم بوده اید و برای یازده سال که من آشنایی دارم با کار شما بعنوان یک عضو پارلمان، میخواهم از شما تشکر کنم. تشکر کنم از تک تک شما که زندگی خود را صرف این کردید که مطمئن شوید صداهایی که برخاک افتاده و افرادی که برای این حقوق در داخل ایران مبارزه میکنند فراموش نشده اند، آن زنان و کودکان و مردان، آنهایی که برادران و خواهران شما هستند، برادران و خواهران ما هستند.

ما اکنون به سمتی می رویم که امیدوارم سفری باشد مملو از الهام و آرزو برای هر نفر که در ایران است. امروز ما داریم امید میدهیم نه به آنها بلکه به خودمان زیرا ما بطور جمعی می بینیم زمانی که به هم می پیوندیم و جهان در طرف ما است ما میتوانیم تغییر ایجاد کنیم. شما ستون فقرات این کشف بشریت هستید.
 خانم رجوی رهبر درخشانی است که همه ما نیاز داشته ایم.

میخواهم از شما تشکر کنم بخاطر اینکه این فرصت را به من دادید تا با شما در این سفر همراه شوم. من همچنین میخواهم از جوانانی که امروز اینجا هستند تشکر کنم. انرژی جوانی که من احساس میکنم در این سالن است مبارزه با نسل بعدی ادامه خواهد یافت زیرا آنها به همان چیزی معتقد هستند که شما برای آن سخت جنگیده اید. و من میخواهم بفکر آنهایی باشم که برخاک افتاده اند و هزاران نفر که جان خود را از دست داده اند، و برای هر جانی که از دست رفته است. باید هزاران گل رز شکفته شده گذاشت که مطمئن شویم مبارزه ادامه دارد تا زمانی که نتیجه ای که همه میخواهیم را ببینیم.

بنابراین، برادران و خواهران من، بسیار متشکرم از اینکه در این برنامه من را با خودتان شریک کردید و امیدوارم با شما تا آخر باشم، بسیار متشکرم، متشکرم.

کاک باباشیخ حسینی – دبیرکل سازمان خه بات کردستان ایران
باسلام ودرود خدمت شما حضارگرامی با درود بر پیشمرگان قهرمان سازمان خه بات و مبارزان راه آزادی امسال نیز با عزمی راسخ تر از گذشته درگردهمایی باشکوه اول ژوئیه حضور بهم رساندیم تا بار دیگر پیام قاطع خود و عزم جزممان برای برچیدن حاکمیت نامشروع آخوندی را به حکام دیکتاتور تهران برسانیم.

سازمان خه بات کردستان بیش از ۳۶ سال بر تغییرناپذیر بودن رژیم آخوندی تاکیدکرده و سرنگونی این رژیم ارتجاعی را تنها راه رهایی مردم ایران میداند رژیمی که نه تنها موجب مشکلات متعدد و مصیبت برای مردم ایران شده بلکه عامل مشکلات درمنطقه و جهان و منبع اصلی تروریزم بین المللی و تنش و آشوب درمنطقه خاورمیانه و جهان میباشد بی شک نکات ذکرشده بخش اندکی از جنایت پیشگی رژیم ایران میباشد اما همین نکات باید موجب شود تا جامعه جهانی از مقاومت و مبارزه عادلانه مردم ایران علیه رژیم آخوندی پشتیبانی کنند و از جانب دیگر از هرگونه مماشات باآخوندها خودداری نمایند.


حضارگرامی
شکی نیست بقای این رژیم دیکتاوری عواقب وتبعات زیانبار بیشتری را به ایران وکشورهای منطقه بدنبال خواهد داشت سیاست مماشات با این رژیم بجز گستاخ تر نمودن سردمدارشان در ایجاد تنش و ویرانی چیز دیگری بدنبال نخواهد داشت پس برای کمک به مردم ایران و برای سرنگونی حاکمیت خون آشام در ایران از همکاری با آخوندها خودداری نموده و نیروهای آزادیخواه و مبارز را حمایت معنوی نمایید درود برمبارزان راه آزادی و پیشمرگان قهرمان ودرود بردوستان و قهرمانان درلیبرتی با تشکر.