به فعالان سیاسی افترا نزنید! از مارتین پاتسلت نماینده پارلمان آلمان - درباره نامه سرگشاده و شرم آور به دوستان آلمانی مقاومت ایران


به فعالان سیاسی افترا نزنید!
وارونه گویی: وقتی یک قربانی به بلندگوی تبلیغاتی تبدیل می شود
نامه سرگشاده و شرم آور"حزب کمونیست کارگری" به دوستان آلمانی مقاومت ایران
نه به نفرت پراکنی!

به قلم مارتین پاتسلت
برگرفته از فرایتاگ- آلمانی -۶ اوت۲۰۲۰

به فعالان سیاسی افترا نزنید! از مارتین پاتسلت نماینده پارلمان آلمان - درباره نامه سرگشاده و شرم آور به دوستان آلمانی مقاومت ایران

ایران سال ۱۳۶۷ – درپی فتوای خمینی در محاکمات چند دقیقه ای، ۳۰ هزار نفر از زندانیان سیاسی طی چند ماه توسط هیئت مرگ اعدام شدند. اکثر اعدام شدگان از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند. همچنین ۲۰۰۰ نفر از نیروهای چپ نیز قربانی این جنایت علیه بشریت شدند.

در آبان ۱۳۹۸ صدها هزار ایرانی در بیش از ۳۰۰ شهر به خیابانها ریختند.۱۵۰۰ نفر زیر رگبار آتش نیروهای سپاه پاسداران کشته، دهها هزار نفر دستگیر و تعدادی نیز به مرگ محکوم شدند. پس از آن سران رژیم ایران بارها بر نقش رهبری کننده مجاهدین خلق در این تظاهرات و بخصوص شرکت زنان در رهبری کانونهای شورشی تاکید کردند.

در خرداد ۱۳۹۹ دادگاه اداری شهر هامبورگ باز نشر مطالب کاملا خلاف واقع در روزنامه فرانکفورتر آلگماینه علیه سازمان مجاهدین خلق ایران را ممنوع اعلام کرد. ۱۶ ماه پیش از آن نیز حکم مشابه ای علیه مجله اشپیگل، که در مقاله ای اتهامات پوچی را به اصلی ترین گروه مخالف ایرانی نسبت داده بود، صادر شده بود. هر دو روزنامه، چنانچه بر ادعاهای خود پافشاری کنند، تهدید به زندان شده بودند.لطفا نکات فوق را مد نظر داشته باشید وقتی که بقیه این مقاله را مطالعه میکنید.

در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ مقاومت ایران، توسط شورای ملی مقاومت ایران، که متشکل از مجاهدین خلق، کردها و دیگر جنبشهای مخالف است، کنفرانس ۳ روزه یی را برگزار کرد. یکی از موضوعات این کنفرانس بررسی قتل عام سال ۱۳۶۷ بود.
در کنار بسیاری از شخصیتها از کشورهای مختلف در این کنفرانس بین المللی، همچنین چندین سیاستمدار و فعالین حقوق بشر از آلمان از جمله نگارنده و خانم ریتا زوسموت (وزیر و رئیس پیشین مجلس آلمان) سخنرانی کردند یا از طریق آنلاین پیام ویدئویی خود را به تجمع بزرگ در برابر دروازه براندنبورگ در برلین رساندند. هر دوی ما علاقه خود به شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین برنامه ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی برای ایران آینده، که خواهان برقراری حکومتی مردمی مبتنی بر اصول دموکراتیک و حقوق برابر برای زنان است را ابراز کردیم.
تنها دو روز بعد از پایان این کنفرانس، خانم مینا احدی از "حزب کمونیست کارگری" در نامه یی سرگشاده خانم زوسموت و من را بدلیل سخنرانی در این کنفرانس شخصا مورد حمله قرار داد.
این نامه تحریک آمیز، دقیقا همان اتهاماتی را تکرار کرده بود که نادرستی آنان در مقالات روزنامه فرانکفورتر آلگماینه و اشپیگل ثابت شده بود. یعنی به تمامی سیاستمداران حامی این سازمان توصیه کرده بود " به حمایت خود از سازمانی که یک سکت است، پایان دهید".

