تعداد معتادان خیابانی در ایران ۸ تا ۱۰ برابر شده است

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت رژیم آخوندی روز سه شنبه 8 دی اعتراف کرد: ”تعداد معتادان خیابانی ۱۰ برابر شده است“.

سعید صفاتیان که باخبرگزاری حکومتی ایلنا مصاحبه می کرد با اشاره به وضعیت وخامت بار معتادان در ایران تحت حاکمیت آخوندها و آمارهای موجود از به اصطلاح معتادان متجاهر گفت: ”درسال 85 تعداد این گروه از معتادان در کل کشور ۱۵ هزار نفر بود که متاسفانه در حال حاضر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت معتاد کشور ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر معتادان متجاهر هستند که این رقم وحشتناک است“.

وی همچنین به بی کفایتی کارگزاران رژیم در این زمینه اعتراف کرد و افزود: ”متاسفانه برنامه‌هایی که در قانون وجود داشت، کامل اجرا نشد از جمله می‌توان به تبصره ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد که وزارت رفاه را مکلف می‌کرد؛ تمامی معتادان بی‌بضاعت را تحت پوشش درمانی قرار دهند که این اتفاق نیفتاد“.
 صفاتیان با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ پولی بابت بیمه معتادان هزینه نشد، به غارت و چپاول در این دستگاه اعتراف کرد و گفت: ”با اینکه دولت در آن سال‌ها ۳۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده بود، اما مشخص نشد؛ این اعتبار در کجا هزینه شد“.
این کارگزاران رژیم با تاکید بر اینکه قرار بود؛ برنامه مراکز درمان اجباری در جهت کنترل معتادان پرخطر اقدام کند، افزود: ”در حال حاضر تعدادی از این مراکز از هدف خود فاصله گرفته‌اند، زیرا از یک طرف بسیاری از معتادان، پولی برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود ندارند و از طرف دیگر دولت نیز این معتادان را تحت پوشش بیمه قرار نداده و هزینه‌ها را پرداخت نکرده است“.
خبرگزاری حکومتی ایلنا - ۸ دی ۹۴