گردهمایی بزرگ اسلامی-عربی با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

شرکت کنندگان عربی و اسلامی در گردهماییی بزرگ اسلامی - عربی در پاریس باحضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت:‌

دکتر نصر حریری رئیس هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه

 دکتر نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه

جرج صبرا رئیس پیشین ائتلاف ملی سوریه عضو ارشد هیأت عالی مذاکرات بین المللی

هیثم مالح رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه

تغرید حٍجًلی وزیر فرهنگ و امور خانواده در دولت موقت پیشین سوریه

مًحی الدین بنانه وزیر آموزش و پرورش در دولت موقت پیشین سوریه

سید احمد غزالی نخست وزیر پیشین الجزایر

ولید عُساف وزیر پیشین کشاورزی و نماینده پارلمان فلسطین

جمال ابوالرب نماینده پارلمان فلسطین

عبدالسلام قنداح مدیرکل پارلمان فلسطین

محمد ظهراوی نماینده پارلمان اردن

قصی دْمیسی نماینده پارلمان اردن

محمد الحاج نماینده پیشین پارلمان اردن

انیسه بومدین اسلام شناس و حقوقدان(الجزایر)

دکترقاضی تیسیرتمیمی ( فلسطین )

انور مالک عضو پیشین هیأت جامعه عرب در سوریه نویسنده و روزنامه نگار

عبدالله خلف نماینده جریان المستقبل لبنان در فرانسه

اسماعیل خلف الله حقوقدان- الجزایر

داهو مسکین رئیس شورای امامان فرانسه

خلیل مرون مدیر مسجد اوری پاریس

عبدالوحود گورو مدیر موسسه النور در پاریس اسلام شناس از فرانسه

دومینیک لوفور نماینده مجلس ملی فرانسه رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک

