گزارش سالانه سازمان امنیت هلند در باره اعمال فشارهای سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران علیه ایرانیان

سازمان امنیت هلند در گزارش سالانه خود اعلام کرد سرویسهای اطلاعات رژیم ایران, ایرانیان مقیم هلند را برای جاسوسی علیه سازمان مجاهدین و هواداران اپوزیسیون تحت فشار قرارمیدهند، امری که آنها و خانواده هایشان در ایران را درمعرض خطر قرارمیدهد. این گزارش تاکید می کند: وضعیت سیاسی درایران برای رژیم حاکم  هر چه بیشتر مخاطره آمیز ونگران کننده شده، بحران اقتصادی به رژیم ایران ضربه سختی زده، و اکنون تمام تلاش رژیم متوجه سرکوب ناآرامیها درمیان مردم است.

گزارش سال 2009 سازمان امنیت هلند که هفته گذشته منتشر شد, در قسمتی تحت عنوان ”فعالیت های مخفی قدرت های خارجی می نویسد:” هدف فعالیت های سرویسهای اطلاعاتی ایران درهلند, مبارزه با افراد وگروههایی است که از نظر حکومت ایران خطری برا ی حیات این حکومت محسوب میشوند. درکنار این هدف , دوایر اطلاعاتی ایرانی دست یابی به اطلاعات سیاسی ,اقتصادی وعلمی هلندرا چه از درون شهرداری ها وشرکت های تجاری هلندی وچه شرکت های بزرگ چند ملیتی که درهلند مستقر هستند را دنبال می کنند”.
گزارش سازمان امنیت هلند تصریح می کند ” دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران, ایرانیان مقیم هلند را برای جاسوسی برای این دستگاهها تحت فشار قرار می دهند. این فعالیتهای اطلاعاتی و یا این اقدامات, متوجه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران وکسانی است که احتمال  عضویت آنها در این سازمان میرود و هم چنین متوجه پشتیبانان اپوزیسیون ایران  است و  هدفش تحت فشار قرار دادن آنهاست.
فعالیت های سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران تعرض به حقوق پایه ای شهروندان هلندی محسوب میشود ومیتواند برای آنان و خانواده های آنان درایران خطرآفرین باشد.
سازمان امنیت هلند در گزارش خود در سالهای قبل نیز تاکید کرده بود، اولویت وزارت اطلاعات رژیم ایران در خارج کشور, جاسوسی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران است و این کار را از طریق به خدمت گرفتن اعضای پیشین آنها انجام میدهد. بدین وسیله وزارت اطلاعات ایران هم تلاش می کند  هم علیه مجاهدین و شورا اطلاعات جمع آوری کند و هم به شیطان سازی و تخریب چهره آنها مبادرت کند. 
در قسمت دیگری از گزارش سازمان امنیت درسال 2009 آمده است ”شرایط ایجاد شده پس از انتخابات ریاست جمهوری درایران , جاه طلبیهای هسته یی حکومت ایران وتسلط روز افزون سپاه پاسداران ایران بر عرصه های سیاسی اقتصادی وتاسیسات نظامی ایران , تحولاتی است که عواقب آن غیرقابل پیش بینی است. با توجه به وضعیت خراب اقتصاد ایران , وضعیت سیاسی درایران بیشتر وبیشتر مخاطره آمیز ونگران کننده شده است. بحران اقتصادی به  رژیم ایران ضربه سختی زده  و تمام تلاش رژیم ایران هم اکنون متوجه سرکوب .ناآرامیها درمیان مردم است
این گزارش: ” به تلاشهای دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران درهلند برای دست یابی به اطلاعات حساس سیاسی ,نظامی ,فنی ,علمی واقتصادی, به منظور تحت تاثیر قرار دادن سیاست گذاریهای هلند» اشاره کرده و می نویسد اینگونه فعالیت های اطلاعاتی درهلند , ضررهای جبران ناپذیری به امنیت ملی کشور ما  وارد میاورد وامر استقلال دستگاه سیاسی هلند را زیر علامت سوال می برد.
گزارش سازمان امنیت هلند، در قسمت دیگری تحت عنوان ” واحد مشترک علیه  گسترش سلاحهای کشتار جمعی ” به فعالیتهای غیر قانونی اتمی رژیم ایران پرداخته و نوشته است ”درسال2009 رژیم ایران همچنان پاسخی به سوالات آژانس بین المللی اتمی دررابطه با پروژه های این کشور که احتمالا در رابطه با تولید سلاح اتمی بوده است نداد. پروژه غنی سازی اورانیم را درنظنز بدون وقفه ادامه داد  و اعلام کرد دست اندر کار ساخت یک تاسیسات غنی سازی دیگر نیزهست. پیشنهاد روسیه ,فرانسه وایالات متحده و آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی برعنی سازی اورانیوم 3 درصد تا حد 20 درصد درخارج از ایران، تاکنون دستاوردی نداشته است..... ایران برنامه اتمی ‌اش را برخلاف خواست جامعه بین المللی ادامه میدهد،  تاسیسات غنی سازی بیشتری را در دست ساخت دارد و به آزمایشهای موشکی درسال 2009دست زده است.