شکنجه و زجرکش کردن زندانی سیاسی افشین سهراب زاده توسط شکنجه گران خامنه ای

دژخیمان خامنه ای در زندان میناب فشار و شکنجه های خود را برای زجر کش کردن زندانی سیاسی افشین سهراب زاده تشدید کرده اند.

بنا به گزارشهای منتشر شده روز دوشنبه ۱۷ خرداد دژخیم صالح بارزی از شکنجه گران زندان میناب و رئیس حفاظت این زندان، زندانی سیاسی افشین سهراب زاده را که به بیماری سرطان مبتلا است و در زندان میناب در تبعید به سر می برد، به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و او را مجبور کرده است از این به بعد کف زمین در راهرو بخوابد.
این شکنجه گر، زندانیان را تهدید کرده است که اگر فردی تخت خود را برای استراحت در اختیار این زندانی بیمار قرار بدهد با او برخورد خواهد کرد.
افشین سهراب در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و در یک دادگاه دو دقیقه‌ای به اتهام همکاری با احزاب اپوزیسیون کردستان به ۲۵ سال حبس در تبعید محکوم شد که این حکم در دیوان عالی رژیم نیز تأیید شده است.
بیشتر بخوانید
دژخیمان خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۹۵ زندانی سیاسی افشین سهراب‌زاده را که به‌دلیل وخامت حالش به‌طور اورژانس به بیمارستان منتقل کرده بودند، عصر روز سه‌شنبه به‌رغم مخالفت پزشکان، بدون درمان او را به زندان بازگرداندند.

پزشکان بیمارستان به‌دلیل وخامت حال افشین قصد بستری کردن وی را داشتند. اما با مخالفت مأموران جنایتکار زندان میناب به‌دلیل ماهیت پرونده‌اش روبه‌رو شدند، پزشکان اعلام کردند مسئولیت عواقب بازگشت این زندانی بیمار به زندان با کسانی است که از بستری شدن او ممانعت کردند.

این زندانی سیاسی، سه‌شنبه شب ۲۸ اردیبهشت ماه نیز در پی وخامت حالش و بالا‌ آوردن خون، بیهوش و به‌صورت اورژانس به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد ولی پس از گذشت چند ساعت، دژخیمان او را به‌حالت بیهوش به زندان بازگرداندند. که این بیهوشی ۱۷ ساعت به طول انجامید.

هم بندان او هشدار داده بودند وضعیت افشین سهراب‌زاده بسیار وخیم است و این روزها مصرف داروهایش در یک شبانه‌روز به ۵۶ قرص و تعدادی آمپول و سرم رسیده است.
این زندانی سیاسی که از سال ٨٨ در زندان میناب در استان هرمزگان محبوس می‌باشد، مبتلا به سرطان روده بوده و طی روزهای اخیر نیز دچار مشکلات جدی تنفسی شده است. گفته می‌شود وی شب یکشنبه در آستانه خفگی قرار داشته و در سرفه‌هایش ترشحات خونی وجود دارد.

دادستان جنایتکار میناب چندی پیش به این زندانی بیمار گفته است مشکلی نیست اگر نتوانی سند برای مرخصی استعلاجی تهیه کنی، در زندان می‌میری و ما جنازه‌ات را به سردخانه می‌فرستیم.

پدر و مادر این زندانی سیاسی از احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد در امور ایران، خواسته بودند برای نجات فرزندشان که از بیماری سرطان رنج می‌برد، تلاش کنند. این دو با در دست داشتن یادداشتی که خواسته آنها را نشان می‌داد، با توجه به وضعیت وخیم فرزندانشان نوشته بودند: «حق حیات و بهره‌مندی از درمان جزو حقوق انسانی اوست، لطفاً برای نجاتش تلاش کنید».

زندانی سیاسی سهراب‌زاده که یک بار در اعتراض به عدم اعطای مرخصی پزشکی در ۲۳ فروردین ۹۵ با دوختن لبانش دست به اعتصاب‌غذا زده بود و اکنون نیز دچار مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی شده است با احتساب بیماری پیشرفته و عدم رسیدگی پزشکی هر روز یک‌گام به مرگ نزدیک‌تر می‌شود.

چندی پیش عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی با عنوان «زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی» خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی محبوس و تبعیدی در زندان میناب شد که از بیماری وخیم گوارشی و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. اما با این وجود هنوز اقدامی صورت نگرفته است.