--------------


سخنرانی نصر الحریری - رئیس هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه
سلام و درود خداوند بر شما خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران
خواهران و برادران گرامی و خواهران و برادران حاضر از همه کشورها ؛ اوقات شما بخیر
رمضان کریم و مبارک و عید شما مبارک باشد
در این روزهای مبارک رژیم آخوندی که لباس دین پوشیده است در حال حاضر نیروهایش را در درعا و در محله های اطراف دمشق و در حلب و در مناطق متعددی در عراق و یمن و سایر مناطق جمع کرده است.
این رژیم انهدام و خرابی و قتل را گسترش میدهد رژیمی که تجاوز و کشتار زیادی مرتکب میشود.
کشتار بعد از کشتاری دیگر؛ بمنظور پیشبرد طرحهای توسعه طلبانه و اشغالگرانه خودش انجام میدهد.
میخواهم اشاره کنم الان ما در یکی از سالنهایی که کمی قبل دیدیم نمایشگاهی که در آن شرکت کردیم و فکر کنم سایرین هم آنرا دیدند
این عکسهای سیاه و سفید از اجساد و قربانیان کودکان و زنان و سالمندان ؛ اینها عکس نیستند. اینها رقم و اعداد نیستند. اینها انسان بودند که مانند ما زندگی میکردند. آنها سعی داشتند که به ماه رمضان برسند. آنها اسم دارند. اسامی آنها موجود و زنده است. آنها پدر و مادر دارند.
رژیمی که توسط رژیم تهران حمایت میشود.منظور سیستم قتل اسد است تصمیم گرفت که بسادگی حق زندگی را از آنها بگیرد و علیه آنها بشکه های انفجاری استفاده کرد.
بشکه ها بعد از بشکه های دیگر پر از مواد انفجاری که بصورت کور و بی هدف پرتاب میشوند از هلی کوپترها و بر روی مناطق مسکونی فرود میایند. و به قتل میرسانند. هر چه را که میتواند و به هر چیزی که بخورد آسیب میرساند این افراد در استفاده از سلاحهای شیمایی کشته شده اند در خان شیخون و حلب و سایر مناطق دهها بشکه انفجاری که توسط رژیم اسد مورد استفاده قرار گرفتند رژیمی که مورد حمایت رژیم آخوندی است این گازهای سمی مورد استفاده قرار گرفته اند. و آنچه از انهدام و انفجار و قتل در سوریه بوجود آورد و نقض حقوق بشر که بیانگر جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
در آخرین دور گفتگوها.مانند سایر دوره های قبلی تمرکز هیات مٰذاکره بر روی رژیم خمینی و نقش تخریبی آن در منطقه بود.
ما در آنجا یادداشتی را ارایه دادیم در این یادداشت ما بر روی تعدادی حقیقت و مناطق متمرگز بودیم که در زیر خلاصه آنها را میگویم
اولا دخالت رژیم ایران در سوریه مانند سایر کشورهای منطقه یک دخالت غیرمشروع است .
استفاده از قتل و تخریب ؛ استفاده از همه انواع سلاحها علیه یک خلق بی سلاح فقط بخاطر اینکه در خواست آزادی و کرامت دارد . دقیقا میخواهد آنطور که همه کشورهای دنیا زندگی میکنند به سر ببرند و زندگی کنند.
امروز در کشور سوریه حداقل ۹۰ هزار نیروی مزدور از نیروهای سپاه پاسداران از ایران از حزب الله لبنان از حزب الله سوریه از فاطمیون و اسامی دیگر از مزدوران حضور دارند که با درهم و دینار به آنها پول داده میشود.
تعداد زیادی از جنایات و کشتار و تجاوزات وجود دارد، اثبات شده و موثق هستند. جنایاتی که توسط این شبه نظامیان انجام شده است.
امکان ندارد در آنجا امنیت و ثبات و صلح پایدار برقرار شود. نه فقط در سوریه بلکه در منطقه. و در کل جهان. مگر با از بین بردن این پروژه زشت رژیم ایران در منطقه و امکان ندارد در آنجا امنیت و ثبات برقرار شود .چرا که در آنجا شبه نظامیانی حضور دارند که در سوریه و سایر کشورها به اسم این پروژه آدمکشی میکنند.
امروزه و هر روزه مبارزه با تروریسم در صدر همه پرونده ها در دنیا است.
پرونده ای که باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.
مبارزه با تروریسم در راس اولویت های ملی انقلاب سوریه قرار دارد. این تروریسم در رژیم جنایتکار بشار اسد سمبلیزه میشود هم چنین در رژیم خمینی وهمه نیروهای شبه نظامی ومزدور وابسته به آن و نیز در سازمان تروریست وسیاه داعش ونیز سازمان القاعده وهمه نیروی وابسته به آنها مجسم میشود. ما تاریخ و گذشت زمان را گواه میگیریم و سخنرانی های این جلسه هم ضبط شده حرف ما این است که آن نیروها و گروه ها و اشخاص ویا کشورها و یا رؤسای جمهور و یا دولت هایی که در مبارزه با تروریسم جدی هستند امکان ندارد تا زمانی که عوامل ایجاد کننده تروریسم باقی است و در منطقه فساد به پا میکنند وتا زمانی که یک دولت سرکش که نام آن رژیم خمینی است در ایران حاکم است وبنام اختلاف فرقه ها کشتار میکند وشعار فرقهگرایی میدهد و با فرهنگ فرقهگرایی سخن میگوید و با ادعاهای فرقه گرایانه دست به کشتار میزند برای همگان روشن است که این خطی است که دریک مسیر معکوس (با جامعه) حرکت میکند . امکان ندارد این جریان نابود شود مگر اینکه عامل اصلی وقبل از همه رژیم آخوندی حاکم درایران و رژیم بشار اسد در دمشق و سایر رژیمهایی که همین عملکرد را دارند، نابود شوند. از همین رو و از همینجا خواهان قرار دادن سپاه پاسداران رژیم ایران، حزب الله لبنان، حزب الله عراق و همه شبه نظامیان و مزد بگیران رژیم آخوندی در کشورهای مختلف جهان، در لیست تروریستی هستیم علاوه بر آن خواهان گامهای عملی و اقدامات تعیین کننده در راستای زمان بندی مشخص برای مبارزه با تروریزم هستیم. همان اقداماتی که در رابطه با داعش و القاعده در کشورهای مختلف جهان باید انجام شود در غیر این صورت هرگونه سخن گفتن از مبارزه با تروریزم، سرابی بیش نیست.

در راستای همان نکات مشترکی که خانم مریم رجوی فرمودند، میخواهم هم صدا با شورای ملی مقاومت ایران، بر ضرورت اخراج همه شبه نظامیان وابسته و مزد بگیر رژیم آخوندی حاکم در تهران، از کشورهای جهان و منطقه، تأکید کنم. شبه‌نظامیانی که فعالیتهای گسترده ای در کشورهای مختلف و بخصوص در آفریقا دارند.

ثانیا مجددا خواستار اخراج رژیم ایران از سازمان تعاون اسلامی هستیم. همچنین باید میان ملتها و دولتهایی که نسبت به خطر این پروژه آگاهی دارند، اتحادی برقرار شود. اتحادی که باید دارای برنامه ها، دیدگاهها و اقدامات مشخص باشد، نه فقط از طریق تشکیل کمیته ها و هشدارهای پی در پی بلکه باید اقداماتی برای توقف گسترش آخوندها صورت بگیرد و آنها را در مرز خودشان نگه دارد و نقطه پایانی بر فعالیتهایش بگذارد.