کارزارهای اطلاع رسانی غلط علیه مجاهدین
عمری به قدمت خود رژیم دارد

چنین اظهارات نادرست علیه مجاهدین، قدمتی طولانی دارد، باندازه طول زمانی که خود رژیم ملایان برسر کار است. سیاست اطلاع رسانی غلط از همان ابتدا ابزاری برای رژیم در "دفاع از خود" بود که همزمان توسط مردم خود و جامعه بین المللی تحت فشار بوده است.
این رژیم نه تنها حقوق زنان را شدیدا و بطور مستمر نقض می کند بلکه همچنان مخفیانه در پی سلاح هسته ای است، مخالفان خود را دستگیر و شکنجه می کند و به تامین مالی گروههای تروریستی بین المللی ادامه می دهد.
برگردم به خانم احدی.
از آنجایی که اظهارات وی در مورد مجاهدین از لحاظ قانونی بی پایه و اساس است، نیازی به پرداختن بیشتر به آنها نیست. اما یک چیز را در تکمیل آن می خواهم بگویم:
دفتر مرکزی شورای ملی مقاومت ایران در نزدیکی پاریس و کمپ مجاهدین در نزدیکی تیرانا پایتخت آلبانی برای هر کسی قابل دسترسی است. هر کسی خود می تواند بخوبی به این موضوع پی ببرد که آیا آنجا در کنترل یک "سکت" است یا اینکه افرادی در آنجا هستند که خواهان ایرانی آزاد می باشند.


یک تذکر حاشیه ای به خانم احدی

در آنجا (دفترشورا دربرلین) مسیحیان و افراد بی دین نیز حضور دارند. لطفا پیش از نوشتن نامه سرگشاده دیگری، تحقیق کنید و این افراد را شریک نفرت پراکنی خود علیه اسلام نکنید. متوجه شدید؟
سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران اقشار وسیع و مختلف جامعه ایران را نمایندگی می کنند. آنها در آنجا نه تنها از سوی کارگران، هنرمندان و دیگر گروههای شغلی پشتیبانی می شوند بلکه بسیاری از ادیان و گرایشهای سیاسی گوناگون نیز در آنجا حضور دارند.
ملایان در۴۱ سال حکومت ترور و وحشت خود،۱۲۰ هزار نفر از ایرانیان را کشته اند. در میان کشته شدگان به هیچ وجه نه فقط مسلمانان بلکه مسیحیان، بهائیان و معتقدین به ادیان دیگر و همچنین بسیاری از اقلیتهای قومی، که اخیرا نیز اذیت و آزار در مورد آنها شدت یافته، وجود دارند.
خانم احدی، کمونیستها نیز جز قربانیان بودند. نگاهی دوباره به ابتدای نوشته خود بیاندازید.
بدنام و تقبیح کردن کسانی که متحمل رنج شده اند، کسانی که مقاومت شان را بارز کرده و یک آلترناتیو دمکراتیک و شفاف را ارائه داده اند، معادل دفاع از نظام استبدادی [حاکم بر ایران] است، در حالیکه هیچ دلیلی برای چنین دفاعی وجود ندارد.

شما یاد و خاطره کمونیست هایی که در سال ۱۳۶۷ به قتل رسیده اند را لکه دار می کنید، وقتیکه مشروعیت کسانی را که سالهاست از سازمان ملل بجد خواهان رسیدگی به این جنایات می شوند، زیر سئوال می برید.
خانم احدی شما علاوه بر این، از جانب مردم ایران صحبت نمی کنید. این یک پیش فرض احمقانه است که فکر کنید، دقیقا می دانید، مردم ایران چگونه فکر می کنند.
آنچه که مردم ایران فکر می کنند را می توان در کف خیابانهای کشور، در زندانها، درعزاداران گورهای جمعی، آنانی که مجبور به فرار شده اند و تمامی کسانی که قربانی حکومت ترور بوده و هستند، دید.
مردم پس از سرنگونی ملایان امیدوارند تا حکومت دلخواه خود را در یک انتخابات آزاد تعیین کنند. آیا قرار است که شما مانع این خواست مردم شوید؟
من نمی توانم این را براحتی بفهمم که چطور نماینده یک جریان سیاسی، که هواداران آن نیز قربانی روحانیان دیکتاتور شده اند، ابزار تبلیغ همین رژیم شده و همان سازی را کوک می کند که وزارت اطلاعات ایران و دستگاه تبلیغاتی رژیم چندین دهه است که در آن می دمند و" دلایلی" را مطرح می کند که دادگاههای آلمان مدتهاست آنها را بعنوان "اخبار جعلی" رد کرده است.
این نه تنها خجالت آور و شرم آور است بلکه هیچ کمکی به مردم ایران در ادامه دادن به مبارزات خود برای آزادی نمی کند، در واقع بسا برعکس آن صدق می کند.
خانم احدی ! از شما خواهش می کنم: اگر در مخالفت خود در برابر رژیم مستبد ایران جدی هستید، در یک رقابت سیاسی مشارکت کنید و برنامه خود را برای سرنگونی و جایگزینی ملایان دیکتاتور ارائه دهید.
-------------------------
* مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب دمکرات مسیحی و عضو هیئت رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد (DSFI) است.