سناتورمک کین: موشکهای شبه نظامیان حوثی توسط رژیم ایران تأمین شده است

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا روز پنجشنبه ۲۲ مهر طی بیانیه یی از واکنش نیروی دریایی آمریکا به موشک‌های پرتاب‌شده در خلیج عدن تقدیر کرد و اعلام کرد موشک‌های حوثیها توسط رژیم ایران تأمین شده است.

در این بیانیه آمده است: «اگر توانایی‌های پرسنل ناوشکن یو اس اس میسون در دفاع از کشتی و کسانی که در آن نزدیکی دریانوردی می‌کردند، نبود، ممکن بود موشک‌های حوثی‌ها که احتمالا از طرف رژیم ایران ارسال شده، به صدها ملوان آمریکایی آسیب برساند و یا حتی اتفاق بدتری بیافتد».
بامداد ۲۲ مهرماه، ناو «نیتز» ارتش آمریکا در واکنش به دو بار پرتاب موشک از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سوی ناوشکن «میسون»، حداقل پنج موشک کروز شلیک کرد. این موشکها حداقل سه مرکز راداری سیار در منطقه حوثی‌ها را «از کار انداخته است».
پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، تاکید کرده کشورش به دنبال ورود یا درگیرشدن در جنگ یمن نیست و حملات بامداد پنج‌شنبه برای حفاظت از آمریکایی‌ها صورت گرفته‌است.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت به نظر می‌رسد موشک‌های پرتاب‌شده از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها، از نوع سی-۸۰۲ ضدکشتی باشند.
موشک‌های سی-۸۰۲ توسط یک آکادمی نظامی در چین ساخته شده‌اند. گفته می‌شود موشک‌های ساخت رژیم ایران به نام «نور» مونتاژ موشکهای سی-۸۰۲ هستند.