جنگ گرگها در رأس نظام - دعاوی ضد و نقیض خامنه ای و روحانی

خامنه‌ای یک روز بعد از سخنرانی روحانی که توافق اتمی و رفع تحریمها را به عنوان راه‌حل برای بهبود وضعیت اقتصادی اعلام کرد، در یک نمایش دیگر حکومتی به مناسبت روز کارگر، اعلام کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیورک نیست.

ولی فقیه ارتجاع، هراس شدید خود را از برملاشدن ابعاد نجومی غارت و فساد و چپاول حکومتی در جریان جنگ گرگها برملاکرد و با ترس و وحشت ازفوران اعتراضات مردمی، خواستار سکوت سرکردگان باندهای رژیم شد و باعتاب و خطاب به آنها گفت: مسئولان روزنامه نیستند که راجع به فساد حرف بزنند.

بنده انکار نمی کنم که این تحریمهای ظالمانه ای که دشمنان ملت ایران و دشمنان انقلاب بر ملت ایران تحمیل کرده اند انکار نمی کنم که اینها تاثیر دارد، بلاشک بی تاثیر نیست،
اسم فساد زیاد اورده میشود، حرف زدن راجع به فساد فایده ای ندارد، باید عرض کنم که دزد دزد گفتن، دزد از دزدی دست بر نمی داره، باید رفت وارد شد مسئولان کشور روزنامه که نیستید شما راجع به فساد حرف میزنید خوب بله روزنامه راجع به فساد ممکنه حرف بزنه من و شما که مسئول هستیم باید اقدام بکنیم، حرف دیگه چیه!
کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست در داخل کشور است همه تلاش کنند همه همت کنند.
آدم وقتی احساس قدرت می کند یک جور مذاکره می کند، وقتی احساس ضعف و احتیاج می کنه، یک جور مذاکره می کنه. اگر ساخت داخلی قدرت در کشور در همة زمینه ها از جمله و به خصوص در زمینة اقتصادی، ساخت مستحکمی باشد، همة مسائل رو با طرفهای گوناگون می شود مذاکره کرد. منتها از موضع قدرت انسان مذاکره می کند. نه از موضع نیاز، نه از موضع احتیاج که زبان دشمن رو دراز کند، هی شرط و شروط بگذارد. هی حرف بی ربط و مفت بزنه. بنده علاج رو در این می بینم. من می گم بایستی همه، روز اول سال هم من این رو گفتم، همه بایستی همة همتشان را صرف کنند در بخشهای مختلف گوناگون برای مسألة تولید.
دنبال اسم و رسم نباشند دنبال مارک و به قول این که حال هی مرتب تکرار می‌کنند، برند، برند، دنبال برند نروند دنبال مارک نرند. دنبال مصلحت بروند.
دولت با دامنه ای که دارد مصرف کننده درجه یک است، نگند آقا ما فلان چیز میخواهیم الان لازم داریم تولید داخلیش نیست، ناچاریم از بیرون بیاریم، خب شما برنامه‌ریزی مگر ندارید، شما که امروز احتیاج دارید چرا امروز میگید.
جلو قاچاق را بگیرند به طور قاطع، بنده یک وقتی گفتم قاچاق را فقط سر مرز دنبال قاچاق نرید، با جنس قاچاق که میدانید میلیاردها دلار امروز در داخل کشور که حالا چون من رقم دقیقش رو مختلف میگند نمیتونم معین بکنم که چقدر می‌شود، اما رقمهای گزافی گفته می‌شود که میلیاردها دلار در داخل کشور دارد صرف می‌شود پول جنس قاچاق. قاچاق را از لب مرز و از پیش از مرز و داخل مغازه دنبال کنید.
مسئولان توجه داده بشوند به مسائل مربوط به کارگران. رفع مشکلات محیطهای کارگری و جامعة کارگری. مشکلاتی وجود دارد. مسألة تعویق ها، اخراجها، مسألة معیشت، امثال اینها، اینها چیزایی است که وجود دارد در سطح کشور. در میان جامعة کارگری، مشکلات کارگران است.
اون چیزی که مشکلات اقتصادی کشور را که از جملة مهمترین آنها مسائل کارگری است، مسألة معیشت است، مسألة بیکاری کارگران، بیکار شدن کارگران، که خوب گزارشهایی می رسه، انسان می بینه این گزارشها را.
سایت خامنه‌ای - ۹ اردیبهشت ۹۴