گزارش رسانه ها از حمایت ژرارد دو پره از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

تلویزیون العربیه: در آستانه برگزاری گردهمایی سالانه مقاومت ایران، گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد.

پرونده نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران از توجهات جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خارج نمی‌شود و موضوع بسیار قابل توجهی برای آنهاست که ناشی از نقض‌های برنامه ریزی‌شده حقوق بشری این رژیم و حمایت آن از تروریسم است. ژرار دوپره رئیس گروه ایران آزاد در پارلمان اروپا در بیانیه‌یی اعلام کرد که ۲۶۵ عضو پارلمان اروپا طی یک بیانیة مشترک، نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرده‌اند.

ژرار دوپره گفت: ۲۶۵ نمایندة پارلمان اروپا از جمله چهار نایب‌رئیس پارلمان و ۲۳ تن از رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت‌ها، بیانیة مشترکی را امضا کرده‌اند و خواستار احترام به حقوق بشر در ایران شده‌اند.

دوستان ایران آزاد در اطلاعیةشان خواسته‌هایی مطرح کرده اند که بر جسته‌ترین آن نام‌گذاری سپاه پاسداران (رژیم) ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در لیست سیاه و اعمال شروطی علیه رژیم ایران است تا اعدام را متوقف کند و گام‌های مناسبی را در زمینه حقوق بشر بردارد.
ژرآرد دوپره تأکید کرد: از کشورهای عضو اتحادیة اروپا می‌خواهیم روابط با رژیم ایران را به توقف اعدام و پیشرفت در زمینة حقوق بشر مشروط کنند.

روزنامه عکاظ- عربستان: ۲۶۵ عضو پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در ایران، سرکوب اقلیت‌ها و زنان توسط رژیم آخوندی و حمایت آن از تروریسم در منطقه را محکوم کردند و به گنجاندن سپاه پاسداران در لیست سیاه بین‌المللی فراخوان دادند... آنها به بیانیة عفو بین الملل توجه دادند که اعلام کرده رژیم ایران به تنهایی، ۵۵ درصد اعدام‌های ثبت شده در دنیا در سال ۲۰۱۶ را انجام داده است.

رژیم ایران هم‌چنین دارای رتبة اول در اعدام زندانیانی است که هنگام دستگیری زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند. نمایندگان پارلمان اروپا هم‌چنین به محاکمه تمامی افرادی فراخواندند که در جنایت علیه بشریت نقش داشته‌اند. آنها هم‌چنین بر ضروریت مشروط‌کردن هرگونه توسعة روابط با رژیم ایران به بهبود روشن وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان و توقف اعدام‌ها تأکید کردند.

اینفوبائه – آرژانتین: گروهی متشکل از ۲۶۵ نمایندة پارلمان اروپا به رهبری ژرارد دوپره نمایندة این پارلمان از بلژیک روز دوشنبه در بروکسل سندی را به امضا رساندند که در آن نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کردند و به تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی فراخوان دادند...
نمایندگان پارلمان اروپا در این بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر و شورای حقوق بشر ملل متحد را به تشکیل یک کمیسیون تحقیق دربارة قتل عام ۶۷ فرا می‌خوانند و از دولت‌های اروپایی می‌خواهند روابط سیاسی و تجاری خود را به توقف اعدام‌ها و پیشرفت وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان در ایران مشروط کنند.