۲۵۰۰۰ روستا در ایران در شُرُف نابودی است

یک اقتصاددان حکومتی اعتراف کرد که ما ایران را تخریب کرده ایم، ۲۵۰۰۰ روستا در شُرُف نابودی است و ۷۳ درصد جمعیت ایران، شهرنشین شده اند و برنامه‌های توسعه بدتر از "مغول" به روستاها ضربه زد و۶۰ درصد غذای مردم ایران وارداتی است، که فاجعه است.

الآن مطابق آمارهای رسمی، مسئولین اعلام کرده اند حاشیه نشینی شهرها تا مرز ۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.
کارگزار دیگری با عنوان معاونت توسعه امور روستایی و مناطق محروم، روی دست اقتصاد دان بلند شده است و می گوید: ۳۴ هزار پارچه آبادی کشور از ۵۰ سال قبل تاکنون تخلیه‌شد و روستاییان آن کوچ کرده اند.
وی به خبرنگارحکومتی مهر، یادآور شد: از قبل از انقلاب تاکنون ۳۴ هزار پارچه آبادی تخلیه‌شده و این به آن دلیل است که به رغم کمک‌هایی که بعد از انقلاب در روستاها درزمینه احداث جاده، برق و غیره شده اما اقتصاد و معیشت روستا موردتوجه قرار نگرفته است. این اختلاف و عدم توازن بین جامعه روستایی و شهری سبب شده تا مردم برای تأمین آینده فرزندان خود کوچ کنند و کسانی که تا دیروز تولیدکننده بودند اکنون حاشیه‌نشین شده‌اند. وی شمار افراد حاشیه‌نشین شهرها در کشور را ۱۱ میلیون نفر اعلام کرد.
ازسوی دیگر،سیل واردات مواد خوراکی، نه تنها کشاورزی را درمعرض فروپاشی قرار داده است بلکه بهداشت و سلامت مواد خوراکی را هم بطور جدی با مشکل مواجه ساخته است:
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی گفت‌: "در صورتی که آلودگی انبارهای برنج بازرگانی دولتی مایکوتوکسین تشخیص داده شود اجازه مصرف دامی نیز نخواهند داشت" وی افزود:کماکان برخی از انبارها ی دولتی به وسعت ۶، ۱۰ و ۱۲ هزار تن برای بررسی پلمب است.
وی در خصوص برنج‌های(هندی) شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: درحال حاضر تمام انبارهای شرکت بازرگانی دولتی که تاریخ مصرف برنج‌های آن گذشته، پلمب است. وی افزود: بیشتر این برنج ها، تاریخ بهینه مصرف آنها گذشته است.
وی افزود: ۲۰ درصد برنج‌های آزمایش شده در انبارها سلامت آنها تأیید نشده که این میزان زیادی است و حداقل 5 انبار بزرگ در این زمینه پلمب شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بارهم گفت: میوه های قاچاق با تریلی به حاشیه تهران آمده و به سردخانه‌های واقع در باغ‌ها می‌رود و از آنجا با وانت‌هایی که روی بار میوه‌های مجاز گذاشته شده و زیر آنها میوه های قاچاق است، به میادین می رود.
میوه‌های لیمو ترش پاکستان، انگور شیلی، گلابی و سیر چینی، پرتقال مصری، پاملو، شلیل، شاه بلوط، آلوی و کدو حلوایی ترکیه به صورت قاچاق و آناناس،نارگیل، انبه، موز و زنجبیل نیز به صورت قانونی به کشور وارد می شود.
وی همچنین در ارتباط با ورود میوه‌های آمریکایی مانند سیب به میادین مرکزی میوه و تره بار گفت: سیب به کشور نمی‌آید و اگر هم آمده، بنده آن را ندیده ام.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: سیب‌های ارومیه ما روی زمین خراب می شوند آن وقت سیب های آمریکایی در میادین میوه و تره‌بار توزیع می شود. اینکه این میوه ها با چه ساز و کاری به میادین میوه و تره‌بار وارد می‌شود، بماند، اما ارزی که ما با خون دل به دست آورده ایم، صرف این کارها شود، درست نیست. چرا باید سیب و گلابی ما از آن ور دنیا وارد شود؟
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بارادامه داد: هر کیلوگرم پرتقال مصری ۷ هزار تومان، لیمو ترش پاکستان ۱۰ هزار تومان، شاه بلوط ترکیه ۱۶ هزار تومان، انگور شیلی ۲۲ هزار تومان،کدو حلوایی ترکیه، پاملو، سیر و گلابی چینی ۱۰ هزار تومان و آواکادوی ترکیه دانه ای ۱۰ هزار تومان است.
وی خاطر نشان کرد: در حالی که این محصولات وارد کشور می‌شود که وضعیت تولید پرتقال داخلی مناسب است و نیازی به واردات نداریم همچنین ما خود سیر، لیمو ترش، گلابی و کدو حلوایی داریم.
وی در پایان همچنین گفت: این میوه های قاچاق از هرکجایی که به کشور وارد می شود، با تریلی می‌آیند. حال این تریلی به چه شکلی از مرز عبور می‌کند؟ آنهایی که مسئولیت دارند باید دنبال کنند. (خبرگزاری نیروی تروریستی تسنیم)