هر کسی که فکر میکند که رژیم آخوندها، رژیمی قوی است، اشتباه میکند. درگیریهایی که قبل از دخالت روسیه در سوریه اتفاق افتاد بهترین گواه این حقیقت است. چرا که مشاهده کردیم و همچنان میبینیم که گله های وابسته به قاسم سلیمانی چگونه دارند شکست میخورند و مانند موش از مقابل قهرمانان ارتش آزاد سوریه، فرار میکنند. این برادران، یک ارتش کلاسیک و آموزش دیده نیستند. آنها پزشکان، مهندسان، معلمان و دانشجویانی هستند که بنا بر ضرورت دفاع از وطن و آبرو و کرامتشان، سلاح به دوش گرفته اند. اما در مقابل این جوانان، مزد بگیران وابسته به قاسم سلیمانی هستند که مانند موش فرار میکنند که همه شما هم این موضوع را در ادلب و جسر الشغور و در لشکر ۲۵ در درعا و همه مناطق سوریه مشاهده کردید. این رژیم یک رژیم ضعیف است که از سکوت بین المللی و نبود یک استراتژی روشن برای متوقف کردنش، سوء استفاده میکند. بنابر این شروع به گسترش میکند اما هنگامی که در برابرش یک اراده قوی از طرف جهان آزاد قرار بگیرد همه چیز عوض میشود. این ساده ترین راه برای توقف این رژیم است.

صحبتم را خلاصه میکنم، با وجود رژیم آخوندی، هیچ آینده ای برای دمکراسی و آزادی و کرامت وجود ندارد، هیچ امنیتی برای بچه هایمان وجود ندارد، هیچ حرمتی برای مقدساتمان و هیچ ارزشی برای زنانمان و نوامیسمان وجود ندارد. بنابراین باید ناقوسهای خطر را به صدا دربیاوریم. باید در یک تلاش دسته جمعی و خالصانه برای ریشه کنی این سرطانی که امنیت، ثبات و خون خانواده هایمان را تهدید میکند، اقدام کنیم. مجدد از برادران در مقاومت ایران بسیار تشکر میکنم. هزاران تبریک ماه رمضان بر شما و مردمتان و خانواده یتان و دوستدارانتان. السلام عیکم و رحمة الله و برکاته

سخنرانی جرج صبرا – معاون هماهنگ کننده هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
سلام بر همه شما، عصر همگی بخیر، خانم رئیس‌جمهور، حضار گرامی، رمضان بر همه مبارک باد.
امیدواریم که رمضان برای همه مردممان و سرزمینهایمان در آینده هم مبارک باشد تا سرزمینهایمان از دست مستبدین آزاد شود و هم‌وطنانمان از قتل روزانه نجات پیدا کنند و خداوند بر هر کاری تواناست.

صحبت از رژیم آخوندی در تهران درست نیست مگر این‌که بطور خاص به انقلاب ایران بپردازیم و آن را بررسی کنیم، این انقلاب در گذشته زیبا و تابناک بود، انقلابی که برای ما در خاورمیانه و کشورهای عرب امید به بارآورد، امید به اینکه سرنگونی مستبدان. امکان پذیر است. منظره صدها هزار جوان ایرانی در خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ به جوانان عرب الهام بخشید که حتی با دستان خالی هم می‌توان حکومتهای تا دندان مسلح و سراپا کینه را سرنگون کرد. زمانی که رژیم شاه سرنگون شد کمی احساس پیروزی کردیم ولی متاسفانه این احساس زیاد طول نکشید چرا که عمامه‌های سیاه و سفید جای کلاه نظامی را گرفت و چه فرقی بین ظالمانی است که لباس نظامی می‌پوشند و کلاه نظامی می‌گذارند وبین ظالمانی که عبا می‌پوشند و بر سرشان عمامه می‌گذارند.

انقلاب ایران به سرقت رفت و از دست جوانانش گرفته شد از دست جوانان سازمان مجاهدین خلق ایران و بقیه سازمانهایی که بر میراث دکتر مصدق بنا شده بود، و آخوندها و اعوان و انصارشان و کسانی که دست‌بوسی را خوب یاد گرفته اند، انقلاب را گرفته و بردند.

