نیویورک‌تایمز: آخوند روحانی در برابر رسوایی حقوق های نجومی قرار می گیرد

روزنامه نیویورک تایمز با عنوان ”آخوند روحانی در برابر رسوایی حقوق های نجومی قرار می گیرد” نوشت: «روحانی در سال ۲۰۱۳ با وعده پایان دادن به فساد دولتی و بهبود وضع اقتصاد از طریق تکمیل توافق هسته‌ای و پایان دادن به تحریم‌ها سر کار آمد، اما هم‌اکنون، اقتصاد همچنان رو به افول باقی مانده است. روحانی … هم‌اکنون با افشا شدن حقوق‌های نجومی مدیران دولتی، خود را شکننده می‌بیند.

به نوشته نیویورک تایمز، از میان آن‌هایی که در این رسوایی دخیل هستند می‌توان به برادر اسحاق جهانگیری معاون آخوند روحانی اشاره کرد. ده‌ها نفر از آن‌ها مدیرانی هستند که در بخش خدمات درمانی، انرژی، بیمه و بانکداری کار می‌کنند و برخی دیگر نیز درآمد خود را از خزانه دولتی دریافت می‌کنند.
نیویورک‌تایمز افزود: «جهانگیری و حسین فریدون برادر روحانی به دلیل گماردن اقوام و دوستان خود در پست‌های بالای اجرایی، به پارتی بازی و رفیق‌بازی متهم هستند. برادر روحانی متهم شده است که علی صدیقی یکی از دوستان خود را به عنوان مدیر بانک رفاه منصوب کرده است».
به نوشته نیویورک تایمز جهانگیری، که خود هدایت تحقیقات در زمینه رسوایی مربوط به فیش‌های حقوقی مدیران دولتی را برعهده دارد، خود نیز معادل ۲۰۰ هزار دلار از یک شرکت سیمان‌سازی دولتی رشوه دریافت کرده است.
نیویورک تایمز ۲۸ تیر ۹۵