فاجعه بیکاری در ایران: بیکاری جوانان به ۳۰ درصد رسیده

مرکز آمار  رژیم آخوندی طی گزارشی اعتراف کرد، نرخ بیکاری ۲۱ استان دو رقمی شده و وضعیت سه استان بحرانی است و نرخ بیکاری جوانان به نرخ کم سابقه ۳۰ درصد رسیده است.

بنا به این گزارش، زمستان سال ۹۴ نرخ بیکاری در کل کشور11 و هشت دهم درصد گزارش شد که نسبت به زمستان سال ۹۳ سه دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش ۳ استان در شرایط بحرانی قرار داشته و نرخ بیکاری بالای ۲۱ درصد است. از جمله استان کرمانشاه با نرخ بیکاری ۲۳ و یک دهم درصد، کهگیلویه و بویراحمد با نرخ بیکاری ۲۲ و ۹ دهم درصد و کردستان با ۲۱ و دو دهم درصد در لیست استان‌های رده اول تا سوم دارای بیشترین نرخ بیکاری هستند.
به اعتراف مرکز آمار، استان یزد که طی دوره سالهای گذشته همواره نرخ بیکاری تک‌رقمی داشته، نرخ بیکاری در سال گذشته به ۱۲ و سه دهم درصد رسید که نشان می دهد بیکاری بیش از ۳ درصد رشد داشته است.
براساس گزارش مرکز آمار، بالاترین نرخ بیکاری برای رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال در زمستان سال ۹۴ یعنی رقم بحرانی ۳۰ درصد به ثبت رسیده که در نوع خود کم سابقه تلقی می‌شود. پس از آن رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال نرخ بیکاری ۲۲ و دو دهم درصدی را ثبت کرده است. همچنین پایین‌ترین نرخ اشتغال در این مدت مربوط به رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال و پس از آن مربوط به رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال است.
خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس - ۲۸ خرداد ۹۵