متاسفانه مردم ایران و جوانان ایرانی اولین قربانیان ضد انقلاب بودند چرا که رژیم آخوندی انقلاب را به سرقت برد و آن را در تهران تبدیل به ضد انقلابی برای مقابله با اولا ایرانیان و ثانیا مردم منطقه کرد. طولی نکشید که آن جنگ 8ساله را با عراق راه انداختند که همه تاب و توان دو کشور را به باد داد. بعد از آن طبق روش های فرقه‌ ای، نهادهای خودشان را شکل دادند وبرهمه مخالفان تاختند و زیر شعار صدور انقلاب تروریسم را صادر کردند چراکه ضد انقلاب چیزی جز تولید خود را که همان تروریسم و استبداد و سرکوب است صادر نمی‌کند. سپس گروههای فرقه‌گرا شروع به گسترش در کشورهای عربی کرد و متاسفانه الان شاهدیم که این رژیم درگیریها را دامن می‌زند درگیریهایی که ما نیازی به آن نداریم درگیریهای دو طرفه ایرانی و عربی یا بین شیعه و سنی، همه می‌دانیم که این درگیریها تا چه حد می‌تواند ادامه داشته باشد و در روی نقشه تا کدام مناطق جغرافیایی در قاره‌های جهان گسترش یابد.

متاسفانه جهان چشم خود را بسته است بطور خاص سیاست اوباما را مثال می‌زنم که آخوندها را برای دست‌ درازی در منطقه بیشتر و بیشتر تشویق کرد و ما در سوریه اولین قربانیان آن بودیم. در سالهای قبل از انقلاب سوریه و قبل از ۲۰۱۱ گسترش دخالتهای رژیم ایران را می‌دیدیم که رژیم اسد در را برای آن باز کرده بود ولی بعد از انقلاب اولین خون ریخته شده به دست اندیشه مذهبی فرقه‌گرا خون سوریها بود و امروز طوری صحبت می‌کنند که با عقل جور در نمی‌آید و وزیر دفاع رژیم ایران می‌گوید که در عراق هیچ عربی وجود ندارد و اعراب باید به صحرا برگردند. دوران، دوران آخوندهاست وحاکم بغداد یعنی مالکی می‌تواند که آن کار را با مقاومین قهرمان اشرف و لیبرتی جلوی چشم جهانیان و زیر حفاظت سازمان ملل انجام دهد و ما می‌بینیم که همکاری با رژیمهای مستبد آنها را به این نقطه رسانده است که در اوج تکبرهمه جهان را به چالش می‌کشند ـ چطور می‌شود فهمید که چه چیز در ریاض اتفاق افتاده . در ریاض یک کنفرانس آمریکایی – عربی- اسلامی- بین‌المللی برگزار شد که برای مقابله با توسعه طلبی رژیم ایران در منطقه بود در نتیجه جهان الآن فهمیده است که خطرات واقعی و جدی از طرف این رژیم وجود دارد که از مرزهای ایران و منطقه فراتر رفته است.

بدون شک، رژیم آخوندی و شبه‌نظامیان فرقه‌گرایی که آنان را تولید کرده و حمایت می‌کند و به منطقه اعزام می‌کند روی دیگر داعش و حکومتی است که به اسم اسلام بنا نهاده شده و اینها دو روی یک سکه هستند و اساس آنها بر کینه و خشم و فرقه‌گرایی و برگرداندن بشریت به گذشته و قرون وسطی است.

من کاملاً صحبت همکارانم را تایید می‌کنم که گفتند نابود کردن داعش و تروریسم سیاه عملی نخواهد بود تا زمانی که انواع دیگر تروریسم وجود دارد. هیچ فرقی بین تروریسم با پرچم سیاه و تروریسم با پرچم زرد وجود ندارد. تا زمانی که خطر یکی است و از ایران و ایرانی‌ها و از منطقه و مردم منطقه و ما سوریها فراتر می‌رود، بنظر من تازمانی که تروریسم خطری برای همه است، همه جهانیان باید امروز این خطر را از ریشه برکنند و نه فقط نهادها و سازمانها و خودروها و امکانات نظامی‌اش را بلکه اندیشه و محل رشد و نمو سیاسی و اجتماعی و فکری این تروریسم را باید ریشه‌کن کرد.

بخاطر این میهمانی زیبا در ماه رمضان از مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت تشکر می‌کنیم. این مقاومت آموزگار حقیقی مقاومت طولانی مدت علیه رژیمی در منتهای ظلم و استبداد است. با امید به پیروزی، به شما درود می‌فرستیم، پیروزی ایرانیان بر رژیم ولایت فقیه که پیروزی همه ما بر همه مستبدان در خاورمیانه و جهان خواهد بود. با تشکر.

