فقر عامل اصلی افزایش ترک تحصیل دانش آموزان در ایران تحت حاکمیت آخوندها

معاون وزیر آموزش و پرورش رژیم آخوندی علی زرافشان، در مهرماه امسال اعلام کرد، ۳۵ هزار نفر در دوره دبستان و ۱۸۰ هزار نفر در دوره متوسطه اول، از تحصیل بازمانده اند.

وی افزود در مجموع دوره‌های تحصیلی از دبستان تا پایان دوره متوسطه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل باز می‌مانند.
مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در تهران از وجود ۲۵ هزار کودک در این شهر خبر داد که از تحصیل بازمانده‌اند اسفندیار چهاربند،. در آذرماه به خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس گفت: ”این تعداد، کودکان و نوجوانانی هستند که در سن دانش‌آموزی‌اند اما به جای تحصیل، مشغول کارند. وی همچنین: ”کاهش سن اعتیاد به ۱۴ سالگی را تأیید کرد“.
استاندار رژیم در خوزستان عبدالحسن مقتدایی، گفت:‌ ۹۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده‌اند. به‌گفته او استان خوزستان بین پنج استانی قرار دارد که بیشترین فراوانی بازماندگی از تحصیل کودکان را دارد.
روز دوشنبه 7دی ماه مدیر آموزش و پرورش رژیم در شهرستان کوچک پلدشت در استان آذربایجان غربی، که در ساله 1385 تنها 8500 نفر جمعیت داشته است، اعلام کرد شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان در سال جاری ۳۲۱ تن است که این رقم در مقایسه با سال گذشته 6 برابر افزایش یافته است.
مدیر آموزش و پرورش رژیم در دزفول غیبت و ترک تحصیل دانش آموزان دختر در مقطع ابتدایی را نگران کننده خواند و گفت:”از 500 دانش آموزی که در این شهرستان در سه سال گذشته از تحصیل باز مانده اند 60 درصد آنان دختر می باشند.وی افزود:”غیبت و ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی بویژه دانش آموزان دختر زنگ خطری برای جامعه است“
مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت اغلب دانش‌آموزانی که ترک تحصیل می کنند، دختر هستند. این دانش‌آموزان به دلایل مختلف از جمله «مشکل اقتصادی، …» از تحصیل بازمانده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در استان آذربایجان‌غربی نیز، استفاده از کودکان در جهت تامین معاش خانواده، را از عوامل بازماندگی کودکان عنوان کرد.
ترک تحصیل دانش آموزان بخصوص دختران در ایران تحت حاکمیت آخوندی در حالی رخ میدهد که میهن ما با بیش از ۹ میلیون بیسواد در رتبه ۱۲۰ جهان از لحاظ میزان باسوادی قرار گرفته است.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت در پیامی به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ درباره ترک تحصیل دانش آموزان در ایران تحت حاکمیت آخوندها گفت: ”در خراسان شمالی هزاران دختر و پسر دانش‌آموز در آستانه ترک تحصیلند. در چهارمحال و بختیاری در برخی مناطق به‌خاطر نبودن معلمان زن، دختران امکان درس خواندن را از دست‌ داده‌اند.در حومه‌های فقرزده شهرهای بزرگ که 18 میلیون جمعیت را در خود جا داده، کم نیستند شهرکهایی که حتی یک دبستان و دبیرستان هم ندارند.هر سال دست‌کم یک‌چهارم دانش‌آموزان ایران ناچار به ترک تحصیل می‌شوند و عده‌یی از آنها به کودکان کار اضافه می‌شوند که جمعیتشان امروز بین ۲ تا ۵ میلیون نفر است. در سالهای اخیر آخوند روحانی بسیاری مدارس روستایی را برچیده است تا در بودجه صرفه‌جویی کند. بودجه آموزش و پرورش در سال جاری نزدیک به 26هزار میلیارد تومان است. در مقابل بودجه نظامی، امنیتی و صدور تروریسم در همین سال بیش از 70هزار میلیارد تومان است.
خانم مریم رجوی افزود: ایران فردا یک آموزش‌ و پرورش پیشرفته نیاز دارد که برای همه فرزندان ایران رایگان و الزامی است. آموزش و پرورشی که از هر گونه انقیاد سیاسی و فرهنگی رها شده و شهروندان را به مشارکت سیاسی بر می‌انگیزد.