سخنرانی دکتر نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
خواهران وبرادرانم در جنبش مقاومت ایران
خواهران وبرادران شرکت کننده در این جلسه. این جلسه در ماه رحمت برگزار میشود و رحمت در کشور من ممنوع است. همان رحمتی که با عشقی که با رسالت اسلام در درون ما شکل گرفت ما برای آن در تلاش هستیم. اما آمدند کسانیکه این صفا وصمیمت را آلوده کنند. آمدند کسانیکه به اسم اسلام گفتند بنیادگرایی حق ما است با نام این شعارها و با نام ولایت فقیه این حق ما است که هرکاری میخواهیم بکنیم.

من در این جلسه با شما دیدار کردم ما با شما در یک سنگر هستیم. درد ما و درد شما در ایران مشترک است . همین درد امروز درکشورم ادامه دارد. آری اگر پشتیبانی ولایت فقیه از این رژیم آدمکش نبود، منبع تروریسم در کشورما امکان نداشت ادامه یابد. همه عملکردهای نیروهای مزدوری که توسط نظام ولایت فقیه استخدام شده اند، واقعا جنایت جنگی است.

این ضروری است که همه ما در یک صف به کمک مقاومت ایران بپردازیم تا این رژیم فاشیستی وآدمکش سرنگون شود.این کار مشکلی نیست همه میدانند سرچشمه تروریسم گروه هایی هستند که کارشان ایجاد خوف وترس وکشتار است. نیروهای اسد و پاسداران رژیم ایران و مزدورانی که آنها را از لبنان وعراق و افغانستان و پاکستان آورده است روزانه در قتل وکشتار و نابود کردن مردم ما شرکت دارند. اما جهان فقط تماشاچی است. آیا این چیزی غیر از بنیاد گرایی است ؟ جهان که تماشاچی است وهیچ کاری نمیکند واین بنیادگرایی و آدمکشی است که ادامه مییابد و از هیچ کسی نمیگذرد. میگویند تروریسم داعش ونصرة والقاعده است ولی من میگویم که آن کس که به داعش والقاعده تروریسم را آموزش داد رژیم آخوندی است. اگر نیازی به دلیل داشتید دلایل بزرگی در دست داریم. آنکس که مانع این است که ما علنا به رژیم آدمکش ودیکتاتور در جهان نه بگوئیم همان تروریسم است وبالادست همه آنها رژیم ایران است. این رژیم نه تنها باید از سازمان کنفرانس اسلامی بلکه از همه سازمانهای جهانی و در راس همه سازمان ملل اخراج شود . اصلا نباید در هیچ کجا از این رژیم استقبال به عمل بیاید.

ثانیا میگوئیم بله هرآنکس که در کشتار وتروریسم شرکت میکند، نیروهایی است که توسط رژیم ایران درهمه کشورها از عراق ویمن گرفته تا سوریه وچه بسا فردا در جاهای دیگر از آنها استفاده میکند . همه این تروریستها در سپاه پاسداران سمبلیزه میشوند. آن چه کسی است که همه را بسیج میکند امام جماعت را در مسجدش وپارلمانتر را در پارلمانش واستاد دانشگاه را در دانشگاه. به وضوح باید گفت سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی مثل بقیه در قتل وکشتار ملت ها دست دارد. موضوع فقط کشتار نیست بلکه امروز همه دارند از کوره های آدم‌سوزی که در دوران نازیها ساخته شده بود، امروز باپشتیبانی رژیم ایران یک کوره آدم سوزی در کنار زندان صیدنایا ساخته است که پیکرهای برادران وفرزندان ما را که در زندان صیدنایا کشتار میکند بعد از لورفتن آن در این کوره ها میسوزاند.
خواهران وبرادران

در ماه طاعت وآمرزش گناهان همه امید ما این است که بکمک مردم ایران وسوریه برای سرنگونی دیکتاتوری اسد تلاش کنیم این کار بدون ساقط کردن رژیم آخوندی امکان ندارد.

ما درکنفرانس آستانه بودیم ما حضور نماینده رژیم ایران دراین کنفرانس را نپذیرفتیم. همین حرف را برادران ما در ژنو گفتند ماهمواره این را خواهیم گفت. یک رژیم آدمکش که عمامه برسرش گذاشته حق ندارد به نمایندگی از طرف مردم سخن بگوید. این رژیم باید مورد حسابرسی قرار بگیرد باید به دادگاه جنایات جنگی مربوط به اشرف و لیبرتی احاله شود. من به شما به این خاطر که امسال در امنیت وسلامتی هستید، تبریک میگویم . امیدواریم که مردم ایران وسوریه سال آینده بدون رژیم آخوندی که همواره صادر کننده تروریسم است، در امن وامان باشند.
باتشکر از شما خدا روزه های شما را قبول کند.
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته